W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 27,3 mln użytkowników, czyli 95,4 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 8,72 mld odsłon, a każdy spędził każdej doby średnio 32 minuty i 7 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
Grupa Google rok do roku osiągnęła spore wzrosty w każdej z tych statystyk. W marcu ub.r. zanotowała 26,71 mln odwiedzających, 93,51 proc. zasięgu, 7,21 mld odsłon oraz 28 minut i 36 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Rekordowe wyniki Ringier Axel Springer Polska
Na drugą pozycję awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, której liczba użytkowników w ciągu roku wzrosła z 21,44 do 23,25 mln (co przełożyło się na wzrost zasięgu z 75,08 do 81,2 proc.), liczba odsłon - z 2,3 do 2,82 mld, a średni dobowy czas korzystania zmalał z 24 minut i 38 sekund do 21 minut i 46 sekund.

Do wzrostu zasięgu mocno przysłużył się Medonet, który w marcu br. odwiedziło 12,45 mln internautów, wykonując ponad 99 mln odsłon. Serwis miał ponad dwa razy więcej odwiedzających niż druga najpopularniejsza witryna z kategorii zdrowotnej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-informacjach-i-publicystyce-onet-przed-wp-pl-a-tvn24-pl-i-wyborcza-pl-przed-interia-i-gazeta-pl-top10,7170721478076545a ##
Przeglądarkowa wersja Facebooka zanotowała wzrost liczby użytkowników z 22,16 do 22,98 mln, zasięgu z 77,6 do 80,3 proc. oraz spadek liczby odsłon z 3,39 do 3,16 mld.
Grupa Wirtualna Polska ze spadkiem odwiedzających
Grupa Wirtualna Polska przy spadku liczby odwiedzających z 22,49 do 22,28 mln i zasięgu z 78,74 do 77,8 osiągnęła wzrost liczby odsłon z 3,06 do 4,06 mld odsłon oraz średniego dobowego czasu korzystania z 36 minut i 54 sekund do 42 minut i 39 sekund.

W tej ostatnie statystyce Grupa Wirtualna Polska jest liderem, a poziom 30 minut oprócz Grupy Google przekroczyła jeszcze Grupa TVN (37 minut i sekunda)
W związku z epidemią koronawirusa bardzo dużą popularnością cieszył się serwis Gov.pl, w którym uruchomiono rozbudowaną sekcję z informacjami o pandemii. W marcu witrynę odwiedziło 12,56 mln internautów, wykonując 108,6 mln odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 3 minuty i 19 sekund.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/85-proc-wiecej-uzytkownikow-stron-o-zdrowiu-medonet-zdecydowanym-liderem-tylko-poradnikzdrowie-pl-w-dol-top10,7170731471423105a ##
W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,6 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 24 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,6 mln.

Google.com zanotowało 26,71 mln użytkowników, 7,44 mld odsłon oraz 30 minut i 10 sekund średniego dobowego czasu korzystania (wobec 25,83 mln użytkowników, 5,71 mld odsłon oraz 26 minut i 19 sekund średniego czasu rok wcześniej), a Google.pl - 15,03 mln odwiedzających, 1,16 mld odsłon oraz 15 minut i 55 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na Allegro.pl liczba użytkowników zmalała z 17,65 do 17,39 mln, przez co serwis został pod tym względem wyprzedzony przez Onet.pl (wzrost z 17,32 do 19,83 mln) i WP.pl (z 16,7 do 18,45 mln).
Spory spadek zanotował OLX.pl - z 14,31 do 12,47 mln odwiedzających i z 1,82 do 1,38 mld odsłon.
Na WP.pl każdy użytkownik spędzał w ciągu doby średnio 39 minut i 31 sekund, na Google.com - 30 minut i 10 sekund, a na Interii - 28 minut i 28 sekund.

Na komputerach Grupa Google miała 22,73 mln użytkowników, 3,42 mld odsłon oraz 31 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę, wobec 21,8 mln użytkowników, 3,46 mld odsłon oraz 29 minut i 9 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 14,1 do 16,77 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (w górę z 15,63 do 16,34 mln).
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN użytkownik spędzał każdego dnia przeciętnie 55 minut i 20 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 46 minut i 2 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 44 minuty i 10 sekund.

Google.com na komputerach zanotowało rok do roku wzrost liczby odwiedzających z 20,65 do 21,84 mln, zasięgu z 72,3 do 76,3 proc., liczby odsłon z 2,61 do 2,73 mld odsłon oraz przeciętnego dobowego czasu korzystania z 27 minut i 35 sekund do 30 minut i 16 sekund.
Onet i WP.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Google.pl i Allegro.pl. Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędzał średnio 40 minut i 9 sekund, na WP.pl - 40 minut i 4 sekundy, a na Interii - 33 minuty i 45 sekund.

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google odwiedziło 20,88 mln internautów, wykonując 5,29 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 18 minut i 46 sekund.
Grupa Ringier Axel Springer Polska rok do roku osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 16,34 do 17,31 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 17,02 do 15,78 mln.
W przypadku Grupy OLX przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 28 minut i 58 sekund, u Grupy Wirtualna Polska - 26 minut i 48 sekund, a na Facebooku - 23 minuty i 39 sekund.

Google.com miał w mobile’u 20,27 mln użytkowników, 4,71 mld odsłon oraz 18 minut i 19 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Onet.pl osiągnął rok do roku wzrost liczby odwiedzających z 12,54 do 14,64 mln, wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka (z 14,22 do 14,5 mln.
Na WP.pl każdy odwiedzający spędził przez dobę średnio 27 minut i 14 sekund, na Facebooku - 23 minuty i 39 sekund, a na OLX.pl - 20 minut i 15 sekund.

W zestawieniu aplikacji mobilnych zaczęto uwzględniać tylko te audytowane. W konsekwencji w rankingu zostały tylko aplikacje czołowych polskich wydawców, wypadły natomiast te zagraniczne i należące do firm handlowych (np. Lidl Plus czy Carrefour PL).
Aplikacja Allegro miała 4,09 mln użytkowników, OLX.pl - 3,68 mln, a Player - 1,04 mln.

Liczebność próby: N= 244362. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019 r. i badania Maluchy z 2018 r.











