Musk rzuca kolejną kłodę pod nogi niezweryfikowanym użytkownikom Twittera

Elon Musk ogłosił, że od 15 kwietnia tylko konta z wykupionym Twitter Blue będą pojawiały się w zakładce "dla Ciebie", czyli de facto feedzie Twittera.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Jak wyjaśnia Elon Musk, zmiana ma służyć głównie do walki z botami na Twitterze. Przy okazji jednak kolejny raz na użytkowników wywierana jest mocna presja, by wykupili usługę Twitter Blue.

Posty z kont niepłacących nie będą uwzględniane w zakładce "Dla Ciebie" z polecanymi wpisami .Ponadto, tylko profile z planem Blue będą mogły brać udział w ankietach w Twitterze.

"Od 15 kwietnia tylko zweryfikowane konta będą kwalifikowały się do zakładki »Dla Ciebie«" – napisał Musk na Twitterze. "To jedyny realistyczny sposób poradzenia sobie z botami AI. W przeciwnym razie jest to beznadziejnie przegrana bitwa. Głosowanie w ankietach będzie wymagało weryfikacji z tego samego powodu" – dodał miliarder w nocnym wpisie.

W dyskusji pod postem właściciel Twittera dodał, że "platforma będzie [dzięki wprowadzonej zmianie] jedyną, której będzie można ufać". Krytycy pomysłu zwracają uwagę, że choć krótkoterminowo da platformie zastrzyk gotówki (wzrost pakietów Twitter Blue), to w dłuższym okresie nie pomoże zwiększyć przychodów reklamowych, na czym biznesowo powinno Muskowi zależeć bardziej.

Już od 1 kwietnia Twitter odbierze części zweryfikowanych kont niebieskie znaczki potwierdzające ich autentyczność. Ci, którzy dotychczas nie zaczęli płacić za subskrypcję, będą musieli liczyć się z kosztami rzędu tysiąca dolarów miesięcznie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biuro-prasowe-twitter-kupa ##

W Polsce Twitter Blue kosztuje 374,99 zł przy jednorazowej opłacie rocznej lub 36 zł miesięcznie (razem 432 zł za cały rok). W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27  zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy. Subskrypcja daje m.in. możliwość zamieszczania dłuższych wpisów, lepszą ekspozycję publikowanych treści (premia od algorytmu - dotarcie do większej liczby odbiorców) oraz ograniczenie widoczności reklam o 50 proc.

W ostatnim z dostępnych raportów, za drugi kwartał 2022 roku, czytamy że wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu