Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,55 mln realnych użytkowników, czyli 93,91 proc. wszystkich polskich internautów. Rok wcześniej zasięg Grupy Google wynosił 95,87 proc. Jednocześnie wydawca osiągnął spory wzrost liczby odsłon - z 6,71 do 7,96 mld.
Podobnie zmieniły się wyniki Facebooka - zasięg zmalał w skali roku z 79,24 do 78,84 proc., a liczba odsłon zwiększyła się z 3,47 do 4,03 mld zł. Natomiast YouTube zanotował spadek zasięgu z 72,48 do 69,71 proc. i liczby odsłon z 1,18 do 1,08 mld.
Grupa Wirtualna Polska osiągnęła niewielkie wzrosty zasięgu (z 76,11 do 76,45 proc.) i liczby odsłon (z 2,87 do 2,94 mld), a Grupa Ringier Axel Springer Polska - spadek zasięgu z 76,18 do 74,51 proc. i liczby odsłon z 2,63 do 2,17 mld. Spadki zanotowała też Grupa Interia: zasięg zmalał z 69,3 do 67,75 proc., a liczba odsłon z 1,46 do 1,42 mld, natomiast zasięg Grupy Gazeta.pl zwiększył się z 58,76 do 60,5 proc. przy spadku liczby odsłon z 648,7 do 562,5 mln.

Z kolei Grupa OLX dużo zyskała i pod względem zasięgu (wzrost z 59,33 do 65,05 proc.), i odsłon (z 3,63 do 4,62 mld), a Grupa TVN osiągnęła wzrost zasięgu z 40,63 do 44,83 proc. i liczby odsłon z 208,3 do 289,8 mln.
W serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej przeciętny internauta spędzał w ciągu doby 37 minut i 32 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała pod tym względem 34 minuty i 28 sekund, Grupa TVN - 30 minut i 6 sekund, a Grupa Google - 30 minut i 3 sekundy.
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,3 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 22,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,3 mln. Rok wcześniej internautów było ogółem 27,4 mln, z czego desktopowych 23,4 mln, a mobilnych - 22 mln.

o2.pl i WP.pl przyciągają na najdłużej
Wśród domen liderem było w maju Google.com, na którym 22,86 mln internautów wykonało 6,51 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędziło średnio 27 minut i 50 sekund. Natomiast Google.pl zanotowało 15,51 mln użytkowników, 1,35 mld odsłon oraz 15 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień.
Przed rokiem na czele było Google.pl (23,87 mln użytkowników i 4,73 mld odsłon), a Google.com z 22,05 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon zajmowało drugą pozycję.
Onet.pl zanotował 17,46 mln odwiedzających (co dało 61,77 proc. zasięgu, o 1,28 pkt proc mniej niż rok wcześniej) i 1,57 mld odsłon, Allegro.pl - 17,23 mln użytkowników (60,96 proc. zasięgu, o 0,12 proc. mniej niż w maju ub.r.) i 1,28 mld odsłon, a WP.pl - 16,51 mln użytkowników (58,4 proc. zasięgu, po wzroście o 3,01 pkt proc.) i 1,87 mld odsłon. Przy czym we wszystkich statystykach dziennych najlepsze wyniki zanotowało WP.pl.

Na o2.pl przeciętny użytkownik spędził w ciągu doby 34 minuty i 13 sekund, a na WP.pl - 32 minuty i 50 sekund. Google.com zanotowało pod tym względem 27 minut i 50 sekund, a Facebook - 25 minut i 26 sekund.
Na komputerach Allegro przed Onetem i WP

Grupa Google na komputerach zanotowała w maju br. 21,34 mln użytkowników, 3,54 mld odsłon oraz 31 minut i 54 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.
YouTube wyprzedził Facebooka pod względem zasięgu (17,41 mln użytkowników wobec 16,88 mln u konkurenta), ale miał prawie dwa razy mniej odsłon (665 mln wobec 1,28 mld). Grupa Wirtualna Polska osiągnęła lepsze wyniki od Grupy Ringier Axel Springer Polska w liczbie użytkowników (15,16 mln wobec 13,9 mln), odsłon (1,41 mld wobec 1 mld) oraz średniego czasu korzystania w ciągu doby (38 minut i 50 sekund wobec 25 minut i 36 sekund).
Natomiast Grupa Allegro z 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon jest nad Grupą Interia (11,54 mln użytkowników i 529 mln odsłon).

Na Google.com na komputerach 20,26 mln internautów wykonało 2,71 mld odsłon, a na Google.pl - 12,46 mln użytkowników wykonało 778,8 mln odsłon.
Allegro.pl zanotowało 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon, wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Onet (11,2 mln użytkowników i 852,3 mln odsłon) oraz WP.pl (10,87 mln użytkowników i 982,1 mln odsłon).
Na o2.pl internauta w ciągu doby spędził średnio 38 minut i 43 sekundy, na WP.pl - 35 minut i 11 sekund, a na Google.com - 30 minut i 12 sekund.

W mobile’u RASP i WP przed Facebookiem
Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 20,77 mln użytkowników, 4,42 mld odsłon oraz 15 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.
W serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska 16,07 mln internautów wykonało 1,17 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska miała 15,84 mln użytkowników i 1,53 mld odsłon. Obaj wydawcy mieli więcej odwiedzających i mniej odsłon od zajmujących kolejne pozycje Facebooka (15,06 mln użytkowników i 2,75 mld odsłon) oraz Grupy OLX (14,91 mln użytkowników i 3,64 mld odsłon).
YouTube zanotował 25 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu doby, Grupa OLX - 23 minuty i 42 sekundy, Grupa TVP - 21 minut i 23 sekundy, a Facebook i Grupa WP - po nieco ponad 20 minut.

Google.com miało w mobile’u 20,32 mln użytkowników i 3,8 mld odsłon, a Google.pl - 7,1 mln użytkowników i 576,3 mln odsłon.
Onet zanotował więcej odsłon od WP.pl (12,89 mln wobec 11,68 mln), ale mniej odsłon (715,9 mln wobec 889,4 mln), natomiast Interia.pl (10,7 mln odwiedzających i 373,1 mln odsłon) wyraźnie wyprzedza domenę Gazeta.pl (9,24 mln użytkowników i 133,8 mln odsłon).

Wśród aplikacji mobilnych zdecydowanie na czele są bez zmian Google (19,43 mln użytkowników) i YouTube (18,34 mln).
W zestawieniu jest też kilka innych aplikacji Google’a: Mapy Google (15,77 mln użytkowników), Gmail (13,24 mln), Dysk Google (12,85 mln), Zdjęcia Google (9,11 mln), Muzyka Google Play (4,67mln), Gry Google Play (4,08 ml) i Kalendarz Google (3,22 mln).

W rankingu jest też parę aplikacji sieci sklepów i platform sprzedażowych: Rossmann PL (6,89 mln użytkowników), OLX.pl (3,83 mln), AliExpress (3,78 mln), Lidl Plus (3,55 mln) i Allegro (3,46 mln).
Liczebność próby: N= 168585. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018 r.











