Na TikToku godzinę dłużej niż na Facebooku. Twitter dalej traci polskich internautów

Na TikToku i Facebooku w lutym było więcej polskich internautów niż miesiąc wcześniej, ale spędzili ok. 2 godzin mniej. Kolejny miesiąc z rzędu poniżej 10 mln użytkowników odwiedziło Twittera, spore spadki zanotowały też Pinterest, Blogspot i Wykop.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,64 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 16 godzin, 29 minut i 57 sekund. Platforma przyciągnęła 89,9 proc. wszystkich internautów w Polsce.

Kolejne platformy miały ponad 10 mln odwiedzających mniej. Instagram zanotował 16,45 mln użytkowników, 55,46 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 23 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a TikTok - 14,69 mln internautów, 49,5 proc. zasięgu oraz 17 godzin, 18 minut i 54 sekundy średniego czasu.

Na kilka godzin przyciągał jeszcze Snapchat - każdy z 5,98 mln odwiedzających (20,16 proc. zasięgu) spędził tam średnio 3 godziny, 42 minuty i 13 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-szef-chinski-wlasciciel-bytedance-zarzuty-kongres-usa ##

Twittera odwiedziło 9,68 mln polskich internautów (32,63 proc. zasięgu), każdy korzystał z platformy przeciętnie godzinę, 17 minut i 43 sekundy. Pinterest miał 2 mln użytkowników mniej - 7,64 mln odwiedzających (25,76 proc. zasięgu) spędziło na nim średnio po 46 minut i 6 sekund.

Dotyczący głównie pracy i biznesu LinkedIn zanotował 5,34 mln użytkowników, 18 proc. zasięgu oraz 17 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 3,64 mln internautów, 12,25 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 35 sekund średniego czasu, a informacyjno-rozrywkowy Wykop - 2,99 mln użytkowników, 10,09 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu.

W rankingu są też ujmowane łącznie blogi w domenie Blogspot.com - odwiedziło je 6,03 mln polskich internautów (20,33 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 32 sekundy.

W porównaniu ze styczniem Facebook zyskał 99,1 tys. polskich użytkowników (to 0,4 proc. w górę), Instagram - 213,2 tys. (1,3 proc.), a TikTok - 943,2 tys. (6,9 proc.). Na Facebooku średni czas spędzony przez internautę zmalał o godzinę, 57 minut i 27 sekund (czyli o 10,6 proc.), na TikToku - o 2 godziny, 2 minuty i 44 sekundy (też 10,6 proc. w dół), a na Instagramie - o 14 minut i 58 sekund (5,4 proc.).

Wyniki kilku platform zmalały w obu statystykach. Pinterest zanotował spadek o 175,3 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz 6 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania )12,2 proc.), blogi w domenie Blogspot.com - 305,8 tys. internautów (4,8 proc.) i 23 sekundy średniego czasu (9,8 proc.), natomiast LinkedIn - 182,7 tys. użytkowników (3,3 proc.) i 19 sekund przeciętnego czasu (1,8 proc.).

Twitter znów poniżej 10 mln użytkowników

Wygląda na to, że zmiany na Twitterze po przejęciu platformy przez Elona Muska nie spodobały się także polskim internautom. W lutym ich liczba zmalała o 235,2 tys., czyli 2,4 proc., przy czym przeciętny czas korzystania wydłużył się o 12 minut i 27 sekund (19,1 proc.). Platforma trzeci miesiąc z rzędu zanotowała poniżej 10 mln użytkowników - w grudniu miała ich 9,92 mln.

Poprzednio poniżej 10 mln odwiedzających Twitter był u nas w styczniu ub.r., w kolejnych miesiącach przyciągał zwykle 10,5-11,5 mln internautów, a w marcu ub.r. osiągnął rekordowe jak dotąd 13,04 mln użytkowników i 43,49 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/komunikatory-najlepsze-messenger-whatsapp-hangouts-jak-korzystac,7173198634202753a ##

Jeszcze większy spadek zanotował Wykop - ubyło na nim 933,4 tys. użytkowników (23,8 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 19 sekund (11,2 proc.).

Snapchat zyskał 92,2 tys. internautów (1,5 proc.), tracąc 33 minuty i 13 sekund ze średniego czasu korzystania (13 proc.). Natomiast na Siepomaga.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 322,7 tys. (9,7 proc.), a przeciętny czas zmalał o minutę i 17 sekund (26,4 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji