Oszukany w ten sposób odbiorca spamu, odtwarzając fałszywy utwórmuzyczny usłyszy monotonny głos namawiający do zakupu akcjinieznanej firmy. Cały trick znany jest jako "pump-and-dump", czylinakłanianie do kupna tanich akcji anonimowej firmy, aby sztucznienapompować ich cenę. Wówczas właściciel dużego pakietu akcji danejfirmy, odpowiedzialny za spam, może sprzedać z zyskiem posiadaneudziały.
Eksperci Sophos zauważają, że nagrany głos podlega losowymmodyfikacjom, przez co filtry anty-spamowe mogą przepuszczać listyz reklamą.
Choć internauci raczej nie otwierają nieznanych plików, Sophosnie bagatelizuje sytuacji i radzi firmom, aby zwiększyły poziomzabezpieczeń blokując wszystkie przychodzące pliki MP3.
Spam określany jako "pump-and-dump", jest jednym znajpopularniejszych w internecie. Według danych firmy Sophos,obecnie stanowi 25% rozsyłanych reklam, przy 0.8% w 2005roku. Źródło: Techworld












