Największą widownię w 2015 roku zgromadził piłkarski mecz Polska-Irlandia. Spotkanie rozegrane w ramach eliminacji do Euro 2016 obejrzało w Polsacie średnio 9,16 mln widzów, co przełożyło się na 51,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów (mecz ten odbył się 11 października ub.r., zobacz szczegółowe dane) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość”, którego premierowy odcinek, wyemitowany 10 marca, obejrzało w TVP2 średnio 7,43 mln widzów, co dało mu 44,83 proc. udziału.
Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 15 marca do Jedynki przyciągnął uwagę 7 mln osób (38,95 proc. udziału).
Tuż za podium znalazł się mecz piłkarski Szkocja-Polska, też rozegrany w ramach eliminacji do Euro 2016, z widownią na poziomie 6,62 mln osób (41,33 proc. udziału; emisja 8 października w Polsacie).

Pierwszą piątkę zamyka spotkanie Niemcy-Polska, które transmitowane było 4 września. Do Polsatu przyciągnęło ono uwagę 6,42 mln widzów (40,92 proc. udziału).
Na szóstym miejscu znalazła się debata prezydencka Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy z widownią na poziomie 6,31 mln osób (35,41 proc. udziału; emisja 17 maja w TVP1).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jeden-z-dziesieciu-oglada-1-6-mln-widzow-teleturniej-tadeusza-sznuka-pokonuje-swiat-sie-kreci ##
Kolejna pozycja należała do „Teleexpressu”, który w Jedynce 6 stycznia śledziło 6 mln widzów (37,20 proc. udziału).
Ósme miejsce zajął trzeci najchętniej oglądany serial, czyli „Na dobre i na złe” TVP2. Jego najchętniej oglądany odcinek w zeszłym roku obejrzało średnio 5,86 mln widzów (35,47 proc. udziału; 28 stycznia).
Czołową dziesiątkę uzupełniają pozycje pokazane na antenie Polsatu: eliminacyjny mecz do ME w piłce nożnej, w którym Polska zmierzyła się ze Irlandią (5,76 mln widzów; 33,26 proc. udziału; 29 marca) oraz „Wydarzenia” (5,42 mln widzów; 32,08 proc. udziału; emisja 6 grudnia, czyli tuż po Mikołajkowym Bloku Reklamowym).

Podsumowując, w zestawieniu dziesięciu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo cztery miejsca zajęły transmisje sportowe. Ponadto w top 10 znalazły się trzy seriale, dwa programy informacyjne oraz jedna audycja publicystyczna. Pięć miejsc w rankingu to pozycje wyemitowane przez Polsat. Trzy lokaty należały do programów TVP1, a dwie lokaty zajęła TVP2.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-rynku-tv-w-2015-roku-polsat-wygral-w-16-49-udzial-wielkiej-czworki-spadl-ponizej-45-proc ##
Wśród dziesięciu ratingowych hitów zeszłego roku nie znalazł się żaden program rozrywkowy ani film. W 2015 roku najchętniej oglądaną pozycją rozrywkową był reality-show „Rolnik szuka żony”, którego finałowy odcinek z 29 listopada śledziło w TVP1 średnio 5,34 mln widzów (32,96 proc. udziału).

Z kolei na czele filmów fabularnych znalazła się kultowa komediowa „Kevin sam w domu” pokazana 24 grudnia w Polsacie (4,09 mln widzów; 30,76 proc. udziału).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-rynku-tv-w-2015-roku-polsat-wygral-w-16-49-udzial-wielkiej-czworki-spadl-ponizej-45-proc ##











