Najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu br.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (czerwiec 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Informacje, publicystyka, media

Serwisy informacyjne Onet.pl odwiedziło 100 tys. użytkowników mniej niż w maju, wykonując 115 mln mniej odsłon. Na popularności sporo straciły również witryny Gazeta.pl i WP z tej kategorii, z tym że te drugie mniej, dlatego awansowały z trzeciego na drugie miejsce.  

Kultura, rozrywka

YouTube zanotował nieznaczny wzrost liczby użytkowników w porównaniu do maja, za to serwisy Onet.pl z tej kategorii straciły ok. 750 tys. użytkowników, wskutek czego spadły z drugiej na trzecią pozycję. Wyprzedziły je witryny o2.pl, które utrzymały popularność z poprzedniego miesiąca.  

Motoryzacja

Liderujące w tej kategorii otomoto.pl zanotowało niewielki spadek popularności – o ok. 100 tys. real users i 50 mln odsłon. Natomiast witryny motoryzacyjne Onet.pl odwiedziło ponad 100 tys. internautów więcej niż w maju, za to wykonali oni ok. 5 mln odsłon mniej.  

Budownictwo i nieruchomości

Trzy czołowe grupy serwisów budowniczych odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Za to witryny Onet.pl z tej kategorii zyskały ok. 100 tys. real users.

Edukacja

Z Wikipedii skorzystało ok. 450 tys. polskich internautów mniej niż w maju, a z serwisów edukacyjnych Google – ponad 350 tys. mniej. Jeszcze większe spadki popularności – wynoszące ok. 1 mln real users – zanotowały witryny edukacyjne Gazeta.pl i Onet.pl oraz bryk.pl.

Erotyka

redtube.com odwiedziło ponad 300 tys. użytkowników z Polski więcej niż miesiąc wcześniej. xvideoslive.com też zyskał więcej niż 300 tys. real users, dzięki czemu awansował z czwartego na drugie miejsce.

Sport

Piłkarskie mistrzostwa świata nie spowodowały wyraźnych wzrostów popularności czołowych serwisów sportowych. Mocno zwiększyły się jedynie statystyki witryn sportowych TVP, na których dostępne były transmisje i skróty meczów. W czerwcu te strony odwiedziło ponad trzy razy więcej użytkowników niż w maju, wykonując ponad cztery razy więcej odsłon.

E-commerce

Serwisy Allegro.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo internautów, co miesiąc wcześniej, ale wykonali oni ponad 700 mln odsłon mniej. Ponad 100 tys. użytkowników straciły witryny e-commerce Onet.pl, wskutek czego zostały wyprzedzone przez aukcjoner.pl, który utrzymał popularność z maja.

Styl życia

Wirtualna Polska dzięki przejęciu pod koniec maja kilku serwisów lifestylowych zyskała 400 tys. użytkowników w tej kategorii i awansowała z trzeciego na pierwsze miejsca. Witryny lifestylowe Onet.pl i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak w poprzednim miesiącu.

Turystyka

W porównaniu do maja serwisy turystyczne Onet.pl i rozklad-pkp.pl zyskały po ok. 200 tys. użytkowników. Ogółem w związku z rozpoczynającymi się wakacjami w tej kategorii przeważają wzrosty popularności.

Firmowe

Strony Mozilli odwiedziło w czerwcu 3 mln więcej polskich internautów niż w maju, dzięki czemu awansowały one na pierwsze miejsce. Duży wzrost popularności – wynoszący ponad 1 mln real users – zanotował też serwis adobe.com.

Nowe Technologie

Liderujące w tej kategorii serwisy technologiczne Interia.pl osiągnęły podobne wyniki jak w maju. Natomiast dobreprogramy.pl straciły ok. 300 tys. użytkowników, przez co spadły z drugiego na czwarte miejsce.

Praca

Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. użytkowników więcej niż w maju, ale wykonali oni ok. 2 mln odsłon mniej. Nieznaczne wzrosty popularności zanotowały też trzy kolejne witryny w zestawieniu.

Społeczności

Nasza-klasa.pl – działająca od kilku miesięcy jako Nk.pl – zyskała w porównaniu do maja ponad 100 tys. użytkowników, za to Facebook stracił ok. 40 tys. real users z Polski. Mniejszą popularnością niż miesiąc wcześniej cieszyły się serwisy społecznościowe Gazeta.pl i Onet.pl.

Mapy i lokalizatory

Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło ponad 250 tys. polskich użytkowników mniej niż w maju. Kolejne serwisy z zestawienia zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to z docelu.pl skorzystało prawie 300 tys. real users więcej niż w maju, co oznacza wzrost o ponad 100 proc.

Hosting

Wśród serwisów z tej kategorii przeważają spadki popularności w porównaniu do maja. Z witryn hostingowych Interia.pl skorzystało 100 tys. użytkowników mniej, z home.pl – prawie 250 tys. mniej, a ze stron hostingowych Onet.pl – ponad 100 tys. mniej.

Publiczne

Liderem w tej kategorii pozostał serwis europa.eu, ale zanotował 300 tys. real users mniej niż w maju. Natomiast stronę Bronisława Komorowskiego odwiedziło prawie 300 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.

Wyszukiwarki i katalogi

Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło mniej więcej tyle samo polskich użytkowników, co w maju. Natomiast wyszukiwarki pf.pl zyskały ponad 200 tys. real users.

Biznes

Pięć czołowych grup serwisów z tej kategorii zanotowało podobne wyniki jak w maju. Natomiast portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w czerwcu 470 tys. internautów, czyli 50 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska