Netflix z większą przewagą nad Maksem. Które platformy streamingowe odwiedzamy najczęściej?

W grudniu 2024 roku Netlfix osiągnął wzrost udziału w polskim rynku streamingu wideo, zwiększając swoją przewagę nad Maksem. Skokowy wzrost zanotował SkyShowtime, zaś sporo zmalały wyniki TVP VOD, Playera i Canal+ online.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix z większą przewagą nad Maksem. Które platformy streamingowe odwiedzamy najczęściej?

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu 2024 roku Netfliksa na komputerach i urządzeniach mobilnych (badanie nie obejmuje ruchu na smart TV) odwiedziło 11,15 mln polskich internautów, co przełożyło się na 37,45 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin i 5,5 minuty, a udział platformy w łącznym czasie korzystania z witryn ze streamingiem wideo wyniósł 48,22 proc.

Netflix daleko nad Maksem i Disney+

Z pozostałych platform pułap 10 proc. udziału w całkowitym czasie przekroczył jedynie Max (TVN Warner Bros. Discovery), dostępny u nas od czerwca ub.r. W grudniu przyciągnął 3,73 mln polskich użytkowników (12,54 proc. zasięgu), przeciętnie na 4 godziny, 17 minut i 55 sekund, co dało 11,4 proc. udziału w łącznym czasie.

Znacznie niżej w zestawieniu jest inny serwis TVN Warner Bros. Discovery - Player, który zanotował 2,5 mln użytkowników, 8,4 proc. zasięgu, godzinę, 44 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu oraz 3,1 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.

Trzecie miejsce zajmuje niezmiennie Disney+. W grudniu przyciągnął 4,18 mln polskich internautów (14,03 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 25 minut i 32 sekundy, co przełożyło się na 7,19 proc. udziału w łącznym czasie.

Ponad 3 godziny w witrynach TVP i Polsatu

Przeszło trzy godziny każdy użytkownik spędził na TVP VOD i Polsat Box Go. Pierwsza platforma zanotowała 2,48 mln odwiedzających, 3 godziny, 44 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,58 proc. udziału w całkowitym czasie, natomiast drugi - 1,31 mln internautów, 3 godziny, 19 minut i 19 sekund średniego czasu oraz 3,08 proc. udziału w łącznym czasie.

Oprócz Netfliksa, Maksa i Disney+ w czołowej dziesiątce są dwie inne globalne platformy. Prime Video przyciągnął 3,92 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę, 45 minut i 48 sekund, a SkyShowtime - 2,54 mln użytkowników, przeciętnie na godzinę, 34 minuty i 13 sekund. Udział tej pierwszej w całkowitym czasie korzystania wyniósł 4,91 proc., a drugiej - 2,83 proc.

grafika

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 1,03 mln polskich użytkowników (to 10,2 proc. w górę), dzięki czemu mimo spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 15 minut i 52 sekundy (4,2 proc.) jego udział w łącznym czasie poszedł w górę o 2,07 pkt proc. (czyli 4,5 proc.).

Max też zyskał odwiedzających (348,8 tys., a więc 10,3 proc.), ale przeciętny czas zmniejszył się o 59 minut i 34 sekundy (18,8 proc.), przez co jego udział w całkowitym czasie zmalał o 1,46 pkt proc. (11,4 proc.). Natomiast TVP VOD stracił 384,8 tys. użytkowników (13,4 proc.), dlatego mimo wydłużenia się średniego czasu korzystania o 10 minut i 21 sekund (4,8 proc.) udział w łącznym czasie poszedł w dół o 0,76 pkt proc. (10,3 proc.).

W tej ostatniej statystyce zmalały też wyniki platformy innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online zanotował spadek o 1,03 pkt proc. (20,4 proc.), Player - o 0,65 pkt proc. (17,3 proc.), zaś Polsat Box Go - o 0,56 pkt proc. (15,3 proc.).

SkyShowtime mocno w górę

Mocno w górę poszła odwiedzalność SkyShowtime. Platforma zyskała 653,3 tys. użytkowników (34,6 proc.) oraz 19 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (25,6 proc.), dzięki czemu jej udział w łącznym czasie podskoczył o 1,13 pkt proc., czyli 66,7 proc.

Z kolei udział Prime Video zwiększył się o 0,68 pkt proc. (16 proc.), Maksa - o 0,43 pkt proc. (6,4 proc.), a CDA Premium - o 0,16 pkt proc. (9,6 proc.).

grafika

Poza pierwszą dziesiątką znalazły się m.in. Pilot WP i Viaplay. Na tej pierwszej przy spadku liczby internautów o 239,8 tys. (19,4 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o równe 11 minut (15,5 proc.), a udział w łącznym czasie zmalał o 0,08 pkt proc. (czyli 8 proc.) do 0,97 proc.

Natomiast Viaplay, która w połowie br. wycofa się z Polski, zyskała 124,6 tys. użytkowników (20,2 proc.), a przy spadku średniego czasu korzystania o 3 minuty i 28 sekund (4,7 proc.) jej udział w całkowitym czasie wzrósł o 0,07 pkt proc. (13,3 proc.) do 0,62 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna

Palikot znów skazany za promowanie alkoholu. Ogromna grzywna

Prowly.com daje więcej za resztę akcji Brand24. Kolejna oferta

Prowly.com daje więcej za resztę akcji Brand24. Kolejna oferta

Nowa copywriterka w FCB Warsaw

Nowa copywriterka w FCB Warsaw

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Znamy plany nowego szefa UKE. Zajmie się kwestiami MUX-5 i DAB+

Znamy plany nowego szefa UKE. Zajmie się kwestiami MUX-5 i DAB+