- Przyspieszenie publikacji wyników o jeden miesiąc było możliwe po zebraniu doświadczenia z kilkunastu ostatnich miesięcy oraz po przeprowadzeniu analiz umożliwiających taką zmianę definicji jednego z parametrów badania (odpowiedzialnego właśnie za wydłużony okres obliczania wyników), która pozwoliła przyspieszyć publikacje wyników badania o cały miesiąc z zachowaniem pełnej jakości i poprawności metodologicznej. Jest to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty odbiorców wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Tym samym począwszy od wyników za listopad 2005 właściciele witryn i aplikacji internetowych będą znali szybciej wyniki oglądalności swoich serwisów, a mediaplanerzy będą mogli skuteczniej planować kampanie reklamowe, korzystając z aktualniejszych danych - poinformowano w komunikacie prasowym.

Postanowiono również zrezygnować z uwzględniania w audycie site-centric ruchu generowanego z komputerów z zagranicznymi numerami IP.
- Wynika to z potrzeby zabezpieczenia badania przed potencjalnymi manipulacjami wynikami w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują, że ruch z komputerów z numerami IP spoza Polski stale i szybko wzrasta. Ponieważ rozróżnienie pomiędzy ruchem generowanym przez polskich użytkowników internetu (a realizowanym za pomocą komputerów z niepolskimi numerami IP), a szybko przybierającym na wielkości ruchem generowanym przez zagranicznych użytkowników (korzystających coraz chętniej chociażby z polskich darmowych hostingów) jest praktycznie niemożliwe, w trosce o wiarygodność Badania Megapanel PBI/Gemius, podjęto decyzję o nieuwzględnieniu takiego ruchu w wynikach audytu site-centric - czytamy w komunikacie.

Przeprowadzone analizy porównawcze wskazują, że wprowadzone modyfikacje nie powodują istotnych zmian w wynikach badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Różnice polegają głównie na niezaliczeniu do wyników witryn podlegających audytowi site-centric tych odsłon, które zostały wygenerowane z komputerów z zagranicznymi numerami IP (we wrześniu 2005 roku było to średnio około 7% odsłon).
Tymczasem we wrześniu b.r. najczęściej odwiedzaną witryną był ponownie portal Onet.pl, choć największy przyrost użytkowników zanotował serwis Allegro i Wirtualna Polska. Sporo użytkowników stracił eBay.pl.
W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się następująco:
Onet: + 622763 Google: + 582698Wp: + 707110Interia: + 672745Microsoft:- 45011Allegro: + 929196o2.pl: + 361427.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznegolp.nazwazasięgużytkownicy (real users)1Onet.pl78,83%7 636 3042google.pl73,14%7 085 6953Wirtualna Polska69,95%6 775 9754INTERIA.PL56,60%5 483 3865Allegro.pl52,62%5 097 0836Microsoft46,74%4 527 4857o2.pl39,18%3 795 8078Gazeta.pl37,77%3 658 5099Idea27,42%2 656 74410gadu-gadu.pl24,22%2 346 07211auto.search.msn.com23,67%2 293 38412Plus GSM23,52%2 278 25913wikipedia.org23,48%2 275 03214Orange22,44%2 174 05415PTC Era20,57%1 992 22816msn.com19,79%1 917 39317neostrada.pl18,93%1 833 54218sciaga.pl17,63%1 708 11219idg.pl17,09%1 655 43020Gery.pl16,17%1 566 072
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłonlp.nazwaliczba odsłonśredni czas na użytkownika [godz:min:s]1Onet.pl1 815 620 64304:51:452Allegro.pl1 443 949 90302:30:343Wirtualna Polska879 079 54703:16:494google.pl835 771 30602:41:165INTERIA.PL487 621 86102:16:526o2.pl337 423 06801:38:587Gazeta.pl271 302 28101:03:498grono.net158 906 19604:22:069fotka.pl119 159 78201:47:5510epuls.pl112 271 34605:18:26

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznegolp.nazwazasięgużytkownicy (real users)1Gadu-Gadu46,38%4 492 6512Tlen.pl7,91%766 4273WPKontakt0,91%88 551
Ranking komunikatorów według miesięcznej liczby odsłonlp.nazwaliczba odsłonśredni czas na użytkownika [godz:min:s]1Gadu-Gadu304 741 65408:48:012Tlen.pl19 897 35902:42:203WPKontakt2 169 66901:18:34











