Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)

W październiku br. strony i aplikacje Grupy RAS Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Facebooka, którego aplikacja mobilna zanotowała duży spadek. Większość wydawców i serwisów osiągnęła duże wzrosty - najwięcej zyskały Grupa TVN, Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz Grupa Polska Press.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 26,15 mln polskich internautów (to 94,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju), którzy wykonali tam 5,83 mld odsłon oraz spędzali każdego dnia średnio po 30 minut i 32 sekundy. W skali miesiąca Grupa Google zyskała 335,8 tys. odwiedzających.

Na drugim miejscu umocniła się Grupa Wirtualna Polska, która osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 653,4 tys. do 21,8 mln zł. Natomiast na trzecią pozycję awansowała Grupa RAS Polska, która z 21,18 mln odwiedzających (308,3 tys. więcej niż we wrześniu) wyprzedziła Facebooka mającego 21,15 mln odwiedzających (po wzroście o 18 tys. w skali miesiąca). Grupa Wirtualna Polska zanotowała 2,86 mld odsłon oraz 36 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, Grupa RAS Polska - 2,02 mld odsłon oraz 26 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a Facebook - 2,76 mld odsłon oraz 26 minut i 35 sekund średniego czasu.

W skali miesiąca Grupa TVN zyskała 915,3 tys. użytkowników, Grupa Microsoft-MSN - 861,2 tys., Grupa Gazeta.pl - 765,6 tys., a Grupa Polska Press - 725,9 tys. W czołowej dwudziestce spadki liczby odwiedzających zanotowały tylko Grupa Cyfrowy Polsat (o 513 tys.) i Grupa Ceneo.pl (o 314,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w minionym miesiącu na 27,8 mln, z czego 23,2 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,1 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Wśród domen Google.pl zanotowało 23,24 mln użytkowników (204,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 3,94 mld odsłon, a Google.com. - 21,75 mln użytkowników (po wzroście o 753,7 tys.) i 1,83 mld odsłon. Ta druga domena awansowała na drugie miejsce, wyprzedzając Facebooka.

Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Wyborcza.pl - 1,08 mln, a Polki.pl - 799,2 tys. Spadki zanotowały natomiast Ceneo.pl (o 197,8 tys.) i Poradnikzdrowie.pl (o 124,5 tys.).

Na WP.pl odwiedzający każdego dnia spędzał przeciętnie 34 minuty i 34 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, na Onecie - 26 minut i 12 sekund, na Google.pl - 25 minut i 33 sekundy, a Interii - 23 minuty i 17 sekund.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 22,1 mln internautów (144,7 tys. więcej niż we wrześniu), wykonując 4,33 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 33 minuty i 30 sekund.

Facebook z 17,36 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon oraz YouTube z 17,29 mln użytkowników oraz 715,04 mln odsłon wyprzedzają pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (15,63 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) i Grupę RAS Polska (14,63 mln użytkowników i 933,26 mln odsłon).

Grupa Polska Press w skali miesiąca osiągnęła wzrost liczby odwiedzających o 881,6 tys., Grupa TVN - o 639,5 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., Grupa Gazeta.pl - o 584,6 tys., a CDA.pl - o 565,7 tys. Natomiast Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek o 139,5 tys.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wynosił 45 minut i 46 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 41 minut i 10 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 58 sekund.

grafika

Google.pl miało na komputerach 19,36 mln użytkowników, 2,73 mld odsłon oraz 27 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, a Google.com -  17,88 mln użytkowników, 1,55 mld odsłon oraz 22 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania. Z miesiąca na miesiąc pierwsza domena zyskała 100,6 tys. użytkowników, a druga - 396,2 tys.

Blogspot osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 656,7 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., CDA.pl - o 565,7 tys., a YouTube - o 522,6 tys. Natomiast Mozilla.org straciła 104 tys.

Na o2.pl użytkownik spędzał dziennie średnio 38 minut i 40 sekund, a na WP.pl - 37 minut i 16 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google.pl zanotowała 18,66 mln użytkowników (664,5 tys. więcej niż we wrześniu), 1,5 mld odsłon oraz 11 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia.

Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 831,3 tys. do 12,71 mln, Grupa TVN - o 816,2 tys. do 8,72 mln, Grupa Gazeta.pl - o 797,9 tys. do 12,89 mln, a Grupa Wirtualna Polska - o 660,4 tys. do 16 mln.

Za to Facebook zanotował spadek liczby odwiedzających o 704,8 tys. do 11,52 mln, Grupa Cyfrowy Polsat - o 610,6 tys. do 4,92 mln, a Grupa Ceneo.pl - o 568,5 tys. do 5,86 mln.

Ze stron i aplikacji Grupy OLX użytkownik w ciągu dnia korzystał średnio przez 25 minut i 12 sekund, a na YouTubie - 24 minuty i 49 sekund.

grafika

Google.pl na urządzeniach mobilnych miało 14,3 mln użytkowników, 1,21 mld odsłon oraz 12 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, natomiast Google.com - 13,03 mln użytkowników, 281,49 mln odsłon oraz 6 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania. Ta druga domena zyskała w skali miesiąca 1,27 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła Onet i Facebooka.

Gazeta.pl osiągnęła wzrost o 1,38 mln użytkowników, Wyborcza.pl - o 917,2 tys., Polki.pl - o 754,3 tys., a Money.pl - o 559,9 tys. Natomiast Facebook zanotował spadek o 704,8 tys., Ceneo.pl - o 467,6 tys., a YouTube - o 278,2 tys.

Na YouTubie odwiedzający spędzał każdego dnia średnio 24 minuty i 49 sekund, na WP.pl - 19 minut i 40 sekund, a na Facebooku - 18 minut i 41 sekund.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google’a skorzystało w październiku 15,26 mln internautów, o 807,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast kolejne aplikacje w zestawieniu zanotowały duże spadki: YouTube stracił 811,2 tys. użytkowników, Messenger - 867 tys., a Mapy Google - 2,57 mln. Facebook stracił 2,24 mln użytkowników, Dysk Google - 1,6 mln, a Zdjęcia Google - 2,6 mln.

Za to Rossmann PL zyskał 514,1 tys. użytkowników, Messenger Lite - 482,6 tys., a Wiadomości Google - 445,3 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące