Najpopularniejsze serwisy internetowe w Polsce

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (kwiecień 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Informacje, publicystyka, media

Katastrofa samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem sprawiła, że czołowe serwisy informacyjne zanotowały w kwietniu zdecydowanie większy ruch niż w marcu. Witryny Onet.pl i Gazeta.pl zyskały po ponad milionie użytkowników, a strony Wirtualnej Polski i Interii – po ok. 1,5 miliona. Natomiast serwisy informacyjne TVN odwiedziło prawie 1,8 mln internautów więcej niż miesiąc temu. 

Kultura, rozrywka

Liderujący w tej kategorii YouTube zyskał w porównaniu z marcem ponad 200 tys. użytkowników. Z kolei serwisy rozrywkowe Onetu straciły ok. 300 tys. real users, a strony o2.pl – prawie 300 tys. 

 

Motoryzacja

otomoto.pl odwiedziło w porównaniu do marca prawie 100 tys. internautów mniej, którzy wykonali 60 mln odsłon mniej. Serwisy motoryzacyjne Onetu nieco zyskały na popularności, a strony Wirtualnej Polski z tej kategorii minimalnie straciły. 

 

Budownictwo i nieruchomości

Trzy czołowe grupy serwisów z tej kategorii zanotowały spadki popularności w porównaniu z marcem. Witryny Gazeta.pl straciły ponad 250 tys. real users, strony Muratora – ok. 300 tys., a otodom.pl – ponad 100 tys. 

 

Edukacja

Strony Wikipedii odwiedziło w kwietniu prawie 300 tys. polskich internautów więcej niż w marcu. Za to witryny edukacyjne Google straciły niespełna 200 tys. real users. 

 

Erotyka

redtube.com odwiedziło prawie 400 tys. użytkowników z Polski mniej niż w marcu, a livejasmin.com – ponad 400 tys. mniej. Wśród mniej popularnych serwisów erotycznych również przeważają spadki popularności. 

 

Serwisy sportowe

W wyrównanej czołówce tej kategorii na pierwsze miejsce awansowały strony sportowe Wirtualnej Polski, które przyciągnęły ponad 400 tys. internautów więcej niż w marcu. Natomiast strony sportowe Onet.pl i Gazeta.pl zanotowały mniejsze wzrosty popularności i przesunęły się o pozycję w dół. 

E-commerce

W porównaniu z marcem spadł ruch na Allegro.pl – ponad 200 tys. użytkowników mniej i ponad 800 mln odsłon mniej. Natomiast serwisy e-commerce Onetu straciły ponad 400 tys. real users i spadły o jedno miejsce w dół.

Styl życia

Liderujace w tej kategorii serwisy Onetu zanotowały 450 tys. użytkowników i prawie 80 mln odsłon mniej niż w marcu. Na drugie miejsce awansowały witryny Gazeta.pl, spychając w dół strony WP.

Turystyka

Serwisy turystyczne Onetu i WP straciły po ok. 200 tys. użytkowników. Natomiast strona rozklad-pkp.pl utrzymała popularność z marca. 

 

Firmowe

W czołówce przeważają spore spadki. Strony Microsoftu odwiedziło ok. milion internautów mniej niż w marcu, dlatego spadły one na drugie miejsce. Na pozycję lidera awansowały witryny Mozilli, które w porównaniu z marcem straciły „tylko” niespełna 600 tys. real users.  

 

Nowe Technologie

Serwisy technologiczne straciły w porównaniu z marcem ponad 500 tys. użytkowników, a dobreprogramy.pl – 350 tys. Za to witryny technologiczne WP utrzymały popularność z marca, dzięki czemu awansowały o dwie pozycje – na czwarte miejsce.  

 

Praca

Serwisy rekrutacyjne Wirtualnej Polski zyskały w porównaniu z marcem ponad 500 tys. użytkowników, dzięki czemu wskoczyły na pierwsze miejsce. Jednak pod względem liczby odsłon nadal dominują witryny rekrutacyjne Grupy Pracuj i Gazeta.pl.  

 

Społeczności

Liderująca w tej kategorii Nasza-klasa.pl zyskała w porównaniu z marcem prawie 350 tys. użytkowników. Natomiast Facebook zwiększył swój zasięg o ponad 550 tys. real users i bardzo niewiele dzieli go już od serwisów społecznościowych Onetu.  

 

Mapy i lokalizatory

Bez większych zmian w czołówce tej kategorii. Jedynie zumi.pl zanotowało wyraźny spadek – o niespełna 200 tys. użytkowników.  

 

Hosting

home.pl osiągnęło niewielki wzrost zasięgu, natomiast serwisy hostingowe Interii i Onetu zanotowały spadki – odpowiednio o ponad 100 tys. i niespełna 200 tys. real users.  

 

Publiczne

W związku z katastrofą samolotu pod Smoleńskiem najpopularniejszą stroną w tej kategorii był serwis prezydent.pl.  

 

Wyszukiwarki i katalogi

W kwietniu nieznacznie zmniejszył się zasięg wyszukiwarek i katalogów Google. Natomiast wyszukiwarki pf.pl straciły w porównaniu z marcem ok. 350 tys. real users, a pozostałe pkt.pl – ponad 250 tys.  

Serwisy biznesowe

Strony biznesowe Onetu zanotowały ponad 450 tys. real users więcej niż w marcu, za to ponad 3,5 mln odsłon mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w marcu 415 tys. internautów.  

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online