Naziemna stacja rezygnuje z polskiej koncesji. Chce nadawać poza Polską

Spółka Kino Polska TV nie będzie wnioskować do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przedłużenie koncesji satelitarnej Zoom TV. Nadawca stawia na międzynarodową dystrybucję kanału.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Naziemna stacja rezygnuje z polskiej koncesji. Chce nadawać poza Polską
Oprawa kanału Zoom TV

Obecna koncesja satelitarna Zoom TV będzie obowiązywać do 28 lipca 2026 roku. W piątek w komunikacie giełdowym Kino Polska TV poinformowało, że zdecydowało się nie składać wniosku o przedłużenie jej na kolejne 10 lat.

Nadawca wyjaśnił, że chce rozszerzyć dystrybucję Zoom TV poza Polską, dlatego będzie starał się o koncesję za granicą. Nie sprecyzował, w którym kraju złoży taki wniosek.

Firma zaznaczyła, że zamierza „wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą”.

Zgodnie z prawem Unii Europejskiej koncesje satelitarne uzyskane w dowolnym kraju członkowskim obowiązują też w pozostałych. Od lat stacje należące do VIMN, m.in. te pod markami MTV i Comedy Central, są u nas dostępne na podstawie koncesji w Czechach (wiosną ub.r. firma uzyskała takie pozwolenia dla kanałów Nick Jr i NickToons). Do Polski wchodzi właśnie, również w oparciu o czeską koncesję satelitarną, kanał Stargaze TV z treściami przygotowywanymi m.in. przez youtuberów i tiktokerów.

Zoom TV zniknie z telewizji naziemnej

Pod koniec ub.r. Kino Polska TV postanowiło, że nie będzie wnioskować o przedłużenie naziemnej koncesji Zoom TV, wygasającej 28 grudnia 2025 roku. Tym samym stacja zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, na którym pojawiła się jesienią 2016 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025