Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,57 mln realnych użytkowników (czyli 94,23 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując tam 6,23 mld odsłon. Miesiąc wcześniej zanotowały 25,66 mln użytkowników, 91,56 proc. zasięgu i 6,01 mld odsłon.
Facebook w skali miesiąca zanotował wzrost liczby użytkowników z 20,72 do 21,16 mln oraz liczby odsłon z 2,35 do 2,57 mld. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 20,6 do 20,97 mln, a liczba odsłon zmalała z 2,95 do 2,83 mld, natomiast w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska nastąpił wzrost z 19,8 do 20,46 mln użytkowników i z 2 do 2,02 mld odsłon.
Sporo zmalał zasięg Grupy OLX - z 18,11 do 17,11 mln użytkowników (przy wzroście liczby odsłon z 4,26 do 4,29 mld), natomiast Grupa Interia zanotowała wzrost liczby użytkowników z 18 do 18,57 mln oraz liczby odsłon z 1,4 do 1,35 mld.

Z kolei Grupa TVN osiągnęła wzrost z 11,44 do 12,49 mln odwiedzających oraz 240,48 do 294,89 mln odsłon, a Grupa TVP - z 6,77 do 7,29 mln użytkowników i z 80,47 do 96,13 mln odsłon.
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.
Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,8 mln użytkowników i 5,22 mld odsłon, wobec 24,73 mln użytkowników i 4,91 mld odsłon w sierpniu. Natomiast Google.pl zanotowało spadek w skali miesiąca z 14,4 do 14,35 mln odwiedzających i z 1,03 mld do 948,16 mln odsłon.

Spore wzrosty liczby użytkowników osiągnęły Onet.pl (z 16,35 do 16,95 mln) i WP.pl (z 15,97 do 16,53 mln). Dzięki temu wyprzedziły Allegro.pl, na którym liczba odwiedzających zmalała z 16,55 do 16,36 mln. Natomiast na OLX.pl nastąpił spadek z 14,62 do 13,71 mln.
Na komputerach Grupa Google miała 21,51 mln użytkowników i 2,76 mld odsłon, podczas gdy w sierpniu zanotowała 20,56 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon.
Facebook w skali miesiąca zyskał użytkowników (wzrost z 15,82 do 16,29 mln) przy spadku liczby odsłon z 1,04 mld do 931,94 mln.

Na Google.com 20,33 mln internautów na komputerach wykonało 2,18 mld odsłon, a na Google.pl 11,83 mln odwiedzających wygenerowało 543,82 mln odsłon.
Wśród polskich marek kolejność w czołówce jest niezmienna: Allegro z 11,4 mln użytkowników i 699,57 mln odsłon wyprzedza pod względem zasięgu WP.pl (11,08 mln użytkowników i 938,47 mln odsłon) i Onet.pl (10,89 mln użytkowników i 717,55 mln odsłon).

Na smartfonach i tabletach w serwisach i aplikacjach Grupy Google 20,37 mln internautów wykonało 3,37 mld odsłon. Grupa Ringier Axel Springer Polska z 15,04 mln użytkowników i 1,16 mld odsłon wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (14,96 mln odwiedzających i 1,52 mld odsłon).
Natomiast Grupa OLX przy 13,77 mln użytkowników miała 3,41 mld odsłon.
Na Google.com 19,87 mln internautów mobilnych wykonało 3,04 mld odsłon, a na Facebooku - 12,97 mln użytkowników wygenerowało 1,64 mld odsłon.

Onet.pl przy 12,13 mln odwiedzających miał 661,62 mln odsłon, WP.pl - przy 11,34 mln użytkowników 892,26 mln odsłon, a OLX.pl - przy 9,96 mln użytkowników 872,07 mln odsłon.
Zdecydowana większość aplikacji mobilnych zanotowała w skali miesiąca spore spadki.
Liczba użytkowników aplikacji Google zmalała z 21,34 do 18,57 mln, YouTube’a - z 19,19 do 18,16 mln, Messengera - z 16,02 do 15,11 mln, a Map Google - z 16,01 do 15,31 mln.

Liczebność próby: N= 167770. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.











