Od tego roku gminy uzdrowiskowe rywalizują w konkursie EKO HESTIA SPA organizowanym wspólnie przez Grupę ERGO Hestia oraz Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP. Konkurs, do którego zaprosiliśmy polskie miejscowości uzdrowiskowe ma promować i wspierać najciekawsze projekty i inwestycje proekologiczne, mające bezpośredni wpływ na ochronę środowiska z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców i turystów.
W ścisłym finale rywalizacji o Nagrodę EKO HESTIA SPA znalazły się: Nałęczów, Busko-Zdrój, Sopot i Uniejów. I to właśnie Uniejów – najmłodsze polskie uzdrowisko (od 2012 roku) i jedyne zlokalizowane w województwie łódzkim – został pierwszym laureatem Nagrody.

Uniejów otrzymał prestiżową statuetkę oraz nagrodę pieniężną ufundowaną przez Grupę ERGO HESTIA w wysokości 100 tysięcy złotych. Jak deklaruje burmistrz uzdrowiska Józef Kaczmarek: – Zostanie ona przeznaczona na budowę ścieżki dydaktycznej na zielonych terenach Uniejowa w ramach rozwoju programu edukacji ekologicznej. To rozwinięcie i kontynuacja dotychczas działań samorządu w tej dziedzinie pod hasłem „Eko Uniejów”. Doskonały jest np. pomysł skierowany do najmłodszych mieszkańców, promujący zachowania proekologiczne poprzez… komiksy.
W ostatnim dziesięcioleciu obszar kuracyjno-uzdrowiskowy przestał się kojarzyć z klientami 65+. Powstające ośrodki wellnes & SPA odmieniły twarz uzdrowisk, do których przyjeżdża coraz więcej młodych odwiedzających. Wybierając się do polskich kurortów oczekują spokoju, wysokiej jakości obsługi i przystępnych cen. Z podobnym nastawieniem w 2015 roku polskie uzdrowiska odwiedziło 2,7 miliona osób, którym zapewniono niemal 17 milionów noclegów. Ta liczba z roku na rok rośnie a gminy uzdrowiskowe robią wiele, aby ten ruch stymulować. Świadczy o tym chociażby poziom inwestycji w infrastrukturę uzdrowiskową, turystyczną i kulturalną: 5 miliardów złotych w latach 2007 – 2015. Źródła finansowania inwestycji to zarówno środki krajowe, jak też prywatne oraz unijne, co również pokazuje, że kurortowe samorządy nie pozostają bierne w pozyskiwaniu funduszy na zapewnienie wysokiego standardu odwiedzającym ich klientom.

dostarczył
infoWire.pl











