W minionym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 26,15 mln polskich internautów (to 94,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju), którzy wykonali tam 5,83 mld odsłon oraz spędzali każdego dnia średnio po 30 minut i 32 sekundy. W skali miesiąca Grupa Google zyskała 335,8 tys. odwiedzających.
Na drugim miejscu umocniła się Grupa Wirtualna Polska, która osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 653,4 tys. do 21,8 mln zł. Natomiast na trzecią pozycję awansowała Grupa RAS Polska, która z 21,18 mln odwiedzających (308,3 tys. więcej niż we wrześniu) wyprzedziła Facebooka mającego 21,15 mln odwiedzających (po wzroście o 18 tys. w skali miesiąca). Grupa Wirtualna Polska zanotowała 2,86 mld odsłon oraz 36 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, Grupa RAS Polska - 2,02 mld odsłon oraz 26 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a Facebook - 2,76 mld odsłon oraz 26 minut i 35 sekund średniego czasu.

W skali miesiąca Grupa TVN zyskała 915,3 tys. użytkowników, Grupa Microsoft-MSN - 861,2 tys., Grupa Gazeta.pl - 765,6 tys., a Grupa Polska Press - 725,9 tys. W czołowej dwudziestce spadki liczby odwiedzających zanotowały tylko Grupa Cyfrowy Polsat (o 513 tys.) i Grupa Ceneo.pl (o 314,8 tys.).
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w minionym miesiącu na 27,8 mln, z czego 23,2 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród domen Google.pl zanotowało 23,24 mln użytkowników (204,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 3,94 mld odsłon, a Google.com. - 21,75 mln użytkowników (po wzroście o 753,7 tys.) i 1,83 mld odsłon. Ta druga domena awansowała na drugie miejsce, wyprzedzając Facebooka.
Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Wyborcza.pl - 1,08 mln, a Polki.pl - 799,2 tys. Spadki zanotowały natomiast Ceneo.pl (o 197,8 tys.) i Poradnikzdrowie.pl (o 124,5 tys.).
Na WP.pl odwiedzający każdego dnia spędzał przeciętnie 34 minuty i 34 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, na Onecie - 26 minut i 12 sekund, na Google.pl - 25 minut i 33 sekundy, a Interii - 23 minuty i 17 sekund.

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 22,1 mln internautów (144,7 tys. więcej niż we wrześniu), wykonując 4,33 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 33 minuty i 30 sekund.
Facebook z 17,36 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon oraz YouTube z 17,29 mln użytkowników oraz 715,04 mln odsłon wyprzedzają pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (15,63 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) i Grupę RAS Polska (14,63 mln użytkowników i 933,26 mln odsłon).
Grupa Polska Press w skali miesiąca osiągnęła wzrost liczby odwiedzających o 881,6 tys., Grupa TVN - o 639,5 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., Grupa Gazeta.pl - o 584,6 tys., a CDA.pl - o 565,7 tys. Natomiast Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek o 139,5 tys.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wynosił 45 minut i 46 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 41 minut i 10 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 58 sekund.

Google.pl miało na komputerach 19,36 mln użytkowników, 2,73 mld odsłon oraz 27 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, a Google.com - 17,88 mln użytkowników, 1,55 mld odsłon oraz 22 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania. Z miesiąca na miesiąc pierwsza domena zyskała 100,6 tys. użytkowników, a druga - 396,2 tys.
Blogspot osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 656,7 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., CDA.pl - o 565,7 tys., a YouTube - o 522,6 tys. Natomiast Mozilla.org straciła 104 tys.

Na o2.pl użytkownik spędzał dziennie średnio 38 minut i 40 sekund, a na WP.pl - 37 minut i 16 sekund.
Na smartfonach i tabletach Grupa Google.pl zanotowała 18,66 mln użytkowników (664,5 tys. więcej niż we wrześniu), 1,5 mld odsłon oraz 11 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia.

Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 831,3 tys. do 12,71 mln, Grupa TVN - o 816,2 tys. do 8,72 mln, Grupa Gazeta.pl - o 797,9 tys. do 12,89 mln, a Grupa Wirtualna Polska - o 660,4 tys. do 16 mln.
Za to Facebook zanotował spadek liczby odwiedzających o 704,8 tys. do 11,52 mln, Grupa Cyfrowy Polsat - o 610,6 tys. do 4,92 mln, a Grupa Ceneo.pl - o 568,5 tys. do 5,86 mln.
Ze stron i aplikacji Grupy OLX użytkownik w ciągu dnia korzystał średnio przez 25 minut i 12 sekund, a na YouTubie - 24 minuty i 49 sekund.

Google.pl na urządzeniach mobilnych miało 14,3 mln użytkowników, 1,21 mld odsłon oraz 12 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, natomiast Google.com - 13,03 mln użytkowników, 281,49 mln odsłon oraz 6 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania. Ta druga domena zyskała w skali miesiąca 1,27 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła Onet i Facebooka.
Gazeta.pl osiągnęła wzrost o 1,38 mln użytkowników, Wyborcza.pl - o 917,2 tys., Polki.pl - o 754,3 tys., a Money.pl - o 559,9 tys. Natomiast Facebook zanotował spadek o 704,8 tys., Ceneo.pl - o 467,6 tys., a YouTube - o 278,2 tys.
Na YouTubie odwiedzający spędzał każdego dnia średnio 24 minuty i 49 sekund, na WP.pl - 19 minut i 40 sekund, a na Facebooku - 18 minut i 41 sekund.

Z aplikacji mobilnej Google’a skorzystało w październiku 15,26 mln internautów, o 807,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast kolejne aplikacje w zestawieniu zanotowały duże spadki: YouTube stracił 811,2 tys. użytkowników, Messenger - 867 tys., a Mapy Google - 2,57 mln. Facebook stracił 2,24 mln użytkowników, Dysk Google - 1,6 mln, a Zdjęcia Google - 2,6 mln.
Za to Rossmann PL zyskał 514,1 tys. użytkowników, Messenger Lite - 482,6 tys., a Wiadomości Google - 445,3 tys.











