W minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,14 mln użytkowników, czyli 93,74 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,96 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 29 minut i 45 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W porównaniu z lutym ub.r. zasięg wydawcy zmalał o 0,2 pkt proc., a liczba odsłon wzrosła o 432,2 tys.
Na drugą pozycję wskoczyła Ringier Axel Springer Polska, wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska, która przez wiele miesięcy plasowała się wyżej. Witryny i aplikacje RASP miały 76,1 proc. zasięgu (wobec 73,72 proc. rok wcześniej), 21,22 mln użytkowników, 2,18 mld odsłon oraz 22 minuty i 4 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 75,74 proc. zasięgu (w lutym ub.r. miała 77,8 proc.), 21,12 mln użytkowników, 2,86 mld odsłon oraz 34 minuty i 13 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Pod koniec lutego właściciel Ringier Axel Springer Polska przejął od Grupy Polska Press serwis Gratka.pl i ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji MZN Property wydającego witryny o nieruchomościach. W wynikach z lutego Gratka.pl nie została jeszcze włączono do Ringier Axel Springer Polska.
Z kolei zasięg przeglądarkowej wersji Facebooka zmalał w ciągu roku z 78,23 do 73,51 proc. W zeszłym miesiącu internauci wykonali w serwisie 2,05 mld odsłon oraz spędzili przeciętnie w ciągu doby po 24 minuty i 36 sekund.
Za to Grupa Polska Press zanotowała wzrost zasięgu z 60,71 do 64,49 proc., dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę Allegro.
W serwisach i aplikacjach Grupy Interia.pl przeciętny dobowy czas korzystania przez użytkownika wyniósł 30 minut i 6 sekund, a w przypadku Grupy TVP - 42 minuty i 57 sekund.

W lutym łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,9 mln, z czego na komputerach z sieci korzystało 22,8 mln użytkowników, a na smartfonach i tabletach - 23,8 mln.
Google.com miał 25,41 mln użytkowników, 91,12 proc. zasięgu (wobec 90,44 proc. rok wcześniej), 6,13 mld odsłon oraz 28 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego w ciągu doby przez odwiedzającego, natomiast Google.pl - 13,83 mln użytkowników, 49,58 proc. zasięgu (w lutym ub.r. było to 55,53 proc.), 756,5 mln odsłon oraz 14 minut i 18 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Onet.pl w skali roku zanotował wzrost zasięgu z 56,78 do 61,58 proc., dzięki czemu wyprzedził Allegro.pl (jego zasięg zwiększył się z 60,1 do 60,27 proc.) i WP.pl (zasięg wzrósł z 57,34 do 59,81 proc.). Onet.pl miał 1,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 45 sekund średniego dobowego czasu korzystania, Allegro.pl - 1,26 mld odsłon oraz 14 minut i 18 sekund przeciętnego czasu, a WP.pl - 1,83 mld odsłon oraz 31 minut i 46 sekund średniego czasu.
Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,52 mln użytkowników, 77,18 proc. zasięgu (po wzroście o 0,96 pkt proc. w skali roku), 2,76 mld odsłon oraz 29 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.

Przeglądarkowy YouTube miał 16,73 mln użytkowników i 526 mln odsłon, Facebook - 15,79 mln użytkowników i 918,2 mln odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 14,83 mln odwiedzających i 1,28 mld odsłon, a Ringier Axel Springer Polska - 14,15 mln użytkowników i 926,8 mln odsłon. Kolejność tych wydawców w zestawieniu nie zmieniła się w porównaniu do lutego ub.r.
W serwisach i aplikacjach Grupy Interia średni czas korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby wyniósł 41 minut i 59 sekund, w przypadku Grupy TVN - 40 minut i 33 sekundy, a w przypadku Grupy Wirtualna Polska - 39 minut i 46 sekund.

Na Google.com w zeszłym miesiącu 20,41 mln internautów wykonało 2,22 mld odsłon oraz spędzało w ciągu doby średnio 28 minut i 28 sekund. Zasięg w skali roku zwiększył się z 71,58 do 73,2 proc.
YouTube zanotował 17,28 mln użytkowników i 605,5 mln odsłon, Facebook - 16,97 mln użytkowników i 1,16 mld odsłon, a Google.pl - 13,16 mln odwiedzających i 781 mln odsłon.
Na o2.pl użytkownik w ciągu doby spędził średnio 40 minut i 34 sekundy, na WP.pl - 39 minut i 57 sekund, a na Onet.pl - 30 minut i 14 sekund.

W mobile’u Grupa Google miała 19,18 mln użytkowników, 68,8 proc. (wobec 70,71 proc. rok wcześniej), 4,19 mld odsłon oraz 18 minut przeciętnego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Ringier Axel Springer Polska zanotował wzrost zasięgu rok do roku z 55,44 do 57,12 proc., dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, której zasięg zmalał z 57,77 do 54,34 proc.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby wyniósł 28 minut i 25 sekund, a w przypadku Grupy TVP - 25 minut.

Google.com miał na urządzeniach mobilnych 18,58 mln użytkowników, 66,62 proc. zasięgu (wobec 68,15 proc. rok wcześniej), 3,91 mld odsłon oraz 17 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.
Zasięg Onetu zwiększył się w skali roku z 39,78 do 44,85 proc., dzięki czemu portal wyprzedził pod tym względem przeglądarkowego Facebooka (spadek z 50,88 do 42,82 proc.), WP.pl (wzrost z 40,51 do 40,92 proc.) i Allegro.pl (spadek z 40,48 do 39,75 proc.).
Na Facebooku internauta w ciągu doby spędził przeciętnie 23 minuty i 45 sekund, a na YouTubie - 23 minuty i 13 sekund.

Aplikacja Google miała w minionym miesiącu 20 mln użytkowników, a jej zasięg w ciągu roku zwiększył się z 69,75 do 71,86 proc.
W całym zestawieniu przeważają znaczące wzrosty zasięgów. Aplikacja YouTube zanotowała wzrost z 66,68 do 70,62 proc., Mapy Google - z 57,12 do 63,69 proc., Messenger - z 53,74 do 55,11 proc., a Gmail - z 45,07 do 54,98 proc.

Liczebność próby: N= 221148. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.











