Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później

W maju br. strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska, a więcej użytkowników od każdego z tych wydawców miała Grupa Polsat-Interia. Wprowadzenie w Mediapanelu zmian, które wyeliminują mechanizmy autopromocyjne stosowane przez część wydawców, przesunięto na lipiec.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później

Według badania Mediapanel w maju br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,73 mln polskich internautów, co dało 96,7 proc. zasięgu. Każdy spędził w nich średnio 19 godzin, 19 minut i 9 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,42 mln użytkowników, 95,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 10 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 25 do 24,71 mln oraz średniego czasu korzystania z 23 godzin, 12 minut i 17 sekund do 23 godzin, 7 minut i 28 sekund.

Trzecią pozycję utrzymała Grupa Polsat-Interia, mimo spadku z 20,91 do 20,46 mln użytkowników oraz z godziny, 18 minut i 13 sekund do godziny, 14 minut i 2 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast na czwarte miejsce awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała nieznacznie (z 20,4 do 20,31 mln), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 55 minut i 52 sekund do godziny, 59 minut i 3 sekund.

Grupa RASP wysunęła się nad Grupę Wirtualna Polska, w której liczba użytkowników zmalała z 20,85 do 20,24 mln, a przeciętny czas korzystania - z 2 godzin, 18 minut i 40 sekund do 2 godzin, 16 minut i 16 sekund.

TikToka odwiedziło w maju 12,85 mln polskich internautów, spędzając średnio po 18 godzin, 48 minut i 58 sekund. Miesiąc wcześniej platforma zanotowała 13,29 mln użytkowników oraz 17 godzin, 31 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Spadek zanotowała też platforma Temu (zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco): z 14,74 do 14,22 mln użytkowników, przy wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego z 36 minut i 46 sekund do równych 40 minut.

Zmiany w Mediapanelu od lipca

- Do momentu wypracowania rozwiązania (co powinno nastąpić od wyników za czerwiec br.) zawieszamy prezentowanie w zagregowanych miesięcznych wynikach rankingów domen oraz udostępnianie rankingów dla kategorii tematycznych i funkcjonalnych. Obecnie rankingi mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej pozycji danego serwisu - poinformowano. Teraz PBI i Gemius zapowiadają, że zmiany w Mediapanelu będą obowiązywać od początku lipca.

grafika

Netflix ze spadkiem na komputerach

Tylko na komputerach witryny i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 21,35 mln internautów (71,86 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 godziny, 33 minuty i 9 sekund. Meta Platforms zanotowała 11,9 mln użytkowników oraz 3 godziny, 15 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Wirtualna Polska - 9,43 mln odwiedzających, 31,75 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 6 minut i 28 sekund średniego czasu.

W porównaniu do kwietnia Netflix zanotował spadek liczby użytkowników z 2,77 do 2,67 mln oraz przeciętnego czasu spędzonego przez każdego z 8 godzin, 24 minut i 29 sekund do 6 godzin, 27 minut i 19 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach liczba internautów w serwisach i aplikacjach Grupy Google zwiększyła się z 25,21 do 25,23 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 17 godzin, 59 minut i 29 sekund do 18 godzin, 8 minut i 36 sekund.

Natomiast Meta Platforms zanotowała spadek z 22,34 do 22,09 mln odwiedzających, Grupa Polsat-Interia - z 19,73 do 19,1 mln, Grupa RASP - z 19,07 do 18,91 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 18,94 do 18,35 mln.

grafika

Spadki przeważają też wśród czołowych aplikacji mobilnych. W aplikacji Google liczba internautów zmniejszyła się z 20,83 do 20,41 mln, w tej Facebooka - z 18,06 do 17,57 mln, a w tej Messengera - z 17,67 do 17,45 mln.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanie na czele pozostaje Allegro, które zanotowało wzrost liczby odwiedzających z 7,94 do 8,07 mln i spadek średniego czasu korzystania z 2 godzin, 12 minut i 37 sekund do 2 godzin, 11 minut i 20 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online