Muzyka i słaba nawigacja irytują internautki w serwisachkosmetycznych

Wszystkie internautki odwiedzające polskie serwisy czołowych firmkosmetycznych w ramach badania przeprowadzonego przez agencjęSymetria wyłączały odtwarzaną automatycznie muzykę. Użytkowniczkomproblemy na tych stronach sprawiała również słaba nawigacjawynikająca z zachwianych proporcji między elementami graficznymi itekstowymi.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wszystkie internautki odwiedzające polskie serwisy czołowychfirm kosmetycznych wyłączają lub wyciszają muzykę odtwarzanąautomatycznie na tych stronach - wynika z badania przeprowadzonegoprzez agencję Symetria wśród kobiet w wieku 20-30 lat mieszkającychmiastach powyżej 500 tys. ludności. Użytkowniczki określałypodkłady dźwiękowe tych witryn jako nachalne lub monotonne.

Największy problem internautkom sprawiały na stronach firmkosmetycznych zbyt małe, ukryte lub nieintuicyjnie działająceelementy nawigacyjne. I tak chociażby użytkowniczki miały problemze znalezieniem przycisków wyłączających automatyczną muzykę. Zdrugiej zastępowanie w funkcji przekierowującej małych napisówdużymi logotypami z nazwami produktów prowadziło do tego, żekobiety klikały w nie, nie wiedząc, co się za nimi kryje.

Niechęć młodych internautek w trakcie testu wzbudzałoprzeładowanie serwisów różnorodnymi elementami wizualnymi, m.in.grafiką i boksami, które odwracały uwagę kobiet od zasadniczejtreści i utrudniały im jej znalezienie. Ponadto część użytkowniczekklikała w nienawigacyjne elementy graficzne, sądząc, że odsyłająone do dodatkowych informacji, co kończyło się niepowodzeniemprowadzącym do frustracji i rezygnacji z dalszego poszukiwaniatreści na stronie.

Test użyteczności internetowych stron polskich firmkosmetycznych został przeprowadzony przez poznańską agencjęe-biznesu Symetria na przykładzie dwóch polskich stron (firm Eris iZiaja) oraz dwóch zagranicznych (marki L'Oréal należącej do Garnieri koncernu Nicea). Badanie zrealizowano przy pomocy eye trackera,zapisującego ruch użytkowniczki w serwisie, tor jej wzroku naekranie i miejsca przykuwające uwagę, oraz kamery wśródkorzystających z internetu kobiet w wieku 20-30 lat z miastliczących ponad 500 tys. mieszkańców.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"