Najlepsze reklamy 2016 roku. Allegro, IKEA, ING, Heineken, H&M, Tymbark, OLX (wideo)

Zamiast tradycyjnego cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam ostatnich dni prezentujemy zestawienie najlepszych reklam 2016 roku, które powstało w oparciu o sugestie przedstawicieli agencji. Wytypowali oni m.in. reklamy Allegro, IKEA, H&M, ING, Heinekena, Under Armour.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Najlepsze reklamy 2016 roku. Allegro, IKEA, ING, Heineken, H&M, Tymbark, OLX  (wideo)
Kadr ze spotu Kenzo World

„Under Armour - Rule Yourself”Agencja: Droga 5

Najbardziej emocjonalny spot, jaki widziałem w tym roku. Bezcenne copy, które bezpretensjonalnie uderza nas prostym przekazem. Widzimy jedynie ułamek każdego z nas. Wycinek życia. Moment, w którym jesteśmy zauważani to efekt tysięcy godzin pracy, spędzanych w chłodzie, czasem cierpieniu i przede wszystkim samotności. Nic nie przychodzi bez wysiłku - ale pokazanie tej idei w ciągu 1:30 to absolutnie karkołomne wyzwanie. Droga 5 forever <3

H&M „Come together”Agencja: Adam&Eve DDB

Dziękuję Ci H&M. Faktycznie zatrudniłaś Marko Kochana Wesa Andersona i pozwoliłaś mu zrobić jeden z najlepszych spotów jaki kiedykolwiek powstał. Raz w miesiącu będę pielgrzymować ikupować u Ciebie coś, czego nie potrzebuję z nadzieją, że w przyszłym roku zrobisz to znowu.

ING Bank Śląski: „Moje zmienia wszystko”Agencja: Brain

Jestem zakochany w tym insightcie, spotach, a przede wszystkim w tym, co kiedyś w życiu słyszałem 2-3 razy w miesiącu: „NIE!” No i to copy zasługujące na Oscara za rolę drugoplanową:matejkopikasso.

Kenzo “My Mutant Brain”Agencja: The Framework

Inspiracja teledyskiem Fatboy Slimma wyszła marce Kenzo na dobre. Energetyczny, dziki, groteskowy taniec - pełna ekspresja, jakiej wszyscy czasem potrzebujemy. Perfumy, które pozwalają na to? Biorę w ciemno!

SickKids VS UndeniableAgencja: Cossette

Dynamiczna, sugestywna i emocjonująca kampania szpitala dziecięcego w Toronto. Idealnie dobrana ścieżka dźwiękowa i sposób montażu, który sprawia, że całość zapada w pamięć.

IKEA: „Eksperyment społeczny”Agencja: Kalicińscy.com

Fantastyczny koncept, zbudowany na uniwersalnym dla mieszkańców Polski insighcie. Całość obudowana kilkoma historiami spotkań i odkryć ludzi, których sami chcielibyśmy być częścią. Bo prawdziwa miłość, przyjaźń czy po prostu relacja są na wyciągnięcie ręki. Trzeba tylko przełamać bariery, w czym IKEA aktywnie pomaga dzięki inicjatywie spotkań sąsiedzkich.

Allegro „ Czego szukasz w Święta? English for beginners”Agencja: Bardzo

Wzrusza, idealnie wpisuje się w aktualną sytuację wielu Polaków i serwuje nam piękny storytelling. Reklama ma ponad 12 mln wyświetleń na YouTube i stała się popularna na całym świecie - nawet wśród tych, którzy o Allegro nic nigdy nie wiedzieli.

Świąteczna reklama TymbarkuAgencja: Brainbox

 

Wzrusza, odwołuje się do dobrych wartości, jest ciepła i świąteczna. Promuje konkurs, ale nie czuje się, że to reklama.

Allegro: „Legendy polskie”

 

Za efektowność, styl i śmiały pomysł odrestaurowania i zaproponowania na nowo znanych już nam historii. Ale mam sporo zastrzeżenia do scenariuszy – zbyt dużo tu niepotrzebnej wulgarności i przewagi CGI nad treścią.  

OLX: T-raperzy z nad Wisły o bezpieczeństwie kupowania w sieciAgencja: 23Heroes

 

Za wykorzystanie sentymentu i przypomnienie starych czasów, za dobrze kojarzonych, sympatycznych bohaterów. Za fajną formę – piosenka dobrze się słucha i wpada w ucho. No i za świszczypałę – doskonały zabieg wykorzystania nietypowego słowa, które będzie się kojarzyło z kampanią.  

Heineken - „I need a Hero”Agencja: Publicis Italy, MJZ London

 

Myśląc o tegorocznych najlepszych kreacjach reklamowych, warto wspomnieć o spocie Heinekena, który w swojej prostocie wykazuje potencjał wywrotowy. Grupa kobiet jednym głosem śpiewa „I need a Hero” i okazuje, pisząc eufemistycznie, bunt przeciwko zbyt pijanym mężczyznom. Heineken w ciekawy sposób oddaje głos płci piękniejszej (i mądrzejszej), a także zajmuje stanowisko w sprawie odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Tekst piosenki i finałowa scena wybitnie obrazują wizję idealnego konsumenta piwa Heineken. Po obejrzeniu reklamy na pytanie - where have all the good men gone and where are all the gods? – jest tylko jedna odpowiedź. Wszyscy dobrzy faceci piją Heinekena i robią to z klasą.

Fundacja Integracja - „Nie chcę być strażakiem”Agencja: Walk

 

Na hasło kampania społeczna stają Wam w oczach łzy? Nie tym razem. Chyba że łzy szczęścia i radości. Tym razem na ogromne brawa zasługuje spot autorstwa agencji Walk dla fundacji Integracja. Okazuje się, że można wyrwać się myślowym schematom i wyuczonemu współczuciu – i zrobić z klasą! W końcu o niepełnosprawności mówi się wprost, po ludzku, z lekkością i bez ogródek. Dobra robota!

IKEA - #jesiennezmianyAgencja: Grey Group Poland

 

Autentyczność przyciąga, a na hasło „be more human” wszyscy zacieramy ręce. Kolejną rodzimą kampanią, która mnie zachwyciła jest #jesiennezmiany. IKEA wie, jak mówić o świecie marki bez epatowania produktem i packshotami. Rozdział 1. „Anastazja” bawi i wzrusza, a przede wszystkim udowadnia, że naprawdę tylko zwykłość jest ciekawa. Jak się okazuje – coraz częściej efekciarstwo wcale nie jest efektywne, a mniej wciąż może oznaczać więcej.

Najlepsze tegoroczne kampanie reklamowe wskazali dla Wirtualnemedia.pl:Sebastian Stępak, dyrektor zarządzający MSLGroupJustyna Staszewska, senior account manager w ImagineEmilia Czerwiec, copywriter w Schulz Brand FriendlySławomir Sikorski, senior copywriter w GoldenSubmarine

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"