48 procent ankietowanych wskazuje właśnie ten sposób na odkrywanie nowej muzyki. Rekomendacje znajomych wpływają na zaledwie 10 procent respondentów. Jeszcze słabiej do poznawania nowych piosenek przyczynia się YouTube, z zaledwie 7-procentowym wynikiem.
Należący do Google serwis multimedialny celuje jednak w innej kategorii. Aż 64 procent nastolatków używa YouTube do słuchania muzyki. Żadne inne źródło nie może pochwalić się takim wynikiem. 56 procent nastolatków słucha muzyki z radia, a 53 procent z iTunes. Co drugi natomiast z własnych płyt CD.
54 procent ankietowanych kupując muzykę opiera się na rekomendacjach znajomych. Co czwarta osoba natomiast kieruje się opinią z muzycznych blogów i chatów. Zaledwie 8 procent respondentów dzieli się muzyką na stronach społecznościowych, a 6 procent samemu wrzuca piosenki do sieci.

Z raportu Music 360 Nielsena wynika także, że starsze osoby najczęściej decydują się na wyraźne obcięcie wydatków na muzykę. W grupie 55+ postąpiło tak 41 procent ankietowanych. W przedziale wiekowym 45-54 z kupowania muzyki zrezygnowało 39 procent osób. Natomiast w grupie 25-34 oszczędności na muzyce próbowało szukać 28 procent ankietowanych.
Nielsen przeprowadził swoje badania na 3 tysiącach respondentów ze Stanów Zjednoczonych.











