Google najcenniejszą marką świata. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin (top 100)

Osiem marek, które zakwalifikowały się do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata to marki technologiczne albo związane z technologią. Najcenniejszą marką rankingu BrandZ, obejmującym 100 najcenniejszych marek, to Google. Wyceniono ją na ponad 302 mld dol., co oznacza, że jej wartość w stosunku do 2017 r. wzrosła o 23 proc. - wynika z opublikowanego wczoraj rankingu WPP i Kantar Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:
Google najcenniejszą marką świata. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin  (top 100)

Na kolejnym miejscu jest Apple - wart prawie 300,6 mld dol. i wzrostem o 28 proc., Amazon - 207,594 mld dol. i wzrostem o 49 proc. Całkowita wartość marek w rankingu BrandZ Top 100 odnotowała rekordowy wzrost w wysokości 21 proc., zwiększając wartość marek w rankingu o prawie 750 mld dolarów, teraz jego wartość wynosi 4,4 biliona dolarów. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin - marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie.

Osiem marek, które zakwalifikowały się do pierwszej dziesiątki, to marki technologiczne albo związane z technologią. Ta kategoria dominuje w rankingach, a w niej Google i Apple, które zachowują miejsca pierwsze i drugie. Rosną one odpowiednio o 23 proc. do poziomu 302,1 mld dolarów oraz o 28 proc. osiągając 300,6 mld dolarów. Amazon przesunął się na miejsce trzecie, wyprzedzając Microsoft, odnosząc wzrost 49 proc. do poziomu 207,6 mld dolarów. Natomiast Tencent wspiął się na miejsce 5, zostawiając w tyle Facebooka (nr 6) i osiągając wzrost wartości marki 65 proc. aż do poziomu 179 mld dolarów, przeskakując aż trzy miejsca w stosunku do wyników zeszłorocznych.

grafika

Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin

W bieżącym roku po raz pierwszy marki spoza Stanów Zjednoczonych rosły szybciej niż marki amerykańskie. 14 marek chińskich zakwalifikowało się do rankingu Top 100 w porównaniu tylko do jednej marki (China Mobile), która była obecna w 2006 r. Całkowita wartość Top 10 marek chińskich wzrosła o 47 proc. rok do roku. Wzrost ten jest dwukrotnie większy niż marek amerykańskich (23 proc.). Widać też silny regionalny wzrost w innych częściach świata, między innymi w Indiach i Indonezji. W rankingu BrandZ Top 100 obecnych jest siedem marek azjatyckich (poza markami chińskimi). Ich sumaryczna wartość wzrosła o 14 proc. i osiągnęła 146 mld dolarów. Regionalny bank BCA (na miejscu 99) jest pierwszą marką indonezyjską w rankingu. Inną nową marką w tegorocznym badaniu jest Maruti Suzuki, która zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki marek samochodowych.

Pionierskie marki chińskie dominują wśród marek najszybciej rosnących w tegorocznym rankingu, wśród nich wiodąca marka JD.com (na pozycji 59) - po oszałamiającym wzroście wartości marki o 94 proc. wspomaganym przez zaangażowanie się jej w nowe kategorie, takie jak finanse. Alibaba (nr 9) to druga marka, po raz pierwszy obecna w pierwszej dziesiątce i odnosząca 92 proc. wzrost, po rozszerzeniu zasięgu globalnego oraz sukcesie Singles Day (obchodzonym 11 listopada). Trzecią najszybciej rosnącą marką jest Moutai (nr 34) ze wzrostem w wysokości 89 proc.

grafika

grafika

- W tym roku zaobserwowaliśmy największy dotąd przyrost wartości marek, wynikający z ich wzrostu we wszystkich kategoriach. Zarówno nowi gracze jak i ci o ustabilizowanej pozycji rynkowej zebrali owoce odważnych strategii oraz wprowadzenia długoterminowego podejścia do budowania marki - komentuje David Roth z WPP.

- Marki odnoszące największe sukcesy w czasach marketingu opartego na inteligencji to firmy takie jak Amazon czy Tencent, które we wszystkich swoich działaniach koncentrują się na konsumentach. Marki te wykorzystują technologię, aby zrozumieć potrzeby swoich użytkowników i stosują posiadaną wiedzę do tworzenia ekosystemu usług, które spełniają różnorodne potrzeby konsumentów oraz umożliwiają im bezproblemowe korzystanie z platform - dodaje Doreen Wang, odpowiadająca w Kantar Millward Brown za globalny ranking BrandZ.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/100-najcenniejszych-marek-swiata-2017-google-przed-apple-i-microsoftem-amazon-wyprzedzil-facebooka-debiut-youtube-a-netflixa-i-snapchata ##

Najważniejsze trendy z tegorocznego globalnego rankingu BrandZ Top 100:
•    Marketing oparty na inteligencji, między innymi sztuczna inteligencja (AI) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) pozwala markom ‘rozkwitać’ oraz stale wychodzić na przeciw potrzebom konsumenckim.
•    JD.com i HP ponownie pojawiają się na tegorocznej liście. Poprzednio były obecne w rankingu BrandZ Top 100 w roku 2016. Amerykański gigant telekomunikacyjny Spectrum (nr 27) wprowadził do rankingu nowych graczy, a wśród nich Ubera (nr 81) oraz Instagram (nr 91). Firma najszybciej rosnąca w ubiegłorocznym rankingu - Adidas – wskoczyła na 100 pozycję. W tegorocznym rankingu BrandZ Top 100 po raz pierwszy debiutuje też marka indonezyjska – bank regionalny BC, który osiągnął pozycję nr 99.
•    Kluczową kwestią okazało się partnerstwo i współpraca wykorzystywana przez marki dla zmaksymalizowanie wydajności. Wiodące marki wciąż podnosiły poprzeczkę, jeżeli chodzi o oczekiwane doświadczenia konsumenckie we wszelkich punktach kontaktu —zarówno w internecie jak i w ‘realu’— poczynając od pierwszego doświadczenia z produktem aż po jego odbiór albo dostawę do konsumenta – tym samym starając się stworzyć strategiczne i długotrwałe formy współpracy.
•    Obserwujemy znaczący wzrost marek sprzedaży detalicznej – to najszybciej rosnąca kategoria, osiągająca skok wartości o +35% w czasie ostatnich 12 miesięcy.
•    Marki technologiczne wciąż dominują na rynku. W ‘walce marek’ stanowią ponad połowę (+56%) ogólnej wartości wszystkich graczy z zestawienia BrandZ Top 100.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-przed-apple-i-microsoftem-amazon-urosl-najbardziej-coca-cola-poza-dziesiatka-100-najcenniejszych-marek-swiata ##

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony od dwunastu lat przez Kantar Millward Brown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów