Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych w listopadzie ubiegłego roku witryn tematycznych w Polsce na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Informacje, publicystyka, media Liderujące w tej kategorii serwisy informacyjne Onetu odwiedziło o ponad 100 tys. mniej użytkowników niż w październiku. Ponieważ drugie w zestawieniu strony informacyjne Gazeta.pl zyskały w tym czasie 380 tys. real users, różnica miedzy tymi grupami witryn wyraźnie się zmniejszyła. Spory wzrost - o 250 tys. użytkowników - zanotowały również serwisy informacyjne Interii. Witryny informacyjne Axel Springer awansowały na ósme miejsce, wyprzedzając strony informacyjne Infor.  

Kultura, rozrywka W porównaniu z październikiem YouTube.com zyskał ponad 300 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali ponad 250 mln mniej odsłon. Serwisy rozrywkowe Onetu przekroczyły poziom 7 mln real users, natomiast strony rozrywkowe o2.pl zanotowały wzrost o prawie 300 tys. użytkowników, a witryny rozrywkowe Wirtualnej Polski - o ponad 250 tys. użytkowników. Z kolei serwisy Grupy Spilgames zyskały ponad 650 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły strony rozrywkowe Interii iGoogle. Na 10. miejscu pojawił się serwis warofdragons.pl, a popularność demotywatory.pl przekroczyła 2 mln użytkowników.

Motoryzacja Serwisy z tej kategorii nie odnotowały wyraźnych zmian popularności w porównaniu z październikiem. otomoto.pl odwiedziło nieznacznie mniej internautów, za to wykonali oni 20 mln odsłon więcej. Serwisy motoryzacyjne Onetu zyskały natomiast ponad 100 tys. real users, ale zanotowały prawie 25 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Witryny motoryzacyjne Axel Springer wskoczyły na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Grupy V10.pl. Natomiast forumsamochodowe.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało o trzy pozycje. 

Budownictwo i nieruchomości Serwisy budowlane Gazeta.pl straciły nieco internautów, dlatego spadły z pierwszego miejsca, które zajęły witryny budowlane Muratora (wzrost o ponad 50 tys. real users). Strony budowlane Wirtualnej Polski zyskały ponad 80 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły serwisy budowlano-nieruchomościowe Polskapresse, które jednak nadal zanotowały zdecydowanie najwięcej odsłon. Z kolei Oferty.net przeskoczyły domiporta.pl. Z zestawienia wypadł domoklik.pl, a pojawił się w nim budżet.pl. 

Edukacja Liderująca zdecydowanie w tej kategorii serwisy Wikipedii odwiedziło prawie 170 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując za to prawie 37 mln odsłon mniej. Ogólnie sporo serwisów edukacyjnych zanotowało w listopadzie wzrost popularność - najwięcej użytkowników zyskały witryny Google (ponad 500 tys.) i ebuda.pl (prawie 550 tys.), która dzięki temu awansowała z 12. na 6. miejsce. Z zestawienia wypadły serwisy edukacyjne o2.pl, natomiast pojawiły się w nim strony edukacyjne Interii. 

Erotyka livejasmin.com odwiedziło ponad 450 tys. internautów więcej niż w październiku, dzięki za wszystko czemu serwis objął pozycję lidera tej kategorii. Pod względem liczby odsłon liderem jest niezmiennie zbiornik.com, za to debiutujący w zestawieniu serwis erodate.pl zanotował aż 77 mln odsłon wygenerowanych przez jedynie 385 tys. użytkowników. Witryny erotyczne Wirtualnej Polski straciły ok. 75 tys. real users, wskutek czego spadły o dwie pozycje. Na trzecim miejscu zestawienia pojawiła się Grupa rXmedia ponad 1 mln użytkowników. 

Serwisy sportowe Trzy czołowe grupy serwisów zanotowały spadki popularności. Najmniej straciły strony sportowe Gazeta.pl, dlatego awansowały na pierwsze miejsce. Witryny sportowe Onetu odwiedziło ponad 550 tys. internautów mniej niż w październiku, a witryny sportowe Wirtualnej Polski - prawie 350 tys. Z kolei kfd.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało ono o trzy pozycje. Z zestawienia wypadł serwis koniecpzpn.pl, a powróciły do niego witryny sportowe TVP. 

E-commerce Allegro - w związku z rozpoczynającym się w listopadzie okresem przedświątecznym - zyskało prawie 700 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali nieco mniej odsłon niż w październiku. Za to ceneo.pl i nokaut.pl odnotowały wzrosty pod tymi oboma względami. Prawie 550 tys. internautów mniej odwiedziło witryny e-commerce Wirtualnej Polski, wskutek czego spadły one z 5. na 11. miejsce, jednak pod względem liczby odsłon zanotowały wzrost. 

Styl życia Popularność serwisów lifestylowych Onetu przekroczyła 6 mln real users (wzrost o prawie 350 tys.), jednak pod względem liczby odsłon zostały one wyprzedzony przez witryny lifestylowe Wirtualnej Polski, które w porównaniu z październikiem zyskały 400 tys. użytkowników. Natomiast zajmujące drugie miejsce strony lifestylowe o2.pl odwiedziło ponad 300 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej. biomedical.pl zyskał ponad 350 tys. real users i awansował z 14. na 9. miejsce. 

Turystyka Prowadzące w tej kategorii rozklad-pkp.p i serwisy turystyczne Onet.pl zanotowały niewielkie wzrosty popularności (o odpowiednio 70 tys. i 100 tys. użytkowników). Witryny turystyczne Wirtualnej Polski przekroczyły poziom 1 mln real users. Strony turystyczne Interii straciły za to prawie 50 tys. real users. Natomiast serwisy turystyczne Allegro.pl zyskały 130 tys. użytkowników, dzięki czemu awansowały z 20. na 9. miejsce. 

Firmowe Popularność stron Microsoftu przekroczyła 6 mln użytkowników, a najwięcej odsłon niezmiennie zanotowały serwisy PKO BP. Prawie 600 tys. internautów więcej niż w październiku odwiedziło witryny Play, dając im awans z 20. na 11. pozycję. Z zestawienia wypadły gaduair.pl i skype.pl. 

Nowe Technologie Serwisy technologiczne Interii odwiedziło prawie 250 tys. internautów więcej niż w październiku. Z kolei wzrost liczby real users o ponad 200 tys. zanotowały dobreprogramy.pl, dzięki czemu wskoczyły na 2. miejsce wyprzedzając strony technologiczne Onet.pl, które jednak nadal generowały najwięcej odsłon. Spore wzrosty liczby użytkowników i awanse w zestawieniu zanotowały serwisy pobierz.pl i pobieraczek.pl, za o trzy miejsca spadła strona frazpc.pl. 

Praca Popularność liderujących w tej kategorii serwisów rekrutacyjnych Gazeta.pl spadła poniżej 2 mln użytkowników, a pod względem liczby odsłon wyprzedziły je witryny Pracuj. infopraca.pl zyskała ponad 100 tys. real users, natomiast serwisy rekrutacyjne Allegro wyprzedziły podobne strony Polskapresse, a monsterpolska.pl - witryny rekrutacyjne Axel Springer. Strony rekrutacyjne Onetu spadły z 15. na 19. pozycję. 

Społeczności Nasza-Klasa.pl zyskała w porównaniu z październikiem prawie 140 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali prawie 750 mln odsłon mniej. Społeczności Onetu przekroczyły poziom 5 mln real users, a serwisy społecznościowe zyskały ponad 500 tys. użytkowników, dzięki czemu zepchnęły z 4. miejsca witryny społecznościowe Wirtualnej Polski, które też zanotowały wzrost, ale mniejszy - o 280 tys. real users. Facebook odwiedziło prawie 700 tys. internautów więcej niż w październiku. Zgodnie z oczekiwaniami z zestawienia wypadł zamknięty z powodu naruszania praw autorskich serwis odsiewie.com (więcej).   

Mapy i lokalizatory Pięć najpopularniejszych serwisów w tej kategorii zanotowało nieznaczne zmiany liczby użytkowników i odsłon. Natomiast Docelu.pl straciło ponad 100 tys. real users, wskutek czego spadło z 6. na 9. miejsce. 

Hosting home.pl zyskało prawie 900 tys. real users w porównaniu z październikiem, dzięki czemu awansowało z 3. na 1. miejsce, za to zanotowało o ponad 5 mln mniej odsłon. Serwisy hostingowi Interii i Onetu też zanotowały wzrosty liczby użytkowników, ale mniejsze od 200 tys. Na trzecim miejscu witryny hostingowe Wirtualnej Polski wyprzedziły nazwa.pl. 

Publiczne Stronę pajacyk.pl odwiedziło 140 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując prawie 3 mln więcej odsłon. Serwisy AGH zyskały prawie 120 tys. użytkowników, wyprzedzając dzięki temu witryny Uniwersytetu Warszawskiego. 

Wyszukiwarki i katalogi Z wyszukiwarki Google skorzystało w listopadzie ponad 750 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując ponad 250 mln odsłon więcej. Z kolei ask.com zyskał ponad 600 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował z 6. na 3. miejsce. Wzrosty liczby real users po prawie 200 tys. zanotowały bing.com i Grupa Toplista.pl, a o ponad 250 tys. - filestube.com. Z kolei rapidlibrary.com straciła ponad 200 tys. użytkowników i spadła z 15. na 20. miejsce. 

Serwis biznesowe Lidrem serwisów biznesowych jest Onet, na trzecie miejsce awansowała grupa Infor. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w listopadzie ponad 480 tys. użytkowników. 

 

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA Liczebność próby: N=16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC. Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów