Netflix po ćwierć wieku rezygnuje z wypożyczania DVD

Serwis streamingowy Netflix po 25 latach odcina się od swoich korzeni i rezygnuje z wypożyczania filmów na płytach DVD. Firma zaczynała właśnie jako wysyłkowa wypożyczalnia, ale w ostatnim czasie przychody z tej odnogi biznesu to tylko pół procenta całkowitych zarobków Netflixa.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Netflix po ćwierć wieku rezygnuje z wypożyczania DVD
Słynna czerwona koperta Netflixa (screen: YouTube/DVD Netflix)

Pod koniec września Netflix wyśle ostatni film w czerwonej kopercie. Jedna z najpopularniejszych platform streamingowych na świecie zaczynała w 1998 roku właśnie jako wypożyczalnia płyt DVD i Blu-ray. Pierwszym filmem udostępnionym w ten sposób był „Sok z żuka”, a najpopularniejszym tytułem - „Wielki Mike. The blind side”. W sumie firma dostarczyła ponad 5,2 mld płyt DVD 40 mln subskrybentów.

Wszystkim, którzy kiedykolwiek dodali DVD do swojej kolejki lub czekali przy skrzynce pocztowej na nadejście czerwonej koperty: dziękuję” - powiedział Ted Sarandos, współdyrektor generalny Netflixa.

Zdaniem firmy, to właśnie jej przesyłki zmieniły sposób, w jaki ludzie oglądają filmy w domu, torując drogę dla streamingu. To było także powodem zamknięcia wypożyczalni DVD – w ub.r. przyniosła ona niecałe 150 mln dolarów zysku (pół procent całkowitych dochodów Netflixa).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-film-kolory-zla-czerwien-maja-ostaszewska-jakub-gierszal-zwiastun-obsada-premiera,7169662582405249a ##

Co ciekawe, jeszcze w 2020 roku z wypożyczalni DVD Netflixa korzystało 2 mln osób w USA. Miesięczny abonament kosztował wtedy 7,99 dolarów (możliwość wypożyczenia jednej płyty naraz) lub 11,99 dolarów (dwie płyty w jednym czasie). Dla porównania, koszt subskrypcji streamingu Netflixa był wtedy wydatkiem w wysokości 8,99 dolarów za miesiąc. Jak jednak pisał wówczas „The Wired”, oferta wypożyczalni DVD była szersza niż platformy.

Netflix na rynek usług streamingowych wszedł w 2007 roku, do Polski zawitał jesienią 2016 roku. Obecnie jest dostępny niemal na całym świecie (nie licząc Chin, Rosji, Korei Północnej czy Syrii) – nawet na Antarktydzie.

W zeszłym kwartale globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Na koniec marca br. z platformy korzystało na całym świecie 323,5 mln klientów.

W Polsce Netflixa odwiedza ponad 40 proc. internautów. W marcu było ich 12,19 mln (41,09 proc. zasięgu), spędzali tam średnio 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy (dane: Mediapanel). Serwis jest w naszym kraju liderem wśród platform streamingowych (na kolejnych miejscach znalazły się Disney+, Hbo Max i Player).

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online