Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia)

W sierpniu br. przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby odsłon. W czołowej dwudziestce są m.in. przeglądarkowy Instagram i Grupa Iberion (wydawca m.in. Pikio.pl), a najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują witryny i aplikacje Grupy RMF.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,94 mln użytkowników, czyli 98,91 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 9,59 mld odsłon, a każdy spędził prze dobę średnio 22 minuty i 16 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

Miesiąc wcześniej miały 26,59 mln użytkowników, 98,35 proc. zasięgu, 9,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

27,2 mln internautów w Polsce

Porównywanie danych z zeszłego miesiąca z tymi z sierpnia ub.r. jest mniej miarodajnie, zwłaszcza w zakresie liczby użytkowników, ponieważ łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano wtedy w badaniu Gemius/PBI na 28 mln, w tym 21,8 mln korzystających z sieci na komputerach, a 24,7 mln na smartfonach i tabletach.

Z kolei w sierpniu br. całkowitą liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 27,2 mln, z czego 21,6 mln przeglądających sieć na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.

Na drugim miejscu wśród wydawców jest YouTube (należący do Google’a), w którego serwisie www i aplikacji mobilnej 25,15 mln polskich internautów wygenerowało 755,87 mln odsłon, a każdy spędzał tam w ciągu doby przeciętnie 6 minut i 26 sekund.

Przeglądarkowy Facebook miał 22,11 mln użytkowników, 4,32 mld odsłon (wobec 20,89 mln odwiedzających i 2,78 mld odsłon miesiąc wcześniej) oraz 27 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania. Dzięki wzrostowi liczby użytkowników wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, w której witrynach i aplikacjach 20,97 mln internautów wykonało 2,86 mld odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 30 minut i 21 sekund w ciągu doby.

Grupa RMF z najdłuższym średnim czasem korzystania

Od lipca strony i aplikacje Cyfrowego Polsatu są klasyfikowane wspólnie z przejętą w połowie lipca za 422 mln zł Grupą Interia. W sierpniu zanotowały 18,3 mln użytkowników, 1,51 mld odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W konsekwencji strony i aplikacje Grupy RMF, poprzednio wchodzące w skład Grupy Interia, obecnie funkcjonują w badaniu osobno. W zeszłym miesiącu miały 8,12 mln odwiedzających, 77,18 mln odsłon oraz 49 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem w zestawieniu.

Wśród wydawców obecnych też na rynku prasowych najwyżej jest Ringier Axel Springer Polska (20,96 mln użytkowników i 2,26 mld odsłon), wśród nadawców telewizyjnych - Grupa TVN (11,72 mln użytkowników i 221,97 mln odsłon), a wśród nadawców radiowych - Eurozet (9,75 mln użytkowników i 72,6 mln odsłon).

grafika

Instagram przed TVN24.pl, SE.pl i Radiozet.pl

Na Google.com 25,5 mln polskich internautów wykonało 8,86 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 29 minut i 47 sekund, a na Google.pl 12,5 mln użytkowników wygenerowało 635,91 mln odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 13 minut i 36 sekund.

W przeglądarkowym Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 3 sekund, na WP.pl - 27 minut i 17 sekund, na o2.pl - 22 minuty i 20 sekund, a na Interii - 21 minut i 24 sekundy.

W zestawieniu pojawił się przeglądarkowy Instagram z 9,68 mln użytkowników, 127,11 mln odsłon oraz 5 minutami i 26 sekundami średniego dobowego czasu korzystania. Miał więcej odwiedzających, ale mniej odsłon niż TVN24.pl (9,38 mln użytkowników i 153,8 mln odsłon) oraz Naszemiasto.pl (8,87 mln użytkowników i 243,05 mln odsłon).

grafika

Netflix w czołówce rankingów na komputerach

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,29 mln polskich internautów, wykonując 2,61 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby przeciętnie 30 minut i 43 sekundy.

Z pozostałych wydawców tylko Grupa Wirtualna Polska przekroczyła miliard odsłon, miała 13,82 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon. Średni dobowy czas korzystania z jej serwisów i aplikacji wyniósł 33 minuty i 17 sekund, natomiast w przypadku Grupy TVN było to 35 minut i 32 sekundy.

Platforma płatnicza Payu.com miała 4,27 mln odwiedzających i 17,63 mln odsłon, a przeglądarkowy Netflix - 4,09 mln użytkowników i 61,28 mln odsłon.

grafika

Google.com na komputerach zanotowało 19,38 mln użytkowników, 2,13 mld odsłon oraz 29 minut i 38 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 9,67 mln użytkowników, 447,08 mln odsłon oraz 14 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Allegro.pl miało 11,82 mln odwiedzających, 737,12 mln odsłon oraz 10 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez dobę, WP.pl - 10,69 mln użytkowników, 764,74 mln odsłon oraz 27 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 10,2 mln użytkowników, 704,09 mln odsłon oraz 18 minut i 6 sekund średniego czasu.

Na o2.pl ten ostatni wskaźnik wyniósł 30 minut i 38 sekund, a na Interii - 25 minut i 12 sekund.

grafika

Google, Facebook i OLX dominują w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała 23,96 mln użytkowników, 6,98 mld odsłon oraz 9 minut i 36 sekund czasu spędzonego średnio przez odwiedzającego w ciągu doby.

Po kilka miliardów odsłon miało też dwóch innych wydawców. W przeglądarkowym Facebooku 16,32 mln internautów wykonało 3,4 mld odsłon oraz spędziło przeciętnie 24 minuty i 49 sekund przez dobę, a w witrynach i aplikacjach Grupy OLX 14,87 mln użytkowników wygenerowało 3,55 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 25 minut i 11 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Instagram miał 6,46 mln odwiedzających, 89,99 mln odsłon oraz 3 minut i 32 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

grafika

W mobile’u na Google.com 20,9 mln polskich internautów wykonało 6,73 mld odsłon i spędziło średnio 19 minut i 11 sekund przez dobę, a w przeglądarkowym Facebooku 16,32 mln użytkowników wygenerowało 3,4 mld odsłon oraz spędziło przed dobę przeciętnie 24 minuty i 49 sekund.

Po ponad miliard odsłon zanotowały dwie domeny. WP.pl miała 12,14 mln użytkowników, 1,04 mld odsłon oraz 19 minut i 13 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a OLX.pl - 10,71 mln odwiedzających, 1,13 mld odsłon oraz 17 minut i 44 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.

W przeglądarkowym YouTubie ten ostatni parametr wyniósł 20 minut i 29 sekund.

grafika

Allegro i OLX na czele audytowanych aplikacji

W zestawieniu aplikacji mobilnych obecne są tylko te objęte w badaniu Gemius/PBI audytem site-centric. Zdecydowanie na czele jest aplikacja Allegro z 4,98 mln użytkowników, wyprzedzająca aplikację OLX.pl z 3,96 mln użytkowników.

W lipcu br. pierwsza aplikacja miała 4,89 mln użytkowników, a druga - 4,02 mln, natomiast w sierpniu ub.r. było to odpowiednio 3,63 i 3,7 mln.

grafika

Liczebność próby: N=254 637. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu