Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam

Netflix wybrał firmę Microsoft na partnera we wdrożeniu tańszej wersji serwisu z reklamami. Powinna ona się pojawić w czwartym kwartale tego roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam
fot. unsplash.com

Po historycznym pierwszym spadku liczby subskrybentów Netflix zaczął coraz wyraźniej sugerować, że zdecyduje się na wprowadzenie wersji z reklamami. W pierwszym kwartale tego roku zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln.

Netflix poinformował już dostawców treści, że chce zadebiutować z reklamami w wersji swojej usługi do czwartego kwartału tego roku. Streamer szukał na rynku partnerów technologicznych, wśród których wymieniano Alphabet Inc., właściciela Google i NBCUniversal, należący do Comcast Corp. Ostatecznie wsparcie techniczne we wdrożeniu reklam zapewni Netfliksowi Microsoft. Firma została wybrana na globalnego partnera w zakresie technologii reklamowej i sprzedaży.  Na mocy porozumienia, wszystkie reklamy w Netfliksie będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy Microsoft.

Microsoft współpracuje z Netfliksem

- Microsoft ma potwierdzoną zdolność do zaspokojenia wszystkich naszych potrzeb reklamowych podczas w wspólnej pracy nad stworzeniem nowej oferty z reklamami. Co więcej, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzenia innowacji zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silną ochronę prywatności dla naszych użytkowników - czytamy w komunikacie Netfliksa - powiedział COO Netfliksa Greg Peters. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-jak-korzystac-cena-w-polsce-promocja-liczba-uzytkownikow-oferta ##

Zarząd serwisu informuje, że współpraca z technologicznym gigantem jest na razie na wczesnym etapie. - Mamy wiele do przepracowania. Ale nasz długoterminowy cel jest jasny. Większy wybór dla konsumentów i klientów premium, lepsze dla reklamodawców niż linearne doświadczenie marki telewizyjnej. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Microsoftem- dodano.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-umowa-reklama-pakiety-cena-hity-filmowe ##

Netflix podkreśla również, że Microsoft "zaoferował elastyczność, aby wprowadzać innowacje w zarówno w warstwie technologii, jak i sprzedaży, a także mocne zabezpieczenia prywatności dla subskrybentów".

Osobnym wątkiem jest to, jak na zmiany zareagują użytkownicy Netfliksa. W badaniu Whip Media 72 proc. respondentów stwierdziło, że „mało prawdopodobne” lub „bardzo mało prawdopodobne” jest ich przejście do pakietu z reklamami. Jedynie 14 procent odpowiedziało, że „bardzo prawdopodobne” lub „prawdopodobne” wybierze opcję z reklamami, gdy tylko będzie dostępna.

Reklamy remedium na odpływ subskrybentów?

Prawnik branży rozrywkowej John Berlinski powiedział, że jeśli Netflix nie mając wyraźnej umowy umożliwiającej umieszczanie reklam w treściach i wokół nich, może mieć problemy prawne.

W zeszłym miesiącu, Ted Sarandos, co-CEO platformy Netflix, tłumacząc, wdrożenie planu z reklamami mówił, że firma zrezygnowała z „dużego segmentu klientów”, którzy twierdzą, że "usługa jest dla nich za droga i nie mają nic przeciwko oglądaniu reklam, by mieć dostęp do oferty platformy za niższą cenę".

W odpowiedzi na malejącą liczbę subskrybentów platforma dokonała również znacznych cięć personalnych. W zeszłym miesiącu Netflix zwolnił 300 pracowników.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji