Netflix odblokował ważną funkcję dla subskrybentów z reklamami

Subskrybenci Netfliksa, którzy korzystają z taniego planu z reklamami, mogą już pobierać treści platformy na swoje urządzenia. Do niedawna ściąganie były zarezerwowane tylko dla użytkowników droższych pakietów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Netflix odblokował ważną funkcję dla subskrybentów z reklamami
Serwis streamingowy Netflix

Pakiet z reklamami pojawił się w wybranych krajach rok temu. Wciąż nie mogą z niego korzystać polscy użytkownicy. Jak zauważa digitalfernsehen.de, w Niemczech kosztuje 4,99 euro miesięcznie. W tym planie można oglądać treści w jakości HD (1080p) na dwóch urządzeniach. Pobieranie może być przydatne dla osób, które podróżują i są pozbawione zasięgu - w pociągu czy samolocie - albo nie zawsze mają do dyspozycji nielimitowane i szybkie łącze internetowe.

Abonenci pakietu reklamowego nadal nie mają dostępu do około 5-10 proc. katalogu treści ze względu na ograniczenia licencyjne. W bibliotece brakuje niektórych własnych i licencjonowanych tytułów Netfliksa, takich jak "Cobra Kai", "The Crown", "House of Cards", "Breaking Bad", "Peaky Blinders" czy "Sposób na morderstwo".

15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

Rok po uruchomieniu pakietu z reklamami przez Netflix, z taniego planu korzysta co miesiąc 15 mln subskrybentów ze wszystkich krajów, gdzie jest dostępny. Platforma pracuje nad rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. W 2024 roku na całym świecie ma pojawić się m.in. sponsoring poszczególnych treści. Na początku listopada gigant streamingu pochwalił się rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. Mogą oni zamawiać emisję spotów o długości 10, 15, 20, 30 lub 60 sekund.

Choć tylko 15 mln spośród 247,15 mln subskrybentów Netfliksa wykupuje plan z reklamami, to firma jest zadowolona z tego wyniku. - Zbudowaliśmy niesamowite fundamenty, koncentrując się na obszarach, które według reklamodawców są  najważniejsze, jednocześnie dostarczając rozrywkę, której nie można przegapić, w bezkonkurencyjnej cenie - stwierdziła na blogu Amy Reinhard, prezes ds. reklamy w firmie Netflix.

Począwszy od I kwartału 2024 roku, reklamodawcy będą mogli skorzystać z nowego formatu binge ad. Będzie on wyświetlany widzom lubiącym oglądać kilka odcinków danej produkcji od razu. Po trzech z nich będą wyświetlane spoty reklamowe. Reklamy nie będą towarzyszyć czwartemu odcinkowi. Na początku przyszłego roku Netflix w USA wdroży prezentację kodów QR w kreacjach reklamowych. Także w 2024 roku na całym świecie ma się pojawić sponsoring treści. Może towarzyszyć konkretnym tytułom, fragmentom produkcji lub transmisji na żywo.

W III kwartale 2023 roku Netflix zyskał prawie 8,8 mln subskrybentów, najwięcej od wybuchu epidemii. Stało się to możliwe dzięki rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego. Polityka objęła prawie wszystkie rynki, gdzie funkcjonuje Netflix i szybko doprowadziła do wzrostu bazy abonenckiej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami