Najwyższy poziom bezpieczeństwa w Volvo V60

Nowe Volvo V60 zostało wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które w znacznym stopniu pozwalają kierowcy uniknąć wypadków drogowych oraz zapewniają ochronę pasażerom w sytuacji, gdy wypadek jest nieunikniony.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ostatnich latach udało nam się wprowadzić przełomowe rozwiązania, dzięki którym kierowcy mogą uniknąć wielu kolizji z innymi pojazdami. Teraz zrobiliśmy ogromny krok naprzód. Opracowaliśmy technologię, która może podnieść bezpieczeństwo najbardziej bezbronnych użytkowników dróg. To oznacza, że możemy zaoferować kompletny system, które poprzez wykrywanie, ostrzeganie i wreszcie automatyczne hamowanie o pełnej mocy pozwala na uniknięcie kolizji oraz chroni nie tylko kierowców i pasażerów, ale również pieszych – powiedział Thomas Broberg, ekspert ds. bezpieczeństwa w Volvo Cars.

Niezawodne wykrywanie

System Pedestrian Detection umożliwia uniknięcie kolizji z pieszym przy prędkościach do 35 km/h w przypadku, gdy kierowca nie zdąży w porę zareagować na niebezpieczeństwo. Przy wyższych prędkościach system koncentruje się na możliwie jak największym ograniczeniu prędkości samochodu przed zderzeniem. Może ona zostać zredukowana nawet o 25 km/h.

Na system Pedestrian Detection z funkcją automatycznego hamowania o pełnej mocy składa się nowoczesne urządzenie radarowe zainstalowane w osłonie chłodnicy, kamera umieszczona przed wewnętrznym lusterkiem wstecznym oraz centralna jednostka sterująca. Zadaniem radaru jest wykrywanie wszelkich obiektów (pieszych oraz pojazdów) znajdujących się przed samochodem i mierzenie odległości, jaka dzieli je od maski pojazdu. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.

System automatycznego hamowania wymaga, aby dany obiekt został zidentyfikowany zarówno przez radar, jak i kamerę. Dzięki zaawansowanej technologii wykorzystanej w czujnikach możliwe jest teraz zwiększenie mocy hamowania do maksimum. System wykrywa osoby o wzroście powyżej 80 cm wzrostu, czyli uwzględnia również obecność dzieci na drodze – powiedział Broberg.

Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak ludzkie oko i dokładnie tak samo jak nasze oczy może być mniej precyzyjna przy niekorzystnym oświetleniu, w ciemności oraz w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Dbanie o czujność zmęczonych kierowców

Nowe sportowe kombi Volvo może zostać również wyposażone w szereg innych rozwiązań wspomagających bezpieczną jazdę, takich jak:

• System ostrzegania kierowcy – DAC (ang. Driver Alert Control) – to unikalna technologia kontrolująca czujność zmęczonych i nieuważnych kierowców. System monitoruje jazdę samochodu pomiędzy oznaczeniami pasa jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji, gdy tor jazdy samochodu zmieni się w sposób przypadkowy lub niekontrolowany.

• Ostrzeganie o zmianie pasa jezdni – LDW (ang. Lane Departure Warning) – ostrzega kierowcę, jeżeli samochód przekroczy oznaczenia pasa jezdni bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu.

• System informowania o obiektach w martwym punkcie – BLIS (ang. Blind Spot Information System) – pomaga wykrywać obecność pojazdów znajdujących się w tzw. martwym punkcie po obu stronach samochodu. W przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa obok bocznego lusterka po odpowiedniej stronie samochodu zapala się lampka ostrzegawcza.

• Aktywne reflektory ksenonowe –  to zintegrowane lampy przednie podążające za krzywizną jezdni. Dają najlepsze możliwe oświetlenie podczas nocnej jazdy po krętych drogach.

System City Safety w standardowej wersji wyposażenia

Nowe Volvo V60 posiada w podstawowej wersji wyposażenia układ City Safety. Pozwala on ograniczyć lub nawet całkowicie wyeliminować kolizje w ruchu miejskim przy prędkościach do 30 kilometrów na godzinę.

Układ City Safety analizuje ruch samochodowy przed maską pojazdu za pomocą laserowego czujnika, który umieszczony jest w górnej części przedniej szyby, na wysokości wewnętrznego lusterka wstecznego.

Dzięki systemowi City Safety, samochód automatycznie zahamuje w sytuacji, gdy pojazd znajdujący się przed nim zwolni lub zatrzyma się, a kierowca nie zdąży na to odpowiednio zareagować. System zadziała również w przypadku, gdy kierowca ze zbyt dużą prędkością zbliża się do nieruchomego obiektu. Jeśli różnica prędkości pomiędzy dwoma pojazdami jest mniejsza niż 15 km/h, system może pomóc kierowcy całkowicie uniknąć kolizji. Jeżeli różnica wynosi pomiędzy 15 km/h a 30 km/h, układ koncentruje się na maksymalnym ograniczeniu szybkości jazdy przed zderzeniem, tak aby zminimalizować skutki wypadku.

Wśród wielu innych systemów bezpieczeństwa, w które wyposażony został model V60, wymienić można m.in. zaawansowany system ochrony przed uderzeniem bocznym - SIPS (ang. Side Impact Protection System), boczne fotelowe poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz system zabezpieczający kręgosłup przed urazami podczas wypadku (ang. Whiplash Protection System), który stanowi jedno z najskuteczniejszych istniejących na rynku rozwiązań pozwalających na zmniejszenie ryzyka wystąpienia obrażeń karku.

Nowe Volvo V60 idealnie wpisuje się w naszą misję, jaką jest tworzenie najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Przybliża nas również do naszych planów, zgodnie z którymi do roku 2020 pragniemy wyeliminować wypadki śmiertelne i poważne obrażenia u osób podróżujących nowymi samochodami Volvo – powiedział Thomas Broberg.

Bezpieczeństwo dzieci w nowym Volvo V60

Volvo V60 może zostać wyposażone w dwustopniowe, zintegrowane podwyższenia dziecięce na tylnych siedzeniach, po zewnętrznych stronach pojazdu. Mogą one zostać ustawione na dwóch wysokościach, dzięki czemu dzieci o różnym wzroście mogą swobodnie spoglądać przez szybę samochodu przy jednoczesnym zapewnieniu im możliwie najbardziej skutecznej ochrony.

Niższe ustawienie przeznaczone jest dla dzieci o wzroście pomiędzy 115 cm a 140 cm i wadze pomiędzy 22 kg a 36 kg. Wyższe ustawienie przeznaczone jest dla dzieci o wzroście od 95 cm do 120 cm i wadze od 15 kg do 25 kg.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"