Strony RASP przed Facebookiem, Gov.pl z 12,5 mln użytkowników, w dół OLX.pl. W Polsce mamy 28,6 mln internautów (Gemius/PBI z marca)

W marcu br. serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska miały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook. Rządowy serwis Gov.pl odwiedziło 12,56 mln internautów, natomiast duży spadek zanotował OLX.pl. Liczba internautów w Polsce w marcu 2020 roku wyniosła ogółem 28,6 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) - 24 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,6 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 27,3 mln użytkowników, czyli 95,4 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 8,72 mld odsłon, a każdy spędził każdej doby średnio 32 minuty i 7 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

Grupa Google rok do roku osiągnęła spore wzrosty w każdej z tych statystyk. W marcu ub.r. zanotowała 26,71 mln odwiedzających, 93,51 proc. zasięgu, 7,21 mld odsłon oraz 28 minut i 36 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Rekordowe wyniki Ringier Axel Springer Polska

Na drugą pozycję awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, której liczba użytkowników w ciągu roku wzrosła z 21,44 do 23,25 mln (co przełożyło się na wzrost zasięgu z 75,08 do 81,2 proc.), liczba odsłon - z 2,3 do 2,82 mld, a średni dobowy czas korzystania zmalał z 24 minut i 38 sekund do 21 minut i 46 sekund.

Do wzrostu zasięgu mocno przysłużył się Medonet, który w marcu br. odwiedziło 12,45 mln internautów, wykonując ponad 99 mln odsłon. Serwis miał ponad dwa razy więcej odwiedzających niż druga najpopularniejsza witryna z kategorii zdrowotnej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-informacjach-i-publicystyce-onet-przed-wp-pl-a-tvn24-pl-i-wyborcza-pl-przed-interia-i-gazeta-pl-top10,7170721478076545a ##

Przeglądarkowa wersja Facebooka zanotowała wzrost liczby użytkowników z 22,16 do 22,98 mln, zasięgu z 77,6 do 80,3 proc. oraz spadek liczby odsłon z 3,39 do 3,16 mld.

Grupa Wirtualna Polska ze spadkiem odwiedzających

Grupa Wirtualna Polska przy spadku liczby odwiedzających z 22,49 do 22,28 mln i zasięgu z 78,74 do 77,8 osiągnęła wzrost liczby odsłon z 3,06 do 4,06 mld odsłon oraz średniego dobowego czasu korzystania z 36 minut i 54 sekund do 42 minut i 39 sekund.

W tej ostatnie statystyce Grupa Wirtualna Polska jest liderem, a poziom 30 minut oprócz Grupy Google przekroczyła jeszcze Grupa TVN (37 minut i sekunda)

W związku z epidemią koronawirusa bardzo dużą popularnością cieszył się serwis Gov.pl, w którym uruchomiono rozbudowaną sekcję z informacjami o pandemii. W marcu witrynę odwiedziło 12,56 mln internautów, wykonując 108,6 mln odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 3 minuty i 19 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/85-proc-wiecej-uzytkownikow-stron-o-zdrowiu-medonet-zdecydowanym-liderem-tylko-poradnikzdrowie-pl-w-dol-top10,7170731471423105a ##

W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,6 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 24 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,6 mln.

grafika

Google.com zanotowało 26,71 mln użytkowników, 7,44 mld odsłon oraz 30 minut i 10 sekund średniego dobowego czasu korzystania (wobec 25,83 mln użytkowników, 5,71 mld odsłon oraz 26 minut i 19 sekund średniego czasu rok wcześniej), a Google.pl - 15,03 mln odwiedzających, 1,16 mld odsłon oraz 15 minut i 55 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Na Allegro.pl liczba użytkowników zmalała z 17,65 do 17,39 mln, przez co serwis został pod tym względem wyprzedzony przez Onet.pl (wzrost z 17,32 do 19,83 mln) i WP.pl (z 16,7 do 18,45 mln).

Spory spadek zanotował OLX.pl - z 14,31 do 12,47 mln odwiedzających i z 1,82 do 1,38 mld odsłon.

Na WP.pl każdy użytkownik spędzał w ciągu doby średnio 39 minut i 31 sekund, na Google.com - 30 minut i 10 sekund, a na Interii - 28 minut i 28 sekund.

grafika

Na komputerach Grupa Google miała 22,73 mln użytkowników, 3,42 mld odsłon oraz 31 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę, wobec 21,8 mln użytkowników, 3,46 mld odsłon oraz 29 minut i 9 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 14,1 do 16,77 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (w górę z 15,63 do 16,34 mln).

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN użytkownik spędzał każdego dnia przeciętnie 55 minut i 20 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 46 minut i 2 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 44 minuty i 10 sekund.

grafika

Google.com na komputerach zanotowało rok do roku wzrost liczby odwiedzających z 20,65 do 21,84 mln, zasięgu z 72,3 do 76,3 proc., liczby odsłon z 2,61 do 2,73 mld odsłon oraz przeciętnego dobowego czasu korzystania z 27 minut i 35 sekund do 30 minut i 16 sekund.

Onet i WP.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Google.pl i Allegro.pl. Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędzał średnio 40 minut i 9 sekund, na WP.pl - 40 minut i 4 sekundy, a na Interii - 33 minuty i 45 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google odwiedziło 20,88 mln internautów, wykonując 5,29 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 18 minut i 46 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska rok do roku osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 16,34 do 17,31 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 17,02 do 15,78 mln.

W przypadku Grupy OLX przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 28 minut i 58 sekund, u Grupy Wirtualna Polska - 26 minut i 48 sekund, a na Facebooku - 23 minuty i 39 sekund.

grafika

Google.com miał w mobile’u 20,27 mln użytkowników, 4,71 mld odsłon oraz 18 minut i 19 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Onet.pl osiągnął rok do roku wzrost liczby odwiedzających z 12,54 do 14,64 mln, wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka (z 14,22 do 14,5 mln.

Na WP.pl każdy odwiedzający spędził przez dobę średnio 27 minut i 14 sekund, na Facebooku - 23 minuty i 39 sekund, a na OLX.pl - 20 minut i 15 sekund.

grafika

W zestawieniu aplikacji mobilnych zaczęto uwzględniać tylko te audytowane. W konsekwencji w rankingu zostały tylko aplikacje czołowych polskich wydawców, wypadły natomiast te zagraniczne i należące do firm handlowych (np. Lidl Plus czy Carrefour PL).

Aplikacja Allegro miała 4,09 mln użytkowników, OLX.pl - 3,68 mln, a Player - 1,04 mln.

grafika

Liczebność próby: N= 244362. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019 r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"