Strony i aplikacje Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,94 mln użytkowników, czyli 98,91 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 9,59 mld odsłon, a każdy spędził prze dobę średnio 22 minuty i 16 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
Miesiąc wcześniej miały 26,59 mln użytkowników, 98,35 proc. zasięgu, 9,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
27,2 mln internautów w Polsce
Porównywanie danych z zeszłego miesiąca z tymi z sierpnia ub.r. jest mniej miarodajnie, zwłaszcza w zakresie liczby użytkowników, ponieważ łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano wtedy w badaniu Gemius/PBI na 28 mln, w tym 21,8 mln korzystających z sieci na komputerach, a 24,7 mln na smartfonach i tabletach.
Z kolei w sierpniu br. całkowitą liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 27,2 mln, z czego 21,6 mln przeglądających sieć na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.

Na drugim miejscu wśród wydawców jest YouTube (należący do Google’a), w którego serwisie www i aplikacji mobilnej 25,15 mln polskich internautów wygenerowało 755,87 mln odsłon, a każdy spędzał tam w ciągu doby przeciętnie 6 minut i 26 sekund.
Przeglądarkowy Facebook miał 22,11 mln użytkowników, 4,32 mld odsłon (wobec 20,89 mln odwiedzających i 2,78 mld odsłon miesiąc wcześniej) oraz 27 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania. Dzięki wzrostowi liczby użytkowników wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, w której witrynach i aplikacjach 20,97 mln internautów wykonało 2,86 mld odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 30 minut i 21 sekund w ciągu doby.
Grupa RMF z najdłuższym średnim czasem korzystania
Od lipca strony i aplikacje Cyfrowego Polsatu są klasyfikowane wspólnie z przejętą w połowie lipca za 422 mln zł Grupą Interia. W sierpniu zanotowały 18,3 mln użytkowników, 1,51 mld odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W konsekwencji strony i aplikacje Grupy RMF, poprzednio wchodzące w skład Grupy Interia, obecnie funkcjonują w badaniu osobno. W zeszłym miesiącu miały 8,12 mln odwiedzających, 77,18 mln odsłon oraz 49 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem w zestawieniu.
Wśród wydawców obecnych też na rynku prasowych najwyżej jest Ringier Axel Springer Polska (20,96 mln użytkowników i 2,26 mld odsłon), wśród nadawców telewizyjnych - Grupa TVN (11,72 mln użytkowników i 221,97 mln odsłon), a wśród nadawców radiowych - Eurozet (9,75 mln użytkowników i 72,6 mln odsłon).

Instagram przed TVN24.pl, SE.pl i Radiozet.pl
Na Google.com 25,5 mln polskich internautów wykonało 8,86 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 29 minut i 47 sekund, a na Google.pl 12,5 mln użytkowników wygenerowało 635,91 mln odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 13 minut i 36 sekund.
W przeglądarkowym Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 3 sekund, na WP.pl - 27 minut i 17 sekund, na o2.pl - 22 minuty i 20 sekund, a na Interii - 21 minut i 24 sekundy.
W zestawieniu pojawił się przeglądarkowy Instagram z 9,68 mln użytkowników, 127,11 mln odsłon oraz 5 minutami i 26 sekundami średniego dobowego czasu korzystania. Miał więcej odwiedzających, ale mniej odsłon niż TVN24.pl (9,38 mln użytkowników i 153,8 mln odsłon) oraz Naszemiasto.pl (8,87 mln użytkowników i 243,05 mln odsłon).

Netflix w czołówce rankingów na komputerach
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,29 mln polskich internautów, wykonując 2,61 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby przeciętnie 30 minut i 43 sekundy.

Z pozostałych wydawców tylko Grupa Wirtualna Polska przekroczyła miliard odsłon, miała 13,82 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon. Średni dobowy czas korzystania z jej serwisów i aplikacji wyniósł 33 minuty i 17 sekund, natomiast w przypadku Grupy TVN było to 35 minut i 32 sekundy.
Platforma płatnicza Payu.com miała 4,27 mln odwiedzających i 17,63 mln odsłon, a przeglądarkowy Netflix - 4,09 mln użytkowników i 61,28 mln odsłon.

Google.com na komputerach zanotowało 19,38 mln użytkowników, 2,13 mld odsłon oraz 29 minut i 38 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 9,67 mln użytkowników, 447,08 mln odsłon oraz 14 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Allegro.pl miało 11,82 mln odwiedzających, 737,12 mln odsłon oraz 10 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez dobę, WP.pl - 10,69 mln użytkowników, 764,74 mln odsłon oraz 27 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 10,2 mln użytkowników, 704,09 mln odsłon oraz 18 minut i 6 sekund średniego czasu.
Na o2.pl ten ostatni wskaźnik wyniósł 30 minut i 38 sekund, a na Interii - 25 minut i 12 sekund.
Google, Facebook i OLX dominują w mobile’u
Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała 23,96 mln użytkowników, 6,98 mld odsłon oraz 9 minut i 36 sekund czasu spędzonego średnio przez odwiedzającego w ciągu doby.
Po kilka miliardów odsłon miało też dwóch innych wydawców. W przeglądarkowym Facebooku 16,32 mln internautów wykonało 3,4 mld odsłon oraz spędziło przeciętnie 24 minuty i 49 sekund przez dobę, a w witrynach i aplikacjach Grupy OLX 14,87 mln użytkowników wygenerowało 3,55 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 25 minut i 11 sekund.
Natomiast przeglądarkowy Instagram miał 6,46 mln odwiedzających, 89,99 mln odsłon oraz 3 minut i 32 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
W mobile’u na Google.com 20,9 mln polskich internautów wykonało 6,73 mld odsłon i spędziło średnio 19 minut i 11 sekund przez dobę, a w przeglądarkowym Facebooku 16,32 mln użytkowników wygenerowało 3,4 mld odsłon oraz spędziło przed dobę przeciętnie 24 minuty i 49 sekund.
Po ponad miliard odsłon zanotowały dwie domeny. WP.pl miała 12,14 mln użytkowników, 1,04 mld odsłon oraz 19 minut i 13 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a OLX.pl - 10,71 mln odwiedzających, 1,13 mld odsłon oraz 17 minut i 44 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.
W przeglądarkowym YouTubie ten ostatni parametr wyniósł 20 minut i 29 sekund.
Allegro i OLX na czele audytowanych aplikacji
W zestawieniu aplikacji mobilnych obecne są tylko te objęte w badaniu Gemius/PBI audytem site-centric. Zdecydowanie na czele jest aplikacja Allegro z 4,98 mln użytkowników, wyprzedzająca aplikację OLX.pl z 3,96 mln użytkowników.
W lipcu br. pierwsza aplikacja miała 4,89 mln użytkowników, a druga - 4,02 mln, natomiast w sierpniu ub.r. było to odpowiednio 3,63 i 3,7 mln.
Liczebność próby: N=254 637. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.











