Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

“Tele Tydzień” był najchętniej czytanym magazynem i tygodnikiem w I półroczu 2011 roku. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do czerwca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,95 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,10 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,89 proc.).

    Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,81 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,09 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,19 proc.

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,67 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,60 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,62 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people. 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,14 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,95 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,14 proc. respondentów. 

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia  do czerwca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 550 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj 2011: czerwiec 2011; próba 16 311); “Cars” (styczeń 2011: marzec 2011; próba 12 354). “Bravo Girl” było badane w okresie od stycznia do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 12 196), a od kwietnia do czerwca br. jako miesięcznik (próba 12 354). “Mój Piękny Dom” był badany w styczniu 2011 (próba 4091) jako miesięcznik, a od lutego do czewrca 2011 jako dwumiesięcznik (próba 20 459). “Gala” była badana w okresie od stycznia do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów