Apple: najlepsze oraz najpopularniejsze aplikacje i gry 2019 r.

Apple wyróżniło najlepsze zdaniem firmy aplikacje i gry dostępne w sklepie App Store za 2019 rok. Opublikowane zostały także rankingi najchętniej pobieranych przez użytkowników aplikacji i gier - zarówno darmowych, jak i płatnych.

km
km
Udostępnij artykuł:
Apple: najlepsze oraz najpopularniejsze aplikacje i gry 2019 r.

Apple wyróżniło najlepsze aplikacje i gry na smartfony iPhone, tablety iPad, komputery Mac oraz platformę Apple TV. Uhonorowano także najlepszą grę dla nowej usługi Apple Arcade. Poniżej zestawienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

APLIKACJE

iPhone - aplikacja roku: Spectre Camera (Lux Optics)

grafika

iPad - aplikacja roku: Flow by Moleskine (Moleskine)

grafika

Mac - aplikacja roku: Affinity Publisher (Serif Labs)

grafika

Apple TV - aplikacja roku: The Explorers (The Explorers Network)

grafika

GRY

iPhone - gra roku: “Sky: Children of the Light” (thatgamecompany)

grafika

iPad - gra roku: “Hyper Light Drifter” (Abylight S.L.)

grafika

Mac - gra roku: “GRIS” (Devolver / Nomada Studio)

grafika

Apple TV - gra roku: “Wonder Boy: The Dragon’s Trap” (DotEmu)

grafika

Apple Arcade - gra roku: “Sayonara Wild Hearts” (Simogo)

grafika

Przy okazji Apple zdefiniowało trendy mijającego roku w App Store. W przypadku aplikacji podkreślono uproszczenie opowiadania historii, a to dzięki aplikacjom takim jak Anchor (Anchor FM), Canva: Stories & Video Maker (Canva), Unfold (Unfold Creative), Steller (Expedition Travel Advisor), Spark Camera (Dayworks), Over (Over, Inc) i Wattpad (Wattpad Corp). Natomiast w przypadku gier zauważono, że deweloperzy tchnęli nowe życie w wiele hitowych tytułów z wcześniejszych lat. Wymieniono tutaj takie gry jak “Mario Kart Tour” i “Dr. Mario World” (Nintendo), “Minecraft Earth” (Mojang), “Pokémon Masters” (DeNA Co), “Assassin’s Creed Rebellion” (Ubisoft), “Gears POP!” (Microsoft Corporation), “The Elder Scrolls: Blades” (Bethesda), "Alien: Blackout" (D3PA) oraz “Call of Duty: Mobile” (Activision Publishing).

Apple opublikowało także zestawienia aplikacji i gier, które w mijającym roku cieszyły się największą popularnością wśród użytkowników firmowych urządzeń, w podziale na tytuły darmowe i płatne.

Najpopularniejszą darmową aplikacją w App Store był w 2019 roku YouTube, a płatną - Facetune. Jeśli chodzi o gry, najpopularniejszym darmowym tytułem był Mario Kart Tour, a płatnym - Minecraft.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"