Najwyższe oceny wśród sklepów specjalistycznych dla RTV Euro AGD, Decathlonu i Castoramy

Agencja Inquiry sprawdziła za pomocą badania YouGov BrandIndex, jak konsumenci oceniają wiodące marki sklepów specjalistycznych pod względem jakości oferty. Najwyższe noty zbierają w swoich kategoriach RTV Euro AGD, Decathlon i Castorama.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Najwyższe oceny wśród sklepów specjalistycznych dla RTV Euro AGD, Decathlonu i Castoramy

Według badania YouGov BrandIndex, polski rynek sklepów stacjonarnych z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD jest zdominowany przez czterech graczy – są to sieci RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt oraz Neonet.

RTV Euro AGD coraz lepiej oceniany przez klientów

Wśród sklepów z elektroniką najlepszy rezultat w kontekście jakości w trzecim kwartale tego roku uzyskała marka RTV Euro AGD z wynikiem 46,9 proc.. Na drugim miejscu uplasował się Media Expert (wynik 42,5 proc.), a na trzecim – z wyraźniejszą stratą do lidera – Media Markt (37,6 proc.). Zdecydowanie niżej oceniany jest Neonet (24 proc.). Pytanie zostało zadane osobom znającym daną markę.

W trzecim kwartale br. największy wzrost rok do roku  wzrost odnotował lider kategorii, RTV Euro AGD, który poprawił swój wynik o 2,4 p.p. Sklepy Media Expert oraz Media Markt również poprawiły swoją ocenę, jednak w wyraźnie mniejszym stopniu niż RTV Euro AGD, odpowiednio o 0,5 i 0,9 punktu procentowego. Z kolei najsłabszy w kategorii Neonet poprawił się o 1,8 p.p.

grafika

Decathlon wyróżnia się wśród sklepów sportowych

Z kolei wśród sklepów sportowych zdecydowanie pod względem postrzeganej jakości wyróżniają się dwie marki. Jest to Decathlon, który osiągnął wynik 43,3 proc. oraz 4F z minimalnie niższym rezultatem 42,4 proc..

W porównaniu do wyników analogicznego okresu w roku ubiegłym, Decathlon poprawił się o 2,6 p.p., a 4F odnotował spadek aż o 3,9 p.p., co pozwoliło francuskiej marce na zajęcie pierwszego miejsca.

grafika

W przypadku sieci DIY najlepszy wynik osiąga Castorama (44 proc.), a drugie miejsce zajął Leroy Merlin (41,1 proc.). Warto odnotować, że Leroy Merlin poprawił swój wynik aż o 5,1 punktów procentowych rok do roku, jednak to nie wystarczyło na wyprzedzenie Castoramy. Na nieco dalszych miejscach, ale z dobrym wynikiem, plasują się IKEA oraz OBI.

grafika


Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na próbie do 9000 osób rocznie (sondaż online na panelu YouGov).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji