Biznes, finanse, prawo
Strony Grupy Wirtualna Polska zyskały w skali miesiąca 358,4 tys. użytkowników i 10 mln odsłon krajowych, a serwisy Grupy Onet-RASP - 256,9 tys. użytkowników i 6,19 mln odsłon, natomiast witryny Grupy Gazetaprawna.pl straciły 144 tys. użytkowników i 1,91 mln odsłon.
Portal Wirtualnamedia.pl odwiedziło 588,6 tys. internautów, którzy wykonali 2,79 mln odsłon krajowych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-wirtualna-polska-wyprzedzila-onet-i-rasp-megapanel-z-czerwca ##
Porównywanie wyników z tymi z czerwca ub.r. jest mało miarodajne, ponieważ od maja statystyki Megapanelu są oparte na dużo wyższych niż wcześniej szacunkach dotyczących łącznej liczby polskich internautów (wzrosła ona z 19,41 mln do 23,08 mln), co wywołało kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników wszystkich serwisów. Ponadto w połowie ub.r. część polskich wydawców przeszła w Megapanelu na nową definicję odsłony (co spowodowało skokowy wzrost odsłon stron w kilku kategoriach tematycznych), a inne zaczęły z niej korzystać później. Natomiast Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP dokonały w ciągu roku szeregu przejęć, które znacząco podwyższyły statystyki tych wydawców.

Informacje i publicystyka
Serwisy Grupy Onet-RASP miały o 1,09 mln użytkowników i 158,33 mln odsłon krajowych mniej niż w maju, strony Grupy Polska Press - 216,3 tys. użytkowników i 28,51 mln odsłon mniej, strony Grupy Wirtualna Polska - 615,9 tys. użytkowników i 42,37 mln odsłon mniej.
Spore spadki zanotowały też dalsze grupy witryn z zestawienia.
Kultura i rozrywka
YouTube stracił z miesiąca na miesiąc 259,8 tys. polskich użytkowników, strony Grupy Onet-RASP - 104,8 tys. użytkowników i 16 mln krajowych odsłon.
Z kolei serwisy Grupy Wirtualna Polska miały o 734,2 tys. użytkowników i 55,46 mln odsłon krajowych więcej niż w maju, Cda.pl - 131,8 tys. użytkowników i 9,46 mln odsłon więcej, a Filmweb.pl - 205,5 tys. użytkowników i 2,92 mln odsłon więcej.
Na kolejnych podstronach wyniki w pozostałych kategoriach tematycznych

Motoryzacja
Witryny Grupy Allegro-GG zanotowały o 120,5 tys. użytkowników więcej i 60,89 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy Onet-RASP - o 152 tys. użytkowników więcej i 7,96 mln odsłon mniej.
Grupa Wirtualna Polska po dodaniu do niej ruchu z serwisu Autokult.pl należącego do NextWeb Media zyskała 638,9 tys. użytkowników i 7,21 mln odsłon krajowych.
Budownictwo i nieruchomości
Strony Grupy Allegro-GG z tej kategorii odwiedziło o 153,3 tys. internautów więcej niż w maju, którzy wykonali o 2,58 mln odsłon krajowych mniej. Serwisy ZPR Media straciły w skali miesiąca 201,6 tys. użytkowników i 2,62 mln odsłon, a strony Grupy Gazeta.pl przy minimalnie wyższej liczbie użytkowników zanotowały 3 mln odsłon więcej.
Edukacja
Wikipedia straciła w skali miesiąca 1,1 mln polskich użytkowników, strony Google z tej kategorii - 281,9 tys. użytkowników, witryny Grupy Onet-RASP - 438,6 tys. użytkowników i 6,13 mln odsłon krajowych, a Zadane.pl - 1,47 mln użytkowników.

Erotyka
Redtube zanotował o 131,5 tys. użytkowników więcej niż w maju, Pornhub - o 35,6 tys. mniej, Xhamster - o 126,1 tys. mniej, a Pornusy.pl - o 138,9 tys. mniej.
Sport
W czołówce tej kategorii przeważają wzrosty wyników w skali miesiąca. Onet i RASP zyskały 213,8 tys. użytkowników i 13,71 mln odsłon krajowych, Grupa Wirtualna Polska - 228,6 tys. użytkowników i 10,5 mln odsłon, Grupa Gazeta.pl - 181,1 tys. użytkowników i 3 mln odsłon, Sport.tvp.pl - 219,2 tys. użytkowników i 682,2 tys. odsłon.
Za to Grupa Interia.pl straciła 25,7 tys. użytkowników i 3,2 mln odsłon krajowych.
E-commerce
Strony Allegro-GG w tej kategorii przy nieznacznie większej (o 15,5 tys.) liczbie użytkowników zanotowały o 203,92 mln odsłon krajowych mniej niż w maju. Strony Ceneo.pl straciły w skali miesiąca 231,5 tys. użytkowników i 8,75 mln odsłon, natomiast Aliexpress.com zyskał 520,3 tys. użytkowników, a Zalando.pl - 224,3 tys.

Styl życia
Grupa Wirtualna Polska dzięki wchłonięciu NextWeb Media zyskała w tej kategorii 1,96 mln użytkowników (a także 1,7 mln krajowych odsłon mobilnych) i awansowała na pierwsze miejsce, wyprzedzając Grupę Onet-RASP, która w skali miesiąca straciła 61 tys. użytkowników i 77,76 mln odsłon krajowych.
Turystyka
Strony Onetu i RASP z tej kategorii zanotowały o 159,2 tys. użytkowników więcej i 1,36 mln odsłon krajowych więcej niż w maju. Booking.com zyskał w skali miesiąca 165,7 tys. użytkowników, a Rozklad-pkp.pl - 316,6 tys. użytkowników i 7,46 mln odsłon krajowych.
Firmowe
Mozilla.org odwiedziło o 503,5 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej, strony Grupy Microsoft-MSN - o 36,3 tys. więcej, witryny Orange - o 794,7 tys. więcej, a Adobe.com - o 187,4 tys. więcej.
Nowe technologie

Po przejęciu NextWeb Media strony Grupy Wirtualna Polska zyskały z miesiąca ma miesiąc 433,6 tys. użytkowników i 3,58 mln odsłon krajowych. Natomiast witryny Grupy Onet-RASP zanotowały o 291,9 tys. użytkowników i 3,92 mln odsłon mniej niż w maju, Elektroda.pl - 258,5 tys. użytkowników mniej, a strony Grupy Interia.pl - 94,2 tys. użytkowników i 270 tys. odsłon mniej.
Praca
Dział Olx.pl dotyczący pracy zyskał w skali miesiąca 239,8 tys. użytkowników i 1,14 mln odsłon krajowych, Goldenline.pl straciło 99,8 tys. użytkowników, a strony Grupy Pracuj przy 73 tys. użytkowników więcej miały 1,57 mln odsłon krajowych mniej.
Społeczności
Facebooka odwiedziło o 102,2 tys. polskich internautów więcej niż w maju, a serwisy społecznościowe Google - o 283,7 tys. mniej. Witryny Onetu i RASP straciły w skali miesiąca 175,1 tys. użytkowników i 39,93 mln odsłon krajowych, a strony Grupy Gazeta.pl przy 178 tys. użytkowników więcej miały 3,42 mln odsłon mniej.

Komunikacja
Strony Grupy Wirtualna Polska w tej kategorii zanotowały o 68,6 tys. użytkowników więcej i 77,45 mln odsłon krajowych mniej niż w maju, strony Google - o 218,7 tys. użytkowników więcej, a serwisy Onetu i RASP - o 33,6 tys. użytkowników więcej i 16 mln odsłon krajowych mniej.
Mapy i lokalizatory
Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło o 199,6 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Zumi.pl w porównaniu z majem przy 246,5 tys. użytkowników więcej miało 212,4 tys. odsłon krajowych mniej, a strony Grupy Targeo.pl - 118,8 tys. użytkowników więcej.
Hosting
Serwisy hostingowe Google zyskały w skali miesiąca 243,3 tys. użytkowników i wyprzedziły Republikę.pl, która straciła 217,7 tys. użytkowników i 865,4 tys. odsłon krajowych.
Publiczne
Serwisu ZUS-u odwiedziło 131,1 tys. internautów więcej niż w maju, strony policji - 126,9 tys. więcej, a witrynę Sejmu - 115,1 tys. mniej.
Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google z tej kategorii zanotowały o 52,6 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, Ask.com - o 265,2 tys. mniej, a Zapmeta.com.pl - o 530,2 tys. mniej. Natomiast wyszukiwarki i katalogi Panoramy Firm miały 51,2 tys. użytkowników więcej i 608,2 tys. odsłon krajowych mniej niż w maju.











