Nazwa.pl wycofuje usługę zakładania sklepów internetowych. „Przyczyną koszty, kurczący się rynek i wejście RODO”

Firma nazwa.pl zajmująca się rejestracją domen i innymi usługami związanymi z prowadzeniem stron internetowych podjęła decyzję o wycofaniu ze swojej oferty możliwości zakładania i prowadzenia za jej pośrednictwem sklepów online. - U podstawy leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych RODO - wyjaśnia Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zarząd nazwa.pl zdecydował, że wprowadzona przez firmę w 2012 r. oferta zakładania i prowadzenia za pośrednictwem tej platformy sklepów internetowych zostanie wycofana. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl przedstawiciel nazwa.pl wyjaśnił, że dotyczy to jedynie możliwości otwierania nowych sklepów online - te uruchomione wcześniej i prowadzone obecnie pozostaną nadal w sieci.

Jak podkreśla zarząd nazwa.pl wszyscy klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem RODO wchodzącym w życie 25 maja br. mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl.

- Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego - potwierdza Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. - Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja - tłumaczy Cebrat.

Zwracając uwagę na RODO nazwa.pl argumentuje, że w przypadku aplikacji sklepowych konieczna jest współpraca z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi partnerami dostarczającymi oprogramowanie, co niesie ze sobą różne ryzyka w zakresie działania tych aplikacji, oraz profesjonalizmu obsługi posprzedażowej oferowanej klientom nazwa.pl.

- Z jednej strony przyzwyczajamy Klientów do najwyższych standardów świadczonych usług, takich jak hosting czy VPS, z drugiej zaś - w przypadku sklepu - nie mamy wpływu na jakość samego oprogramowania oraz jego wsparcia posprzedażowego oferowanego przez Partnerów, co dla spółki nazwa.pl jest nieakceptowalne z uwagi na naszą dbałość o poziom dostarczanych usług - podkreśla Cebrat.

Szef nazwa.pl wskazuje też na kurczący się obszar działania małych sklpeów online i zaznacza, że dzisiaj rynek e-commerce należy do dużych graczy: Allegro, Amazon, Zalando to przykłady platform, które zapewniają zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo świadczonych usług.

- Te podmioty inwestują w rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję i sieci afiliacyjne. Mogą także oferować darmową dostawę i szereg innych udogodnień, które są poza zasięgiem małego sklepu. Dominacja dużych platform handlowych oraz polityka sprzedaży sklepów sieciowych, ukierunkowana na synergię wszystkich kanałów w postaci strategii omnichannel, wskazują na kurczenie się rynku małych sklepów internetowych - tłumaczy Cebrat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"