Na Messengerze Polacy dwa razy dłużej niż na WhatsAppie

Messenger jest zdecydowanie najpopularniejszym komunikatorem w polskim internecie, ma o kilka mln użytkowników więcej niż platformy Google’a i WhatsApp. Znacząco wzrosła odwiedzalność Teamsa i Clickmeeting, natomiast zmalały wyniki Discorda.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Na Messengerze Polacy dwa razy dłużej niż na WhatsAppie

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu br. z Messengera skorzystało 18,92 mln polskich internautów, co przełożyło się na 63,72 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 7 godzin, 14 minut i 14 sekund.

W czołówce jest jeszcze jeden komunikator należący do Meta Platforms - WhatsApp, którzy przyciągnął 14,55 mln użytkowników (co dało 49,02 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 16 minut i 22 sekundy. Z kolei na Discordzie 4,33 mln polskich internautów (14,58 proc. zasięgu) spędziło średnio po 2 godziny, 25 minut i 46 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-instagram-koniec-targetowania-reklam ##

Na ponad godzinę przyciągały internautów dwie grupy komunikatorów. Te należące do Google’a (m.in. Google Hangouts, Google Chat i Google Meet) zanotowały 16,13 mln użytkowników, 54,33 proc. zasięgu oraz godzinę, 40 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania, a aplikacja Telegram - 1,91 mln odwiedzających, 6,45 proc. zasięgu oraz godzinę, 32 minuty i 45 sekund średniego czasu.

W zestawieniu dalej są platformy służące głównie do wideo konferencji biznesowych, które szczyt popularności przeżywały w czasie lockdownów. Z Microsoft Teams skorzystało 2,44 mln internautów (8,22 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 29 minut i 17 sekund. Zoom zanotował 1,81 mln użytkowników, 6,09 proc. zasięgu oraz 33 minuty i 59 sekund średniego czasu korzystania, a Clickmeeting - 849,5 tys. użytkowników, 2,86 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 50 sekund średniego czasu.

Aplikację Signal odwiedziło 1,2 mln internautów (4,03 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 45 minut i 49 sekund, a Viber przyciągnął 720,1 tys. użytkowników (2,43 proc. zasięgu), każdego średnio na 52 minuty i 28 sekund.

grafika

Messenger w porównaniu z sierpniem stracił 129,9 tys. użytkowników (to 0,7 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund (3 proc.). Komunikatory Google’a zyskały zaś 253,7 tys. internautów (1,6 proc.) oraz równo 5,5 minuty przeciętnego czasu korzystania (5,8 proc.).

Wraz z końcem wakacji zwiększyła się też odwiedzalność platform o profilu biznesowym. Microsoft Teams osiągnął wzrost o 510 tys. użytkowników (26,4 proc.) oraz 2 minuty i 13 sekund średniego czasu korzystania (8,2 proc.), Zoom - o 70 tys. internautów (4 proc.) oraz 8 minut i 50 sekund przeciętnego czasu (35,1 proc.), a Clickmeeting - o 245,4 tys. użytkowników (40,6 proc.) oraz dokładnie 11 minut średniego czasu (85,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-jak-korzystac-ile-ma-uzytkownikow-polska-facebook-instagram,7169472089655425a ##

Za to na Discordzie ubyło 713,1 tys. internautów (14,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 30 minut i 12 sekund (17,2 proc.). Signal stracił 34,8 tys. użytkowników (2,8 proc.) oraz 3 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania (7,8 proc.), a Telegram - 107,1 tys. internautów (5,3 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 12 minut i 26 sekund (15,5 proc.).

WhatsApp zanotował spadek liczby użytkowników o 107,1 tys. (0,7 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 13 minut i 43 sekundy (7,5 proc.), natomiast w aplikacji Viber ubyło 141,3 tys. internautów (16,4 proc.), a przeciętny czas wydłużył się o 21 minut i 11 sekund (67,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"