NBCUniversal chce zmniejszyć liczbę reklam w prime time o kolejnych 10 proc.

NBCUniversal chce zredukować liczbę reklam w prime time do 2020 roku o kolejnych 10 proc. Oznacza to, że ich liczba od ub.r. spadnie łącznie o 20 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
NBCUniversal chce zmniejszyć liczbę reklam w prime time o kolejnych 10 proc.

Po zmniejszeniu liczby reklam o 10 proc. w ostatnim sezonie w prime time, NBCUniversal podwaja swój plan i ich liczbę chce ograniczyć o dodatkowe 10 proc. w ciągu najbliższego roku.

Oznacza to, że do 2020 roku nadawca zmniejszy liczbę spotów w czasie największej oglądalności o ponad 20 proc. w porównaniu z latami wcześniejszymi. Planuje docelowo wprowadzenie podobnych rozwiązać także w innych pasmach, w tym również o poranku. - Aby zapewnić widzom lepsze wrażenia wizualne a marketerom bardziej angażujące możliwości reklamowe, NBCUniversal angażuje się w ograniczanie czasu reklamowego i tworzenie nowych rozwiązań już  od 2017 roku. Do 2020 roku NBCU zmniejszy obciążenie reklamami wideo i liczbę reklam o 20 proc. w prime time - powiedział rzecznik NBCUniversal.

W lutym ub.r. nadawca poinformował, że od jesieni zmniejszy emisję reklam o 10 proc. w całej swojej ofercie. W ramach tych zmian wprowadzono nowy format reklamowy "pod klucz": serię reklam kierowanych do odbiorców w pierwszej lub ostatniej przerwie w prime-time, w której pojawia się maksymalnie dwóch reklamodawców.

Ostatecznie udało się sprzedać ten format z 75-proc. premią powyżej średniego kosztu reklamy emitowanej w tym paśmie w każdym serialu.

Nadawcy udaje się zarabiać więcej, mimo że sprzedaje mniej reklam. Jest to możliwe dzięki nowym formatom i technologiom, które według nadawcy stanowią wartość dodaną do reklam.

Niedawno firma zaprezentowała technologię, która pomoże reklamodawcom dopasować ich przekazy do konkretnych momentów z programów. - Innowacje w reklamach premium - od nowych formatów reklam, zmniejszonych obciążeń reklam, rozwiązań ukierunkowanych na AI, zautomatyzowanych systemów po nowe pomiary - zwiększają wrażenia wizualne i pomagają większym marketerom w opowiadaniu lepszych historii na temat budowania silniejszych marek - powiedziała Linda Yaccarino, prezes odpowiedzialna za reklamy, sprzedaż i obsługę klientów w NBCUniversal.

NBCU to tylko jedna z wielu firm medialnych, które zaczynają się pozycjonować w ten sposób.

Time Warner w 2016 roku opracował plan dla TruTV, w której programy przerywane są mniejszą liczbą reklam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele