Netflix szykuje animowaną wersję „Wiedźmina”. Ma podtrzymać zainteresowanie serialem

W 2020 roku Netflix zamierza zaoferować swoim użytkownikom serial „Wiedźmin” w wersji animowanej – wynika z nieoficjalnych informacji. Rysunkowa wersja przygód Geralta z Rivii ma podtrzymać zainteresowanie tytułem przed pojawieniem się drugiego sezonu serialu zapowiedzianego na 2021 roku. W animacji głosu głównemu bohaterowi ma użyczyć Henry Cavill.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Liczący 8 odcinków pierwszy sezon serialu „Wiedźmin” („The Witcher”) udostępniono na Netfliksie 20 grudnia 2019 r. Produkcja szybko zyskała bardzo dużą popularność, tydzień po premierze była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netfliksa w Polsce, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Animowany „Wiedźmin” w 2020 roku

Teraz serwis Redanian Intelligence dotarł do nieoficjalnych informacji mających potwierdzać, że Netflix w 2020 r. zamierza wprowadzić do oferty serial „Wiedźmin” w wersji animowanej.

Plany Netfliksa związane z tym projektem nie zostały potwierdzone oficjalnie przez serwis. Jednak na prace nad animacją mają wskazywać m.in. doniesienia o tym, że Henry Cavill odtwarzający główną rolę w serialowym „Wiedźminie” współpracuje obecnie przy realizacji filmu animowanego. Zgodnie z przypuszczeniami to właśnie on użyczy głosu Geraltowi z Rivii w rysunkowej wersji „Wiedźmina”.

Informacje na temat animowanego serialu pojawiły się też w internecie. Wynika z nich, że będzie on zatytułowany „The Witcher: Nightmare of the Wolf”, zaś jego scenarzystą jest Beau DeMayo, który pracował przy 1. sezonie filmowego „Wiedźmina”.

Utrzymać zainteresowanie

Netflix zapowiedział wcześniej, że 2. sezon „Wiedźmina” jest w trakcie realizacji, a w bibliotece serwisu pojawi się on w 2021 r. Według ekspertów cytowanych przez branżowe media amerykański serwis wprowadzając animowaną wersję „Wiedźmina” w 2020 r. chce stworzyć rodzaj pomostu utrzymującego zainteresowanie tytułem wśród fanów.

Dzięki takiemu zabiegowi przez kilkanaście miesięcy „Wiedźmin” będzie funkcjonował w świadomości użytkowników przed pojawieniem się kolejnego sezonu.

Ponad 17,3 mld na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu