Spotify w podcastach wideo widzi potencjał i chce ewidentnie tę kategorię zagarnąć dla siebie. Nie będzie łatwo, ponieważ głównym konkurentem jest YouTube.
Jednak takie działania jak uruchomienie programu partnerskiego, udostępnienie narzędzi do tworzenia podcastów, ale też angażowania oglądających (ankiety, komentarze, Q&A) mogą szybko przynieść korzyści marce, która wydaje się już dochodzi do sufitu jeśli chodzi o rdzeń swojej działalności, czyli treści audio i muzykę. Dodatkowo od 2023 roku Spotify zrealizowało kilka akwizycji (głównie studiów podcastowych) i podpisało ekskluzywne umowy z takimi podcasterami jak Joe Rogan czy Alex Cooper.

Wszystkie aplikacje i strony – niezależnie czy są to serwisy społecznościowe, contentowe czy streamingowe – walczą o czas użytkowników internetu. Konkurencją dla YouTube'a jest między innymi Netflix, dlatego wybór tego drugiego jako swojego partnera w kategorii podcastów przez Spotify wydaje się być naturalnym krokiem.
Na czym będzie polegać współpraca Netflixa i Spotify?
Od 2026 roku na Netfliksie pojawią się podcasty wyprodukowane przez Spotify. Będą należeć do takich kategorii jak sport, kultura, zbrodnie czy styl życia. Na start będzie to 16 tytułów, ale z czasem nowe produkcje również będą dostępne na Netfliksie. Niestety na początku tylko w USA. Nie podano, kiedy wspólna oferta zostanie rozszerzona na inne rynki.
Niedawno informowaliśmy też o innej współpracy pomiędzy Netfliksem a Spotify, która ma polegać na nadawaniu wydarzeń na żywo w postaci koncertów czy gal nagród muzycznych.

Trend na podcasty także w Polsce
Informowaliśmy już o współpracy Polskiego Radia i RASP, w ramach której podcasty tworzone przez tych pierwszych zasilą Onet. Swoją ofertę rozwija również Agora oraz Grupa NaTemat.
Podcasty są coraz chętniej słuchane i oglądane przez Polaków o czym pisaliśmy w lipcu 2025 w tekście "Na YouTube i w domowym zaciszu. Tak Polacy kochają słuchać podcastów". Niekwestionowanym liderem wśród aplikacji, za pomocą których w Polsce odsłuchiwane są podcasty, pozostaje YouTube. Tę platformę wskazało aż 66 proc. respondentów. Kolejne miejsca zajmują: Spotify (36 proc.), Empik Go (12 proc.), Audioteka (10 proc.) oraz TOK FM (9 proc.).











