W sierpniu 2024 roku Netfliksa odwiedziło 9,73 mln polskich użytkowników, czyli 32,6 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 32 minuty i 27 sekund, co przełożyło się na 50,15 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. To dane z komputerów, smartfonów i tabletów, natomiast bez uwzględnienia odwiedzialności na smart TV, która nie jest mierzona w Mediapanelu.
Netflix przyciągnął ok. trzech razy więcej użytkowników niż kolejne w tej statystyce Max (3,57 mln) i Disney+ (3,14 mln), zaś ponad trzy godziny średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze tylko Max oraz TVP VOD. W efekcie jego udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo jest prawie pięć razy wyższy niż wynik platformy Max.

Zdecydowanym liderem naszego rynku streamingowego Netflix jest od kilku lat. Pod względem zasięgu został nieznacznie wyprzedzony tylko w lutym 2021 roku, gdy obowiązywały jeszcze obostrzenia covidowe, a na Playerze bez premiery w kinach pojawił się nowy film z hitowej serii „Listy do M.”
Max przed Disney+
Na platformie Max, która pojawiła się u nas w połowie czerwca, każdy z 3,57 mln polskich użytkowników (11,98 proc. zasięgu) spędził średnio 3 godziny, 17 minut i sekundę, co przełożyło się na 10,92 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Według planów TVN Warner Bros. Discovey na Maksa w ciągu roku przeniosną się subskrybenci Playera, który będzie działał dalej jako darmowa platforma. W zeszłym miesiącu Playera odwiedziło 2,5 mln internautów (8,38 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 48 minut i 41 sekund, co dało 4,21 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.

Oprócz Netfliksa i Maksa w zestawieniu są jeszcze trzy globalne platformy, które pojawiły się u nas w ostatnich latach. Disney+, działający w Polsce od połowy 2022 roku, zanotował 3,14 mln użytkowników, 10,52 proc. zasięgu, 2 godziny, 49 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania i 8,23 proc. udziału w łącznym czasie.
Prime Video, oferowany u nas przez Amazona od jesieni 2021 roku, przyciągnął 2,9 mln internautów (9,72 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 40 minut i 5 sekund, co dało 4,5 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast SkyShowtime, obecnego w Polsce od półtora roku, odwiedziło 1,55 mln internautów (5,21 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 28 minut i 55 sekund. Przełożyło się to na 2,14 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Poza czołową dziesiątką jest oferująca głównie transmisje sportowe Viaplay, która do połowy przyszłego roku wycofa się z Polski. W minionym miesiącu przyciągnęła 558,9 tys. polskich użytkowników (1,87 proc. zasięgu), każdego średnio na 37 minut i 33 sekundy. Jej udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyniósł 0,33 proc., malejąc miesiąc do miesiąca o 43 proc. z 0,58 proc.
TVP VOD liderem telewizyjnym w streamingu
Wśród platform nadawców telewizyjnych na czele jest TVP VOD, z której w sierpniu br. skorzystało 2,01 mln internautów (6,74 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 13 minut i 16 sekund oraz zapewniając 6,02 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.
Canal+ online zanotował 2,16 mln użytkowników, 7,23 proc. zasięgu, 2 godziny, 2 minuty i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 4,11 proc. udziału w łącznym czasie, natomiast Polsat Box Go - 1,44 mln odwiedzających, 4,82 proc. zasięgu, godzinę, 40 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania oraz 2,24 proc. udziału w całkowitym czasie.

W rankingu jest jedna platforma, która nie należy ani do globalnego koncernu, ani do nadawcy telewizyjnego. CDA Premium w zeszłym miesiącu odwiedziło 1,32 mln internautów (4,43 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 16 minut i 4 sekundy. Przełożyło się to na 1,56 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.
Natomiast tuż za czołową dziesiątką znalazł się Pilot WP - z 1,17 mln użytkowników, 3,91 proc. zasięgu, średnim czasem korzystania wynoszącym godzinę, 5 minut i 56 sekund oraz 1,19 proc. udziału w całkowitym czasie.

W porównaniu do lipca Netflix zanotował spadek liczby użytkowników o 170,3 tys. (1,7 proc.) oraz o minutę i 47 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (0,5 proc.). W konsekwencji jego udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo zmalał o 2,09 pkt proc., czyli równe 4 proc.
Udział platformy Max zmniejszył się natomiast minimalnie - o 0,07 pkt proc. (0,6 proc.), ponieważ z jednej strony ubyło na niej 240,7 tys. internautów (6,3 proc. w dół), a z drugiej średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 14 minut i 36 sekund (8 proc.).
Disney+ i Canal+ online z dużymi wzrostami
Wzrosty w obu statystykach osiągnął Disney+: zyskał 152,4 tys. użytkowników (5,1 proc.) oraz 21 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,8 proc.). W efekcie jego udział w łącznym czasie korzystania podskoczył o 1,28 pkt proc., a więc 18,5 proc., a strata pod tym względem do Maksa zmalała z 4,04 do 2,69 pkt proc.

CZYTAJ TEŻ: Disney+ po polsku z koncesją na 5 lat
Na Canal+ online przybyło 40,2 tys. internautów (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 19 minut i 59 sekund (18,3 proc.), dzięki czemu udział w całkowitym czasie korzystania zwiększył się o 0,64 pkt proc. (18,3 proc.). Natomiast udział SkyShowtime wzrósł o 0,16 pkt proc. (8,3 proc.), na co złożyło się wydłużenie przeciętnego czasu korzystania o 16 minut i 53 sekundy (23,4 proc. ) i spadek liczby użytkowników o 184,8 tys. (10,6 proc.).
SkyShowtime zmniejszył stratę pod względem udziału do Polsat Box Go, którego wynik zmalał o 0,14 pkt proc. (6 proc.), bo przy nieznacznym wzroście liczby odwiedzających (o 13,4 tys., czyli 0,9 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 5 minut i 30 sekund (5,2 proc.).
Natomiast Prime Video stracił 231,5 tys. polskich użytkowników (to 7,4 proc. w dół), dlatego mimo wzrostu średniego czasu korzystania o minutę i 36 sekund (1,6 proc.) jego udział w całkowity czasie zmalał o 0,37 pkt proc. (7,6 proc.).












