Nadawca RMF Maxxx i Radia Gra: przychody 20 proc. w górę, 5 mln zł zysku

W ub.r. spółka Multimedia (należy do Grupy RMF) nadająca rozgłośnie RMF Maxxx i Radia Gra zanotowała wzrost przychodów o 19,7 proc. do 32,92 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 4,22 do 5,05 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka Multimedia wzrost swoich przychodów uzasadnia wzrostem słuchalności RMF Maxxx, nadawanego na podstawie 22 koncesji lokalnych. - W 2019 roku stacje te osiągnęły rekordowe roczne wyniki pod względem zasięgu dziennego (1,9 mln osób, wzrost o 11 proc.), zasięgu tygodniowego (9,1 mln, wzrost o 5%) i udziału w czasie słuchania (4 proc., wzrost o 8 proc.). W niektórych miesiącach sieć miała więcej słuchaczy dziennie niż Program 1 PR oraz Program 3 PR - podkreślono w raporcie.

Według badania Radio Track w całym ub.r. udział RMF Maxxx w rynku słuchalności wynosił 3,9 proc., wobec 3,4 proc. rok wcześniej. Multimedia nadaje też Radio Gra emitowane w Toruniu i Wrocławiu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nadawca-rmf-classic-wyniki-finansowe-2019rok-wzrost-wplywow-o-19-proc-i-1-7-mln-zl-zysku,7170518773827201a ##

Firmę w zakresie sprzedaży oferty reklamowej obsługuje jej właściciel Grupa RMF. W ub.r. przychody sprzedażowe od Grupy RMF wyniosły 26,4 mln zł, natomiast od Wydawnictwa Bauer (oferujące sprzedaż reklam w RMF Classic w pakiecie z jego tytułami prasowymi) - 4,61 mln zł.

grafika

88 pracowników, koszty wzrosły o 19 proc.

Wydatki operacyjne spółki Multimedia zwiększyły się rok do roku o 19,1 proc. - z 22,75 do 27,08 mln zł.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 12,79 do 13,83 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,31 do 5,66 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 1,37 do 1,21 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 88 osób.

Koszty amortyzacji zwiększyły się z 499,8 do 527,2 tys. zł, zużycia energii i materiałów - ze 156,7 do 190,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 155,7 tys. zł do 1,64 mln zł.

Na usługi od spółek powiązanych z nią Multimedia przeznaczyła 9,79 mln zł, z czego 6,16 mln zł poszło do Grupy RMF.

grafika

Wyraźnie wzrosły wyniki rentowności firmy. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 4,75 do 5,84 mln zł, zysk brutto - z 5,15 do 6,19 mln zł, a zysk netto - z 4,22 do 5,05 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##

W połowie czerwca Grupa RMF zdecydowała, że otrzyma w formie dywidendy cały zeszłoroczny zysk Multimedia

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"