Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

W lipcu 2024 roku w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany mające wyeliminować m.in. przymusowe odsyłanie internautów na strony główne portali. Którzy wydawcy, domeny internetowe i aplikacje mobilne mają najwięcej użytkowników?

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

Nie wywołało to wielkich zmian w zestawieniu najpopularniejszych domen. Allegro.pl co prawda w porównaniu w marcem (potem do czerwca nie publikowano już rankingu domen) zanotowało spadek liczby użytkowników z 17,38 do 13,64 mln i spadło z czwartego na siódme miejsce, ale częściowo to skutek sezonu wakacyjnego.

Zresztą więcej domen zanotowało spadki odwiedzalności w porównaniu z marcem. Liderujące Google.com w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,25 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 21 minut i 29 sekund, podczas gdy cztery miesiące wcześniej było to 27,22 mln użytkowników oraz godzina, 35 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania

Onet.pl z 15,54 mln odwiedzających, z których każdy spędził przeciętnie godzinę, 38 minut i 54 sekundy, znalazł się nad WP.pl (15,04 mln użytkowników) oraz Interia.pl (14,64 mln). Przy czym na WP.pl odwiedzający spędził średnio więcej czasu - godzinę, 46 minut i 39 sekund.

W tej statystyce bezkonkurencyjne są globalne platformy: przeglądarkowy YouTube (5 godzin, 48 minut i 40 sekund) oraz Facebook (2 godziny, 34 minuty i 49 sekund).

grafika

Strony i aplikacje Google łącznie przyciągnęły w lipcu 2024 roku 28,69 mln polskich internautów, każdy korzystał z nich średnio przez 20 godzin, 50 minut i 26 sekund. W serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) każdy z 25,33 mln polskich użytkowników spędził przeciętnie 22 godziny, 36 minut i 36 sekund, a TikTok przyciągnął 13,58 mln internautów, średnio na 18 godzin, 49 minut i 7 sekund.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 20,36 mln użytkowników oraz 2 godziny, 18 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 19,9 mln odwiedzających oraz godzinę, 53 minuty i 28 sekund średniego czasu, a Grupa Polsat-Interia - 19,41 mln użytkowników oraz godzinę, 13 minut i 20 sekund przeciętnego czasu.

grafika

Na komputerach najmocniej przyciąga Netflix

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 21,26 mln użytkowników oraz 5 godzin, 5 minut i sekundę średniego czasu korzystania, a te należące do Meta Platforms - 11,72 mln odwiedzających oraz 3 godziny, 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Netflix przyciągnął 2,81 mln polskich internautów, każdego średnio na 6 godzin, 27 minut i 29 sekund.

grafika

Google.com na komputerach odwiedziło 19,13 mln użytkowników, spędzając średnio po godzinę, 25 minut i 3 sekundy.

Przeglądarkowy YouTube zanotował 12,36 mln odwiedzających oraz 6 godzin, 36 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka - 10,79 mln użytkowników oraz 3 godziny, 49 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, z których każdy spędził przeciętnie 18 godzin, 58 minut i 53 sekundy.

Porównywalny średni czas korzystania zanotowali dwaj inni wydawcy. Grupa Meta Platforms (bez WhatsAppa) przyciągnęła 23,21 mln użytkowników, przeciętnie na 22 godziny, 49 minut i 17 sekund zaś TikTok - 12,85 mln internautów, średnio na 19 godzin, 49 minut i 24 sekundy.

grafika

Wśród czołowych domen poziom godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego z naddatkiem przekroczył jedynie przeglądarkowy YouTube. Odwiedziło go 11,58 mln internautów, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 8 minut i 39 sekund.

Google.com zanotowało 21,25 mln użytkowników oraz 33 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 14,55 mln odwiedzających oraz 52 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu.

grafika

Ponad doba na TikToku

Wśród aplikacji mobilnych pułap 20 mln użytkowników przekroczyła jedynie aplikacja Google. Każdy z 23,04 ml odwiedzających spędził w niej średnio godzinę, 28 minut i 35 sekund.

Aplikacja TikToka przyciągnęła zaś 10,12 mln internautów, przeciętnie na 25 godzin, a aplikacja Facebooka - 19,97 mln użytkowników, średnio na 15 godzin, 44 minuty i 28 sekund.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanym liderem zasięgowym jest Allegro - z 8,09 mln użytkowników oraz 2 godzinami, 3 minutami i 30 sekundami średniego czasu spędzonego przez każdego.

Z aplikacji RMF ON mobile skorzystało 187,1 tys. internautów, spędzając z nią przeciętnie 7 godzin, 37 minut i 49 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"