Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify

mBank rozpoczął nietypową kampanię na platformie muzycznej Spotify. Za logistykę działań w serwisie odpowiada polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph), zaś za koncept kampanii - agencje Dentsu Creative oraz Carat. Kampania potrwa do końca maja, prowadzona jest częściowo w języku śląskim.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify

- Spotify jest medium masowym, ale mamy na tej platformie możliwości geotargetowania w Polsce do użytkowników z poszczególnych województw czy miast. Jednocześnie jest oczywiste, że o sukcesie kampanii decyduje często właściwie dobrany język komunikacji do grupy, do której się zwracamy. W tej kampanii oba elementy mocno się ze sobą łączą – mówi Izabela Biedrowska-Pawlak, sales lead / Spotify w polskim oddziale Aleph Group.

Kampania “My to rozumiemy” kierowana jest do osób w wieku 21-44, mieszkańców miast na Śląsku (m.in. Zabrze, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Gliwice, Cieszyn, Rybnik, Katowice i wiele innych). Potrwa do końca maja.

W Spotify emitowany jest spot audio wraz z bannerem towarzyszącym (w kilku wersjach). Zarówno w spotach, jak i na bannerach, część komunikacji prowadzona jest w języku śląskim, zaś hasłem przewodnim kampanii jest claim: “My to rozumiemy”. Bohaterami reklam na Spotify są mieszkańcy Śląska: sąsiad, który robi błyskawiczny remont, bo u niego zawsze wszystko idzie szybko i sprawnie (gibko), oraz kobieta wybierająca się na urlop na Santorini, bo po prostu potrafi dobrze oszczędzać (szporować). mBank rozumie potrzeby bohaterów, dlatego odpowiedzią jest konkretny produkt: „eKonto do usług” w mBanku oraz benefity, które za nim idą.

- W tej regionalnej kampanii mBank przyjmuje rolę obserwatora, który z dnia na dzień oczywiście nie stanie się Ślązakiem, ale rozumie aspekty ważne w codziennym życiu dla mieszkańców tego regionu. Podstawą hasła kampanijnego, którym się posługujemy jest więc zwrot: „my to rozumiemy”. Wiemy, że ponad 500 tys. mieszkańców woj. śląskiego rozmawia na co dzień po śląsku i pielęgnowanie własnego języka jest dla nich ważne. Dowodem na to jest informacja z piątku 26.04.2024 r. o tym, że Sejm uchwalił ustawę o nadaniu śląskiemu statusu języka regionalnego. Dostrzegliśmy również ważne cechy wspólne dla mBanku i mieszkańców woj. śląskiego, które postanowiliśmy wyeksponować w naszej komunikacji - mówi Rafał Borkowski, zastępca dyrektora marketingu detalicznego w mBanku.

Celem kampanii na Spotify jest zachęcenie mieszkańców województwa śląskiego do założenia konta w mBanku (szybko i wygodnie poprzez aplikację). Promowane w akcji jest „eKonto do usług”, z aktualną promocją, w ramach której można otrzymać do 520 zł premii i oszczędzać nawet na 6,5 proc.

Działania marketingowe na Spotify są częścią kampanii reklamowej prowadzonej również w innych kanałach takich jak: regionalne rozgłośnie radiowe, digital (YouTube, Meta, TikTok, Google Display Network, portale regionalne) oraz OOH w wybranych miastach na Śląsku.

mBank aktywnie korzysta z platformy Spotify już od 3 lat, od początku we współpracy z polskim oddziałem Aleph (dawniej Httpool by Aleph). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"