Porównywanie tych wyników ze statystykami z grudnia 2015 roku jest mało miarodajne, ponieważ w połowie ub.r. zmieniła się metodyka Megapanelu, wskutek czego większość stron zanotowała kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników, ponadto w ciągu roku czołowi polscy wydawcy przejęli niektóre mniejsze serwisy
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-zwiekszyla-przewage-nad-onetem-w-gore-youtube-i-cda-pl-megapanel-z-grudnia ##
Biznes, finanse, prawo
Strony Grupy Wirtualna Polska odwiedziło o 180 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Grupy Onet-RASP straciły w skali miesiąca 322,5 tys. użytkowników i 7,04 mln odsłon krajowych, a Grupy Gazetaprawna.pl - 158,8 tys. użytkowników i 782,4 tys. odsłon.
Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w grudniu 592 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,12 mln odsłon krajowych.

Informacje i publicystyka
Strony Grupy Onet-RASP miały o 565,9 tys. użytkowników i 57,4 mln odsłon krajowych mniej niż w listopadzie ub.r., serwisy Grupa Polska Press - o 434,8 tys. użytkowników i 3,3 mln odsłon, a serwisy Grupy Wirtualna Polska - o 810,7 tys. użytkowników i 27,5 mln odsłon.
Kultura i rozrywka
YouTube zyskał z miesiąca na miesiąc 338,4 tys. polskich odwiedzających. Strony Grupy Onet-RASP miały o 23,3 tys. użytkowników i 378 tys. odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, strony Grupy Wirtualna Polska - 25,5 tys. użytkowników mniej i 6,8 mln odsłon więcej, a Cda.pl - 343,2 tys. użytkowników i 19,6 mln odsłon więcej.
Na kolejnych podstronach wyniki w pozostałych kategoriach tematycznych
Motoryzacja
Grupa Allegro zanotowała o 141,8 tys. użytkowników i 19,7 mln odsłon krajowych mniej niż w listopadzie, Grupa Onet-RASP przy 27,6 tys. użytkowników więcej miała 7,4 mln odsłon mniej, natomiast Grupa Wirtualna Polska zyskała 35,2 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon.

Budownictwo i nieruchomości
Serwisy Allegro straciły w skali miesiąca 410 tys. użytkowników i 12,1 mln odsłon krajowych, a strony ZPR Media - 383,7 tys. użytkowników i 5,1 mln odsłon. Spadki zanotowały też Grupa Wirtualna Polska i Grupa Gazeta.pl.
Edukacja
Wikipedię odwiedziło o 1,03 mln polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, serwisy edukacyjne Google - o 245,8 tys. mniej, a Zadane.pl - o 792,5 tys. mniej.
Erotyka
Redtube.com stracił w skali miesiąca 314,7 tys. użytkowników, Pornhub.com - 46,6 tys., a Xhamster.com - 305,8 tys. Natomiast liczba odwiedzających Showu.tv wzrosła aż o 1,11 mln.
Sport
Strony sportowe Grupy Onet-RASP miały o 454,1 tys. użytkowników i 8,7 mln odsłon krajowych mniej niż w listopadzie, serwisy Grupy Wirtualna Polska - o 237,1 tys. użytkowników mniej i 3,2 mln odsłon więcej, a strony Grupy Gazeta.pl - o 241,1 tys. użytkowników i 16,9 mln odsłon mniej.

E-commerce
Grupa Allegro zanotowała o 11,2 tys. użytkowników więcej i 113,5 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, Grupa Ceneo.pl - 268,9 tys. użytkowników i 6,9 mln odsłon więcej, a Euro.com.pl - aż o 1,9 mln użytkowników więcej.
Styl życia
Grupa Wirtualna Polska straciła z miesiąca na miesiąc 690,6 tys. użytkowników, a Grupa Onet-RASP - 493 tys. użytkowników i 45,9 mln odsłon krajowych, natomiast Grupa Interia.pl zyskała 251 tys. użytkowników i 18,8 mln odsłon.
Turystyka
Strony Grupy Onet-RASP zanotowały o 82 tys. użytkowników mniej i 4,5 mln odsłon krajowych więcej niż w listopadzie, Rozklad-pkp.pl - o 85,9 tys. użytkowników i 4 mln odsłon więcej, a serwisy Grupy E-podroznik.pl - 97,5 tys. użytkowników więcej.
Firmowe
Witryny Grupy Microsoft - MSN odwiedziło o 192,3 tys. polskich użytkowników więcej niż w listopadzie, serwis Mozilla.org - o 2,1 mln mniej, a strony firmowe Orange Polska - o 192,9 tys. mniej.

Nowe technologie
Grupa Wirtualna Polska w skali miesiąca straciła 69,4 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon krajowych, Grupa Onet-RASP - 361,7 tys. użytkowników i 3,2 mln odsłon, a Elektroda.pl - 121,3 tys. użytkowników.
Praca
Czołowe strony w tej kategorii zanotowały w skali miesiąca spore spadki odwiedzalności: Goldenline.pl o 153,7 tys. użytkowników, OLX.pl - o 329,7 tys. użytkowników i 21,9 mln odsłon, a Grupa Pracuj - o 237,9 tys. użytkowników i 10,8 mln odsłon.
Społeczności
Facebooka odwiedziło o 26,9 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, a strony Google - o 66,3 tys. mniej. Serwisy Grupy Gazeta.pl zanotowały o 63 tys. użytkowników i 2,3 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy Onet-RASP - o 3,8 tys. użytkowników i 19,9 mln odsłon mniej.
Komunikacja
Grupa Wirtualna Polska miała o 174,8 tys. użytkowników i 41,6 mln odsłon krajowych mniej niż w listopadzie, Grupa Google - o 189,9 tys. użytkowników mniej, a Grupa Onet-RASP - o 106,2 tys. użytkowników i 28,5 mln odsłon mniej.

Mapy i lokalizatory
Strony Google straciły w skali miesiąca 766,9 tys. użytkowników, Zumi.pl - 331,2 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon krajowych, natomiast Grupa Targeo.pl zyskała 41,8 tys. użytkowników.
Hosting
Serwisy Google z tej kategorii miały o 109,9 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie, strony hostingowane Cba.pl - o 125,3 tys. użytkowników mniej, a strony hostingowane Home.pl - o 196,5 tys. użytkowników mniej.
Publiczne
Stronę Loteriaparagonowa.gov.pl odwiedziło o 590,6 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, ZUS.pl - o 89,8 tys. więcej, a strony policji - o 54 tys. mniej.
Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google zanotowały o 40,1 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie, Ask.com - o 85,9 tys. mniej, a strony Panoramy Firm - o 536,4 tys. użytkowników i 2,9 mln odsłon krajowych mniej.











