Najpopularniejsze witryny sierpnia

Najpopularniejsze witryny uczestniczące w badaniu gemiusAudience w podziale na kategorie tematyczne - wyniki sierpień 2004 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Oglądalność ponad pięciuset witryn uczestniczących w badaniu gemiusAudience wzrosła w sierpniu w porównaniu z poprzednim analizowanym miesiącem. Liczba użytkowników (real users) odwiedzających badane witryny w lipcu wynosiła 6,65 mln,  w sierpniu - już 6,90 mln. Równocześnie wzrósł zasięg badania, czyli procent polskich użytkowników Internetu objętych badaniem. W pierwszym z analizowanych miesięcy ta wartość wynosiła 88,74 proc., w kolejnym sięgnęła 89,12 proc.

Liczba odsłon dokonanych przez badanych użytkowników (real users), licząca w lipcu 1,35 mld, również odnotowała wzrost. W drugim analizowanym miesiącu równa była 1,42 mld.

Średni czas spędzany przez użytkownika w sieci wydłużył się w sierpniu o 9 minut w porównaniu z miesiącem poprzednim. W lipcu ta wartość wynosiła 4 godz. 36 min., w sierpniu - 4 godz. 45 min.

 sierpień 2004 r.     witryna użytkownicy (real users) odsłony1 Allegro      2 875 820                     93 210 8682 o2            2 303 911                   230 887 3243 Blog            841 325                   23 813 1734 rozklad-PKP.pl 818 212                 13 044 9655 IDG.pl          806 250                     4 400 7546 gery.pl         726 983                    5 310 2437 Komputerswiat 696 739                 5 882 0468 Chip             548 466                   6 172 1499 GRY-OnLine.pl      500 317            9 692 48410 PC World            494 782           2 770 053

Liderem rankingu wszystkich witryn biorących udział w badaniu jest serwis aukcji internetowej Allegro.  Liczba użytkowników (real users), którzy odwiedzili w sierpniu wirtualne targowisko, sięga prawie 3 mln! Liczba ta wzrosła w stosunku do lipca o ponad 200 tys. (z 2,666 mln do 2,876 mln).

Drugie miejsce w zestawieniu, podobnie jak miesiąc temu, należy do portalu o2.pl. Również w jego przypadku obserwujemy tendencję wzrostową. Liczba użytkowników, w lipcu równa 2,2 mln, w sierpniu wzrosła do 2,3 mln.

Natomiast na trzecie miejsce awansował z czwartego serwis blog.pl, zamieniając się miejscami w stosunku do lipcowego zestawienia z wirtualnym rozkładem jazdy rozklad.pkp.pl. Liczba użytkowników (real users) każdego z tych serwisów w sierpniu przekraczała nieco 800 tys.

Bez zmian pozostają kolejne witryny zestawienia. Piąte miejsce zajmuje serwis poświęcony nowym technologiom idg.pl, kolejne: portal gery.pl, magazyny komputerowe Komputerświat i CHIP oraz witryna poświęcona elektronicznej rozrywce gry-online.pl.

Natomiast na pozycji dziesiątej znalazła się witryna magazynu PC World Komputer, która awansowała z miejsca jedenastego.

Kategoria: Biznes

W kategorii "Biznes" prowadzi, tak jak miesiąc temu, serwis gratka.pl. Na wirtualną tablicę ogłoszeń zajrzała w sierpniu podobna liczba użytkowników (real users) jak w pierwszym wakacyjnym miesiącu - nieco ponad 430 tys. Również druga i trzecia pozycja pozostały bez zmian. Zajmują je odpowiednio: portal panoramafirm.com.pl z 405 tys. użytkowników (real users) w sierpniu oraz serwis finansowy money.pl z 266 tys. użytkowników (real users).

Największy skok w obrębie pierwszej dziesiątki, z miejsca ósmego na piąte, odnotowała inna internetowa giełda ogłoszeń trader.com.pl. W stosunku do lipca liczba jej miesięcznych użytkowników (real users) wzrosła o ponad 10 tys., przekraczając w ten sposób 200 tys.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 gratka.pl           433 955                     2 349 7082 panoramafirm.com.pl 405 419               9 151 5443 money.pl           266 059                     3 578 8334 bankier.pl          203 114                     3 306 6425 Trader              201 705                     2 901 8736 gratka.pl/praca  191 845                      3 469 9887 pkt.pl               188 736                      5 643 8378 GazetaPrawna.pl 186 388                     1 876 2059 infor.pl              165 877                     2 112 18910 Internet Standard 160 592                    532 593

Kategoria: Budownictwo i nieruchomości

W sierpniu na czoło zestawienia witryn poświęconych tematyce budowlanej wysunęła się witryna stanowiąca kompendium wiedzy na ten temat muratordom.pl. Liczba odwiedzających ją użytkowników (real users) wzrosła w stosunku do lipca niemal trzykrotnie! (z 49 tys. do 143 tys.) Tym samym serwis wyprzedził w rankingu lidera lipcowego zestawienia, serwis ogłoszeniowy nieruchomości gratka.pl/dom (118 tys. użytkowników (real users) w sierpniu).

Trzecie miejsce pozostaje bez zmian, ponownie gości na nim giełda ogłoszeń oferty.net.

Do pierwszej dziesiątki wskoczyły dwie nowości. Miejsce ósme zajął serwis branżowy budinfo.pl, który w sierpniu odwiedziło 23 tys. użytkowników (real users). Natomiast 15 tys. użytkowników (real users) odnotowała witryna, którą znajdujemy na miejscu dziesiątym - internetowa encyklopedia techniki budowlanej dom.pl.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 MuratorDom           142 912                4 604 0192 gratka.pl/dom        118 415                5 389 6613 oferty.net              64 124                   999 4874 MuratorProjekty       35 820                  677 8575 Nieruchomosci.Trader 35 343               1 363 2146 Murator                  25 244                1 563 6487 Apartament             24 014                   176 8058 budinfo.pl               22 830                   105 1759 Tabela Ofert           20 037                   239 92610 dom.pl                 15 280                     93 343

Kategoria: E-commerce

Bez zmian w stosunku do lipca pozostaje ranking witryn związanych z e-commerce. Pierwszą pozycję utrzymał serwis Allegro - najpopularniejsza z wszystkich badanych witryn, która w sierpniu odnotowała 2,876 mln użytkowników (real users). Kolejne po niej witryny to aukcje24.pl, kupsprzedaj.pl, artinfo.pl oraz ksiegarnia.com.pl.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 Allegro         2 875 820           93 210 8682 Aukcje24         181 376            1 986 9583 kup_sprzedaj    148 577            1 590 7794 artinfo.pl             7 793            270 4435 Księgarnia.com.pl  2 707                8 143

Kategoria: Edukacja

W zestawieniu witryn o charakterze edukacyjnym prym podobnie jak w lipcu wiedzie pracuj.pl, aczkolwiek liczba użytkowników (real users) tego serwisu obniżyła się z 314 tys. aż do 287 tys. Na dwóch kolejnych pozycjach witryny pozamieniały się miejscami w stosunku do lipcowego rankingu: drugie miejsce zajęła sciaga.pl, a trzecie - szkola.net.

Największy skok w obrębie pierwszej dziesiątki odnotował serwis dla nauczycieli literka.pl, który przesunął się z pozycji dziesiątej na ósmą. Równocześnie zwiększyła się znacznie liczba jego użytkowników (real users)  - z 13 tys. w lipcu do 22 tys. w sierpniu.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 pracuj.pl         287 489               4 608 7792 sciaga.pl         227 671               1 702 4493 Szkola.net      184 790                1 804 5244 Sciagawa       103 059                   275 9875 Szlifuj SwojAngielski 69 860          1 031 3936 LING.pl            62 061                1 034 2907 angielski.EDU.pl 26 135                    87 2988 literka.pl          22 002                   170 6109 sciaga.biz        17 211                    41 70510 edu.com.pl     16 902                   139 752

Kategoria: Informacje

Więcej internautów planuje podróże wykorzystując do tego Internet w lipcu niż w sierpniu. Taki wniosek można wyciągnąć, analizując zestawienie serwisów informacyjnych. W tym rankingu pierwsze miejsce utrzymał rozkład jazdy PKP online, jednak cieszył się znacznie mniejszym zainteresowaniem internautów niż w lipcu: liczba odwiedzających go użytkowników (real users) obniżyła się  o ok. 100 tys., osiągając wartość 818 tys.

Bez zmian pozostaje kolejność witryn w całej pierwszej dziesiątce, jedynym wyjątkiem jest ostatnia pozycja zestawienia, którą zajmuje serwis regionalny Wrocławia i kilku innych miast regional.pl. Witryna awansowała  z miejsca dwunastego, a w ostatnim badanym miesiącu odwiedziło ją ponad 70 tys. użytkowników (real users).

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 rozklad-PKP.pl          818 212         13 044 9652 IDG.pl                     806 250          4 400 7543 trojmiasto.pl            275 237           5 104 7104 NaszeMiasto-infor.    244 759           1 940 9385 radiozet.pl               179 406           1 484 7826 superexpress.com.pl  152 374           5 217 0267 Eska                       115 953              971 9558 wprost.pl                  99 320              433 2909 wirtualnemedia.pl        89 191           1 938 79310 regional.pl                70 602              638 381

Kategoria: Kobiety

W identycznej kolejności w obydwu badanych miesiącach ustawiły się również serwisy kobiece. Ranking otwiera ponownie witryna poświęcona sprawom mody i urody wizaz.pl. W drugim wakacyjnym miesiącu internautki być może miały więcej czasu na lekturę porad o takiej tematyce, ponieważ liczba użytkowników (real users) odwiedzających najpopularniejszą witryną wzrosła w porównaniu z lipcem o prawie 30 tys., osiągając wartość 164 tys.

W dalszej kolejności panie najchętniej odwiedzały internetowe witryny znanych periodyków kobiecych: Claudii, Naj, Gali, Glamour.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 WIZAZ.pl                 164 104              2 019 5132 claudia.pl                   99 085                468 0053 naj.pl                         74 415               394 8034 gala.pl                       69 472                422 0405 glamour.pl                  58 800                 313 8606 viva.pl                       57 557                 429 5187 Dziewczyna                48 647                 480 7668 TwojStyl                    45 233                 910 2729 kuchniaonline.pl           42 200              1 106 11110 SENNIK.net.pl            38 194                 363 357

Kategoria: Komunikacja

Bez zmian kształtuje się pierwsza trójka zestawienia witryn służących komunikacji. Pozycję lidera zajmuje miastoplusa.pl. Liczba użytkowników (real users) tego serwisu zwiększyła się znacznie: z 234 tys. w lipcu do 327 tys. w sierpniu. Wzrost liczby użytkowników odnotowały także sms.pl z drugiego miejsca i bramka.gsm.pl z trzeciego. Być może wakacyjne wyjazdy spowodowały zwiększone zainteresowanie technologiami komunikacyjnymi wśród internautów, lub być może przeciwnie, przyczyną była perspektywa rychłego spotkania zbliżająca się wraz z początkiem roku szkolnego?

Chociaż pierwsza trójka pozostała taka sama jak w lipcu, w "gorącej dziesiątce" obserwujemy sporo zmian. Awans odnotowały witryny logosy.pl - z szóstego miejsca na czwarte, sms4u.pl - z dziesiątego na ósme, mobilefun.pl - z czternastego na dziesiąte.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 Miasto_Plusa              327 479            14 189 9512 sms.pl                       183 914                868 6123 Bramka GSM                 96 656               509 3434 Logosy.pl                     48 238                97 4775 mobileclub.pl                 44 589               370 4186 Telix.pl                         43 332               561 2257 InfoNokia.pl                   26 599                97 4638 sms4u.pl                        24 359               83 6999 SIEMENSINFO.pl             16 829              315 25310 mobileFun.pl                 12 989                17 580

Kategoria: Motoryzacja

Na czele "wyścigu" serwisów motoryzacyjnych utrzymuje się serwis ogłoszeń gratka.pl/moto, na którym w sierpniu gościło 357 tys. użytkowników (real users). Również drugie miejsce i trzecie miejsce pozostają takie same jak w miesiącu wcześniejszym. Druga pozycja należy do innej internetowej tablicy motoryzacyjnych ogłoszeń - trader.pl/motoryzacja, trzecią zaś zajmuje witryna będąca przeglądem aktualności i ciekawostek motofakty.pl.

Dziesiątkę najpopularniejszych witryn motoryzacyjnych zamyka jedyna nowość w niej: serwis informacyjny korkonet.pl, który w lipcowym rankingu ustawił się na pozycji jedenastej.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 gratka.pl/moto 356 740 18           919 8632 Motoryzacja.trader 243 655         10 319 6673 motofakty.pl 134 422                  2 080 3544 gieldasamochodowa.com 120 246  1 989 5275 motonews.pl 113 734                  2 654 6566 autocentrum.pl 95 485                2 761 1707 autoGALERIA.pl 90 413                1 014 5988 tuning.pl 78 234                           643 3419 mojeauto.pl 64 263                    1 510 09610 korkonet.pl 59 507                    159 948

Kategoria: Rozrywka

Wakacyjne miesiące zniechęcają być może do czytania lektur szkolnych czy naukowych rozpraw, ale nie internetowych pamiętników. Najpopularniejszą spośród witryn służących rozrywce okazuje się być zarówno w lipcu jak i sierpniu blog.pl. Wynik serwisu z ostatniego analizowanego miesiąca równy jest 841 tys. użytkowników (real users), nieznacznie większy niż w lipcu (różnica o ok. 8 tys.).

Internauci również chętnie spędzają wakacyjne dni w światach wirtualnych gier, czego dowodem jest ponad 500 tys. użytkowników (real users) w sierpniu oraz druga pozycja serwisu gry-online.pl. Pierwszą trójkę, niezmienną w stosunku do lipca, zamyka naszemiasto.pl, "zwiedzone" w ostatnim analizowanym miesiącu przez 456 tys. użytkowników (real users).

Pozycję piątą zajmuje emuzyka.pl, która przesunęła się w stosunku do lipcowego zestawienia o trzy "oczka" w górę.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 Blog 841 325                         23 813 1732 GRY-OnLine.pl 500 317             9 692 4843 NaszeMiasto.pl 456 174            3 133 7074 FilmWeb 438 286                    10 008 5945 emuzyka.pl 404 189                 4 233 3726 HOGA.pl 375 206 1                     477 9997 free4web.pl 361 916                5 923 4078 mp3.com.pl 348 028                 1 983 0019 FPP.pl 313 995                       15 930 61310 bizz.pl 295 059                       2 597 285

Kategoria: Sport

Wśród serwisów sportowych pierwsze miejsce zajmuje nowość w zestawieniu - witryna propagująca aktywny wypoczynek aktivpro.pl. Niewątpliwie wakacje sprzyjają uprawianiu sportu i innym formom czynnego odpoczynku. W sierpniu pomysłów na ciekawe spędzenie czasu na świeżym powietrzu szukało prawie 100 tys. użytkowników (real users), którzy odwiedzili witrynę.

Na drugie miejsce z pierwszego przesunął się serwis podający aktualności z różnych dziedzin sportu sports.pl, na trzecie z drugiego - centrum informacji dla fanów piłki nożnej pilkanozna.pl. 

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 aktivpro.pl 98 357                107 8832 sports.pl 73 513                   1 726 0113 pilkanozna.pl 62 158              2 824 9594 SportoweFakty.pl 55 969        5 385 0435 e-basket.pl 38 375                1 776 4566 NaszeMiasto.pl - sport 36 669    272 5517 KADRA.pl 30 110                      481 4098 PrzegladZuzlowy.pl 23 322       1 184 4509 SportsBoard.pl 20 986               930 84010 xsport.pl 20 380                      70 626

Kategoria: Społeczności

W zestawieniu witryn gromadzących społeczności internetowe palmę pierwszeństwa trzyma, podobnie jak w miesiącu poprzednim, polchat.pl - witryna, na której internauci mogą pogawędzić na dowolne tematy z innymi użytkownikami sieci. W sierpniu do chatowych pokoików zajrzało nieco ponad 200 tys. użytkowników (real users) - nieznacznie mniej niż w lipcu.

Drugie miejsce utrzymuje serwis programu Polskiej Akcji Humanitarnej pajacyk.pl. Liczba jego użytkowników (real users) w sierpniu obniżyła się jednak o ok. 20 tys. w porównaniu z lipcem. Na trzecią pozycję natomiast awansowała z piątej witryna dla piszących i czytających internetowe pamiętniki blogi.pl.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 polchat.pl 202 146                 1 714 8552 Pajacyk 173 503 5                    407 0713 Blogi 34 768                            607 5154 Katolik.pl 31 977                       770 0795 SkyLove 24 593                       327 4166 party-line.pl 14 057                  346 5497 dyskusje.pl 10 951                    679 953

Kategoria: Technologia

W "top 10" witryn poświęconych technologiom informatycznym nie obserwujemy wielu zmian. Pierwsze miejsce nadal zajmuje witryna pisma Komputer Świat, drugie - magazynu Chip, trzecie - serwis innego jeszcze pisma dla użytkowników komputerów PC World Komputer. Oglądalność wszystkich trzech wymienionych witryn wzrosła nieco w porównaniu z sierpniem, w przypadku lidera rankingu sięgając prawie 700 tys. użytkowników (real users).

Jedyna zmiana w pierwszej dziesiątce to awans z pozycji dziewiątej na siódmą centrum informacji o nowym oprogramowaniu nowe.pl, które wymieniło się miejscami z serwisem informacyjnym benchmark.pl.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 Komputerswiat 696 739           5 882 0462 Chip 548 466                         6 172 1493 PC World 494 782                   2 770 0534 4free 226 288                        1 018 5215 PCLab.pl 201 414                    3 081 7026 FrazPC.pl 200 333                   2 769 1547 nowe.pl 194 235                     1 170 1808 fkn.pl 158 727                        1 258 6839 benchmark.pl 153 136              2 245 71210 nethit.pl 136 012                   1 916 921

Kategoria: Turystyka

W drugim wakacyjnym miesiącu możemy spodziewać się spadku zainteresowania serwisami turystycznymi - niewielu z nas przystępuje do planowania wypoczynku dopiero w sierpniu. Statystyki potwierdzają to przypuszczenie. Liderem rankingu pozostał serwis wakacje.pl - baza wiedzy o noclegach, ofertach biur turystycznych, wypożyczalniach sprzętu sportowego i wszelkich innych informacji niezbędnych dla turysty - jednak jego widownia skurczyła się z 268 tys. użytkowników (real users) w lipcu do 191 tys. w sierpniu!

Drugą pozycję obronił dział "turystyka" serwisu naszemiasto.pl, również odnotowując spadek oglądalności o ok. 20 tys. użytkowników (real users). Na miejsce trzecie wskoczyła z szóstego witryna travelplanet.pl. Jednak pomimo awansu w rankingu również tutaj odnotowujemy zmniejszoną o ok. 12 tys. liczbę użytkowników (real users).

Jedyne witryny w obrębie pierwszej dziesiątki, które nie odnotowały spadku oglądalności, to polska witryna pisma National Geographic - serwis niesłużący bezpośrednio planowaniu wakacji oraz hotele.pl, gdzie zaglądają zapewne nie tylko urlopowicze, ale przede wszystkim osoby wyjeżdżające służbowo w delegacje (nowość w pierwszej dziesiątce - skok z miejsca jedenastego na dziewiąte). Na miejscu piątym "debiutuje" nowa witryna w zestawieniu, baza miejsc noclegowych, spanie.pl.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 wakacje.pl 191 001                          6 092 1942 NaszeMiasto.pl - turystyka 184 219    2 074 7863 travelplanet 62 348                             930 6894 chorwacja.com 55 691                         668 4705 Spanie 54 508                                    727 9016 NadMorzem.com 45 147                       611 2537 nationalgeographic.pl 44 695                181 7408 NadMorze 44 173                             1 031 3779 Hotele.pl 31 665                                215 97210 Wakacje.AGRO.pl 26 895                    360 894

Kategoria: Zdrowie

Ranking witryn poświęconych ochronie zdrowia kształtuje się identycznie jak w poprzednim miesiącu. Otwiera go serwis medyczny mediweb.pl, który w sierpniu odwiedziło prawie 170 tys. użytkowników (real users). Na drugim miejscu plasuje się vademecum medycyny resmedica.pl, na trzecim - internetowa encyklopedia leków leki.med.pl. Sierpień był korzystny dla trzech wymienionych serwisów, wszystkie odnotowały lekki wzrost oglądalności.

 sierpień 2004 r.   witryna użytkownicy (real users) odsłony1 mediweb.pl 168 039                1 115 7922 resmedica.pl 145 240                 399 1963 Medical_web 103 010                 586 0524 ZyjZdrowo 24 506                     106 4485 NaZdrowie.pl 13 461                   74 081

Kategoria: Produkty zasięgowe, komunikatory i inne serwisy

W rankingu pozostałych serwisów, produktów zasięgowych oraz komunikatorów bez zmian pozostaje pierwsza szóstka. Otwiera ją produkt zasięgowy MAXreach, w przypadku którego liczba użytkowników (real users) wzrosła o ok. 100 tys., przekraczając 5 mln. Drugie miejsce zajmuje produkt GRPnet, również odnotowujący zwiększenie liczby użytkowników (real users).

Na kolejnych pozycjach uplasowały się: system aliasów na adresy internetowe prv.pl, komunikator gadu-gadu, portal o2.pl oraz produkt ARBOzasięg economy (wcześniej prezentowany pod nazwą MyStat.pl).

 sierpień 2004 r.   produkt zasięgowy / inny serwis użytkownicy (real users) odsłony1 MAXreach 5 017 691                  132 758 0742 GRPnet 4 340 581                      177 764 4433 prv.pl 2 980 386                          20 116 6814 gadu-gadu.pl 2 796 415              180 425 8105 o2 2 303 911                             230 887 3246 ARBOzasieg economy 1 035 596     2 336 4877 gery.pl 726 983                            5 310 243

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą