Google, Facebook i YouTube ze spadkami - mocno w górę OLX i TVN, TVP przyciąga najbardziej (Gemius/PBI z maja)

Grupa Google, Facebook i YouTube w maju br. zanotowały spadki zasięgu w polskim internecie, natomiast sporo zyskały strony i aplikacje OLX i Grupy TVN. Wśród czołowych wydawców najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników w ciągu doby osiągnęła natomiast Telewizja Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,55 mln realnych użytkowników, czyli 93,91 proc. wszystkich polskich internautów. Rok wcześniej zasięg Grupy Google wynosił 95,87 proc. Jednocześnie wydawca osiągnął spory wzrost liczby odsłon - z 6,71 do 7,96 mld.

Podobnie zmieniły się wyniki Facebooka - zasięg zmalał w skali roku z 79,24 do 78,84 proc., a liczba odsłon zwiększyła się z 3,47 do 4,03 mld zł. Natomiast YouTube zanotował spadek zasięgu z 72,48 do 69,71 proc. i liczby odsłon z 1,18 do 1,08 mld.

Grupa Wirtualna Polska osiągnęła niewielkie wzrosty zasięgu (z 76,11 do 76,45 proc.) i liczby odsłon (z 2,87 do 2,94 mld), a Grupa Ringier Axel Springer Polska - spadek zasięgu z 76,18 do 74,51 proc. i liczby odsłon z 2,63 do 2,17 mld. Spadki zanotowała też Grupa Interia: zasięg zmalał z 69,3 do 67,75 proc., a liczba odsłon z 1,46 do 1,42 mld, natomiast zasięg Grupy Gazeta.pl zwiększył się z 58,76 do 60,5 proc. przy spadku liczby odsłon z 648,7 do 562,5 mln.

Z kolei Grupa OLX dużo zyskała i pod względem zasięgu (wzrost z 59,33 do 65,05 proc.), i odsłon (z 3,63 do 4,62 mld), a Grupa TVN osiągnęła wzrost zasięgu z 40,63 do 44,83 proc. i liczby odsłon z 208,3 do 289,8 mln.

W serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej przeciętny internauta spędzał w ciągu doby 37 minut i 32 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała pod tym względem 34 minuty i 28 sekund, Grupa TVN - 30 minut i 6 sekund, a Grupa Google - 30 minut i 3 sekundy.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,3 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 22,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,3 mln. Rok wcześniej internautów było ogółem 27,4 mln, z czego desktopowych 23,4 mln, a mobilnych - 22 mln.

grafika

o2.pl i WP.pl przyciągają na najdłużej

Wśród domen liderem było w maju Google.com, na którym 22,86 mln internautów wykonało 6,51 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędziło średnio 27 minut i 50 sekund. Natomiast Google.pl zanotowało 15,51 mln użytkowników, 1,35 mld odsłon oraz 15 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień.

Przed rokiem na czele było Google.pl (23,87 mln użytkowników i 4,73 mld odsłon), a Google.com z 22,05 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon zajmowało drugą pozycję.

Onet.pl zanotował 17,46 mln odwiedzających (co dało 61,77 proc. zasięgu, o 1,28 pkt proc mniej niż rok wcześniej) i 1,57 mld odsłon, Allegro.pl - 17,23 mln użytkowników (60,96 proc. zasięgu, o 0,12 proc. mniej niż w maju ub.r.) i 1,28 mld odsłon, a WP.pl - 16,51 mln użytkowników (58,4 proc. zasięgu, po wzroście o 3,01 pkt proc.) i 1,87 mld odsłon. Przy czym we wszystkich  statystykach dziennych najlepsze wyniki zanotowało WP.pl.

Na o2.pl przeciętny użytkownik spędził w ciągu doby 34 minuty i 13 sekund, a na WP.pl - 32 minuty i 50 sekund. Google.com zanotowało pod tym względem 27 minut i 50 sekund, a Facebook - 25 minut i 26 sekund.

grafika

Na komputerach Allegro przed Onetem i WP

Grupa Google na komputerach zanotowała w maju br. 21,34 mln użytkowników, 3,54 mld odsłon oraz 31 minut i 54 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.

YouTube wyprzedził Facebooka pod względem zasięgu (17,41 mln użytkowników wobec 16,88 mln u konkurenta), ale miał prawie dwa razy mniej odsłon (665 mln wobec 1,28 mld). Grupa Wirtualna Polska osiągnęła lepsze wyniki od Grupy Ringier Axel Springer Polska w liczbie użytkowników (15,16 mln wobec 13,9 mln), odsłon (1,41 mld wobec 1 mld) oraz średniego czasu korzystania w ciągu doby (38 minut i 50 sekund wobec 25 minut i 36 sekund).

Natomiast Grupa Allegro z 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon jest nad Grupą Interia (11,54 mln użytkowników i 529 mln odsłon).

grafika

Na Google.com na komputerach 20,26 mln internautów wykonało 2,71 mld odsłon, a na Google.pl - 12,46 mln użytkowników wykonało 778,8 mln odsłon.

Allegro.pl zanotowało 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon, wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Onet (11,2 mln użytkowników i 852,3 mln odsłon) oraz WP.pl (10,87 mln użytkowników i 982,1 mln odsłon).

Na o2.pl internauta w ciągu doby spędził średnio 38 minut i 43 sekundy, na WP.pl - 35 minut i 11 sekund, a na Google.com - 30 minut i 12 sekund.

grafika

W mobile’u RASP i WP przed Facebookiem

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 20,77 mln użytkowników, 4,42 mld odsłon oraz 15 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.

W serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska 16,07 mln internautów wykonało 1,17 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska miała 15,84 mln użytkowników i 1,53 mld odsłon. Obaj wydawcy mieli więcej odwiedzających i mniej odsłon od zajmujących kolejne pozycje Facebooka (15,06 mln użytkowników i 2,75 mld odsłon) oraz Grupy OLX (14,91 mln użytkowników i 3,64 mld odsłon).

YouTube zanotował 25 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu doby, Grupa OLX - 23 minuty i 42 sekundy, Grupa TVP - 21 minut i 23 sekundy, a Facebook i Grupa WP - po nieco ponad 20 minut.

grafika

Google.com miało w mobile’u 20,32 mln użytkowników i 3,8 mld odsłon, a Google.pl - 7,1 mln użytkowników i 576,3 mln odsłon.

Onet zanotował więcej odsłon od WP.pl (12,89 mln wobec 11,68 mln), ale mniej odsłon (715,9 mln wobec 889,4 mln), natomiast Interia.pl (10,7 mln odwiedzających i 373,1 mln odsłon) wyraźnie wyprzedza domenę Gazeta.pl (9,24 mln użytkowników i 133,8 mln odsłon).

grafika

Wśród aplikacji mobilnych zdecydowanie na czele są bez zmian Google (19,43 mln użytkowników) i YouTube (18,34 mln).

W zestawieniu jest też kilka innych aplikacji Google’a: Mapy Google (15,77 mln użytkowników), Gmail (13,24 mln), Dysk Google (12,85 mln), Zdjęcia Google (9,11 mln), Muzyka Google Play (4,67mln), Gry Google Play (4,08 ml) i Kalendarz Google (3,22 mln).

W rankingu jest też parę aplikacji sieci sklepów i platform sprzedażowych: Rossmann PL (6,89 mln użytkowników), OLX.pl (3,83 mln), AliExpress (3,78 mln), Lidl Plus (3,55 mln) i Allegro (3,46 mln).

grafika

Liczebność próby: N= 168585. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów