NapoleonCat: ponad połowa klientów to firmy zagraniczne

Polska firma NapoleonCat zajmująca się obsługą firm w mediach społecznościowych zyskuje w dobie pandemii koronawirusa. Obecnie 55 procent klientów to podmioty zagraniczne. - Od początku wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią widzimy wzrost zainteresowania naszymi usługami ze strony firm, które zmuszone były przyspieszyć „transformację cyfrową” i zmierzyć się ze wzmożoną aktywnością konsumentów w mediach społecznościowych. W kwietniu firmy korzystające z naszych usług zanotowały 24-procentowy wzrost liczby zapytań i rozmów prowadzonych z klientami przez kanały społecznościowe - wyjaśnia Grzegorz Berezowski, założyciel i CEO NapoleonCat.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
NapoleonCat: ponad połowa klientów to firmy zagraniczne
Grzegorz Berezowski, szef NapoleonCat

NapoleonCat to polska firma, której flagowym produktem jest narzędzie do zarządzania obsługą klienta w social media - Social Inbox. Dzięki niemu marki mogą szybko odpowiadać na pytania klientów na Facebooku, Instagramie, Google My Business i innych platformach społecznościowych analizując zapytania w czasie rzeczywistym, automatyzując część odpowiedzi czy dając zespołom możliwość współpracy online. Firma jest jedynym oficjalnym partnerem Facebooka w Polsce.

Wśród klientów firmy są takie marki i organizacje jak Allianz, Avon, Sony, WWF czy nowozelandzkie Ministerstwo e-biznesu i Innowacji. NapoleonCat oferuje również narzędzia do raportowania, monitorowania konkurencji oraz publikacji treści, dając firmom możliwość zarządzania ich kanałami social media w jednym miejscu.

NapoleonCat zyskuje w pandemii

W ostatnich latach NapoleonCat rozwijał się dynamicznie i przyciągał do siebie inwestorów. Przykładem może być fakt, że jesienią 2018 r. fundusz INventures zainwestował w NapoleonCat 2,5 mln zł. Tym samym firma została wyceniona na prawie 11 mln zł.

Teraz w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl NapoleonCat poinformował, że od marca do lipca 2020 r. odnotował 50-procentowy wzrost liczby klientów i przychodów na rynkach zagranicznych.

- Przez długi czas koncentrowaliśmy się analityce i wspieraniu procesu publikacji treści w mediach społecznościowych, a nasze narzędzie kierowaliśmy przede wszystkim do polskich agencji marketingowych i klientów korporacyjnych - przypomina Grzegorz Berezowski, założyciel i CEO NapoleonCat. - Dwa lata temu podjęliśmy decyzję o zmianie kierunku dalszego rozwoju, czyli tak zwanym „pivocie”. Do oferty produktowej dodaliśmy narzędzia wspierające obsługę klienta w kanałach społecznościowych i automatyzację tego procesu. Jednocześnie skupiliśmy się na ekspansji  na rynki zagraniczne, na których jako cel obraliśmy małe i średnie firmy z sektora DTC (direct to consumer).

Według szefa NapoleonCat ta zmiana zaczyna przynosić efekty. Obecnie już 55 proc. klientów firmy pochodzi z rynków zagranicznych.

- W ciągu ostatnich dwóch lat ich liczba wzrosła czterokrotnie, podobnie jak przychody z tego segmentu – ujawnia Berezowski. - Największy z nich to Ameryka Północna – 19 proc. klientów i 21 proc. przychodów. Choć znakomitą większość klientów NapoleonCata stanowią e-commerce’y, z naszego narzędzia korzystają także innego typu instytucje i organizacje obecne w mediach społecznościowych, jak choćby Parlament stanu Connecticut, hongkońskie metro czy Ministerstwo e-businessu i Innowacji Nowej Zelandii.

Efekt transformacji

NapoleonCat zaznacza, że od początku wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią widać wzrost zainteresowania jego usługami ze strony firm, które zmuszone były przyspieszyć „transformację cyfrową” i zmierzyć się ze wzmożoną aktywnością konsumentów w mediach społecznościowych.

- Nasze wewnętrzne analizy pokazały, że tylko w kwietniu firmy korzystające z NapoleonCata zanotowały 24-procentowy wzrost liczby zapytań i rozmów prowadzonych z klientami przez kanały społecznościowe – podkreśla Berezowski. - To, w połączeniu z precyzyjnie prowadzonymi działaniami marketingowymi sprawia, że baza naszych klientów zagranicznych i przychody abonamentowe z tego tytułu rosną dynamicznie - w kwietniu o 9, w maju o 8, a w czerwcu o 10 proc., zaś lipiec zamknęliśmy 14-procentowym wzrostem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów