Najlepsze polskie marki

Superbrands Polska m.in. dla: Gazety Wyborczej, RMF FM, TVP, Onet.pl. Twój Styl i Ery

masz
masz
Udostępnij artykuł:

1 lutego br. w Auli Politechniki Warszawskiej odbyła się uroczysta Gala podsumowująca pierwszą edycję projektu Superbrands Polska - konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. W trakcie uroczystości nagrodzone zostały zwycięskie marki oraz  miała miejsce premiera pierwszego polskiego albumu Superbrands. Albumy Superbrands nazywane są przez media "biblią brandingu".

Łącznie podczas gali rozdano 24 złote statuetki w 12 kategoriach. Wśród laureatów dominowały marki polskie, których było aż 17.

I. Handel i Restauracje

A.Blikle

McDonald's

II. Logistyka, transport, usługi

LOT

III. Media (media drukowane)

"Gazeta Wyborcza"

"Twój Styl" - nagroda specjalna

III. Media (media elektroniczne)

Onet.pl

RMF FM

TVP

IV. Motoryzacja

Mercedes-Benz

Orlen

V. Napoje alkoholowe

Żywiec

V. Napoje bezalkoholowe

Coca-Cola

VI. Sport, rekreacja, rozrywka

Disney

VII. Technologie

Era

Sony.

Nagrode honorow± otrzymał Leszek Balcerowicz, która jest wyrazem uznania jurorów "dla autora Planu Balcerowicza, dzięki któremu polskie marki mogą skutecznie konkurować z najsilniejszymi markami międzynarodowymi, na polskim rynku".

Jak podaje "Gazeta Wyborcza" Superbrands nie ma nic wspólnego z wyceną marek. Według Niny Kowalewskiej-Motlik, szefowej agencji New Communications organizującej konkurs, chodził w nim "bardziej o zespół skojarzeń i emocji, który wywołuje brzmienie lub wygląd danej marki". Każdy z 21 członków tzw. Rady Marek, w której znaleźli się szefowie spółek, organizacji gospodarczych, firm badawczych, agencji reklamowych i dziennikarze, mógł przyznać każdej z marek od 1 do 20 punktów. Lista ocenianych marek powstała w firmie SMG/KRC A Millward Brown Company i zawierała 1,2 tys. nazw.

Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 41 krajach.

Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę "brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów.

Marki, które znalazły się w "biblii brandingu" wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład pierwszej polskiej Rady Marek weszły niezależne autorytety ze świata biznesu, reklamy i mediów:

Piotr Aleksandrowicz, Redaktor Naczelny - Businessweek Polska Henryka Bochniarz, Prezes Zarządu - Polska Konfederacja Pracodawców PrywatnychMiroslaw Boruc, Prezes Zarządu - Fundacja Promocja Polska - Instytut Marki Polskiej Adam Dyszyński, Dyrektor Generalny - Heinz Polska Jacek Dzierwa, Prezes Zarządu - Pro Marka Jarosław Filipek, Prezes Zarządu - CodesTomasz Gryżewski, Dyrektor ds. korporacyjnych - PKN Orlen Paweł Kastory, Prezes Zarządu - DDB Warszawa, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny - Brief Nina Kowalewska - Motlik, Prezes Zarządu - New Communications Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu - IAA Krzysztof Kruszewski, Prezes Zarządu - SMG/KRC Aleksander Krzyżowski, Dyrektor Generalny - Pro Marka Vadim Makarenko, Dziennikarz - Gazeta WyborczaKrzysztof Najder, Partner - Stratosfera Marian Owerko, Prezes Zarządu - Uno Fresco Tradex Wojciech Romański, Redaktor Naczelny - Businessman Magazine Waldemar Tevnell, Prezes Zarządu - Bonnier BusinessPolska Anna Zakrocka, Szef Zespołu Znaków Towarowych - Patpol Andrzej Zdebski, Prezes Zarządu - Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Jarosław Ziębiński, Prezes Zarządu - Leo Burnett Polska

Skład Rady Marek akceptuje Superbrands w Londynie. Rada Marek została zaproszona według klucza profesjonalizmu.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online