Nazwa.pl liderem rynku w obsłudze abonentów domeny .pl

W najnowszym raporcie NASK za II kwartał 2014 r. nazwa.pl po raz trzeci z rzędu zajęła pozycję lidera pod względem liczby abonentów domen internetowych z końcówką .pl. Przez ostatnie trzy kwartały firma systematycznie notowała rozwój bazy klientów, zamykając ostatnie półrocze 2014 r. największym udziałem w rynku wynoszącym 22,42%. Raport NASK podsumowujący rynek nazw w domenie krajowej .pl ukazuje się co trzy miesiące, a jego najnowsza wersja została opublikowana 26 sierpnia br.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od niemal roku nazwa.pl umacnia się na pozycji lidera, obsługując największą liczbę abonentów nazw w domenie .pl. Dzięki konsekwentnej strategii  budowania bazy klientów, zyskaliśmy wyjątkowy potencjał do dalszego dynamicznego rozwoju. To bardzo dobra wiadomość dla naszych klientów oraz partnerów, z którymi współpracujemy w projektach inwestycyjnych - powiedział Tomasz Żyła, prezes zarządu nazwa.pl S.A.

Zgodnie ze statystykami, po znaczącym ożywieniu odnotowanym w I kwartale 2014 roku - niemal 12 tys. więcej nowych nazw domen w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego - dynamika w II kwartale uległa spowolnieniu. Jednak spadek wolumenu nazw w całym rejestrze jest udziałem wyłącznie nazw utrzymywanych w domenach regionalnych.

Z kolei liczba zarejestrowanych w sumie domen z końcówką .pl  na zakończenie pierwszego półrocza 2014 r. wynosiła 2 491 276 nazw aktywnych w DNS. NASK odnotował, że w drugim kwartale 2014 r. nastąpił wzrost liczby nazw utrzymywanych bezpośrednio w domenie .pl o 1 140 oraz nazw utrzymywanych w domenach funkcjonalnych o 3 276.

Rynek w ujęciu rocznym rośnie dynamicznie, wykazując pewną sezonowość kwartalną. Wszystko wskazuje też na to, że w przewidywalnej perspektywie zyskiwać będą przede wszystkim najwięksi gracze. Uwzględniliśmy to w naszych planach inwestycyjnych i jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęliśmy konsolidację branży. Na inwestycję planujemy przeznaczyć 50 mln zł.  Nasze działania przynoszą już wymierne efekty - podkreśla Tomasz Żyła.

Sukces rozwoju firmy nazwa.pl zasługuje na szczególna uwagę, gdyż jest efektywnie realizowany przy nasilającej się penetracji rynku podejmowanej przez podmioty zagraniczne – w tym bezpośrednią konkurencję w postaci funduszy inwestycyjnych (m.in. zarejestrowany na Cyprze V4C Eastern Europe Holding, który w roku 2011 przejął m.in. home.pl, a w roku 2013 – az.pl). Warto podkreślić, że spółka nazwa.pl S.A. pozostaje największym graczem na krajowym rynku usług hostingowych ze 100% udziałem kapitału polskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu