Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartalena całym świecie sprzedano 5,9 miliona netbooków i 24,4 milionanotebooków (łącznie 30,3 mln).
W kategorii netbooków liderem była firma Acer z liczbą 1,8miliona sprzedanych urządzeń i 30,5 procenta udziału w rynku. Nakolejnych miejscach znalazły się: Asustek (0,9 mln),Hewlett-Packard (0,7 mln), Dell (0,4 mln) oraz Toshiba i Lenovo (po0,2 mln).
Z kolei biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż laptopów, liderembył HP (7,3 mln), wyprzedzając Acera (5,7 mln), Della (4,3 mln),Toshibę (3 mln), Lenovo (2,1 mln) oraz Asustek (1,7 mln).
Wracając do netbooków, najwyższy odsetek tego typu urządzeń wogólnej sprzedaży laptopów odnotowano w regionie Europy, BliskiegoWschodu i Afryki (EMEA) oraz w Ameryce Łacińskiej, a najniższy wChinach, Japonii i Ameryce Północnej.

źródło: DisplaySearch











