Badanie przeprowadzone przez Pentagon Research pokazuje, że Fiatzdominował w branży motoryzacyjnej promocję typu produkt placementpodczas relacji z tegorocznego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne.Logo tej firmy na samochodach technicznych towarzyszącychzawodnikom było prezentowane na wizji dokładnie 643 razy - łącznieprzez prawie 1,5 godziny, osiągając ekwiwalent reklamowy wwysokości 473 tys. zł.
Zdecydowanie niższe zyski promocyjne uzyskali w ten sposób inniproducenci samochodów. I tak Skoda osiągnęła ekwiwalent reklamowy49,5 tys. zł (85 ekspozycji), Kia - 36,5 tys. zł (51 ekspozycji), aVolkswagen - 22 tys. zł (38 ekspozycji). Ogółem loga firmmotoryzacyjnych na samochodach technicznych były pokazywane 864razy, a wartość reklamowa tych ekspozycji wyniosła prawie 600 tys.zł. Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmujetransmisje z Tour de Pologne i poświęcone mu fragmenty programówsportowych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN,TVN24, TVN Turbo, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.












