Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook, zyskało o2.pl (Mediapanel z czerwca)

W czerwcu duży spadek zasięgu zanotowała przeglądarkowa wersja Netflixa, natomiast w górę poszły wyniki o2.pl oraz witryn Agory. Na komputerach użytkownicy więcej czasu spędzają na Netfliksie niż na Facebooku. Z TikToka internauta korzystał średnio przez prawie 20 godzin.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook, zyskało o2.pl (Mediapanel z czerwca)
Fot. Pixabay

Według badania Mediapanel serwisy i aplikacje Google’a w czerwcu br. odwiedziło 28,86 mln polskich internautów, co dało 96,68 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich średnio przez 5 godzin, 59 minut i 23 sekundy. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 29,11 mln użytkowników, 97,31 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 45 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca nie zmieniła się kolejność sześciu kolejnych wydawców. Klasyfikowany osobno YouTube, należący do Google’a, jako serwis i aplikacja mobilna przyciągnął 26,68 mln użytkowników, 89,66 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 4 minuty i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem.

W przeglądarkowym Facebooku każdy z 22,63 mln internautów spędził przeciętnie 4 godziny, 6 minut i 20 sekund (w maju miał 23,08 mln użytkowników, 77,15 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 59 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania).

Powyżej dwóch godzin zanotowały natomiast Grupa Wirtualna Polska (2 godziny, 26 minut i 42 sekundy, o 11 minut i 32 sekundy mniej niż w maju) oraz Grupa Ringier Axel Springer Polska (2 godziny i 56 sekund, o 7 minut i 37 sekund mniej niż miesiąc wcześniej).

Grupa TVN z krótszym czasem korzystania

Liczba użytkowników Grupy Agora zwiększyła się z 17,75 do 17,9 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę OLX i Grupę Polska Press. Natomiast serwis Weather.com zanotował wzrost z 9,28 do 9,7 mln odwiedzających.

Koniec wiosennego sezonu ramówkowego przełożył się na spadek średniego czasu korzystania ze stron i aplikacji Grupy TVN z godziny, 13 minut i 21 sekund do 49 minut i 8 sekund. Przy czym liczba odwiedzających zwiększyła się z 12,74 do 13,1 mln.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu na 29,7 mln, a tych korzystających z internetu codziennie - na 25,4 mln. W maju było to odpowiednio 29,7 mln i 25,5 mln.

grafika

YouTube bez miliona użytkowników, o2.pl mocno w górę

Google.com zanotowało w czerwcu 27,87 mln użytkowników, 93,66 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 16 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, wobec 28,36 mln internautów, 94,81 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania.

Przeglądarkowy YouTube stracił ponad milion użytkowników, notując spadek z 23,43 do 22,29 mln. W konsekwencji został wyprzedzony przez przeglądarkową wersję Facebooka.

Za to o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) osiągnęło wzrost z 12,61 do 13,23 mln użytkowników, przesuwając się o trzy pozycje  w górę, a na OLX.pl liczba internautów zmalała z 12,84 do 12,44 mln.

grafika

Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook

Tylko na komputerach Grupa Google miała 22,55 mln użytkowników, 75,79 proc. zasięgu oraz godzinę, 59 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 23,12 mln internautów, 77,3 proc. zasięgu oraz 2 godziny, minutę i 51 sekund średniego czasu.

Na YouTube 17,54 mln internautów spędziło średnio po 8 godzin, 3 minuty i 2 sekundy, a przeglądarkowy Facebook każdego z 16,62 mln użytkowników przyciągał na 4 godziny i 44 minuty.

Natomiast przeglądarkowy Netflix zanotował 5,14 mln odwiedzających oraz 6 godzin, 10 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, podczas gdy w maju miał 5,26 mln użytkowników oraz 5 godzin, 51 minut i 44 sekundy średniego czasu.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach 22,2 mln użytkowników, 74,61 proc. zasięgu oraz godzinę, 47 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Google.pl - 9,14 mln odwiedzających, 30,72 proc. zasięgu oraz 31 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania.

Przeglądarkowy Instagram osiągnął wzrost z 5,32 do 5,53 mln internautów, natomiast liczba użytkowników Interii zmalała z 5,52 do 5,05 mln, a Twittera - z 4,37 do 3,89 mln.

grafika

Na urządzeniach mobilnych Grupa Allegro zanotowała spadek z 20,06 do 19,86 mln użytkowników, w konsekwencji została wyprzedzona przez Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 19,7 do 20,1 mln) i Grupę Ringier Axel Springer Polska (miała w czerwcu 19,97 mln użytkowników, minimalnie więcej niż w maju).

Grupa Google miała 26,53 mln użytkowników, 89,15 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 49 minut i 37 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Natomiast na YouTubie przeciętny czas korzystania wyniósł aż 13 godzin, 51 minut i 34 sekundy.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u 22,72 mln użytkowników, 76,34 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 48 sekund średniego czasu korzystania. WP.pl osiągnęła wzrost z 15,64 do 15,91 mln internautów (przy czym przeciętny czas zmalał z 62 minut i 54 sekund do 54 minut i 34 sekund), wyprzedzając Onet.pl, na którym liczba odwiedzających minimalnie zmalała - z 15,77 do 15,75 mln.

Z kolei liczba użytkowników Weather.com zwiększyła się z 9,96 do 10,73 mln.

grafika

TikTok coraz bliżej Instagrama

Wśród aplikacji mobilnych z jedenastu najpopularniejszych osiem należy do Google’a, a cztery do Mety. Aplikacja Google zanotowała 25,09 mln użytkowników oraz godzinę, 16 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania, natomiast w aplikacji Facebooka każdy z 22,72 mln internautów spędził przeciętnie 14 godzin, 38 minut i 49 sekund.

W tej ostatniej statystyce lepszy wynik osiągnął jedynie TikTok - aplikacja miała w czerwcu 12,04 mln użytkowników oraz 19 godzin, 43 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania (wobec 11,83 mln odwiedzających oraz 18 godzin, 50 minut i 34 sekundy średniego czasu w maju). Pod względem zasięgu zbliżyła się do aplikacji Instagrama, która zanotowała spadek z 12,57 do 12,51 mln użytkowników.

W aplikacji Netflixa liczba internautów zwiększyła się z 11,04 do 11,27 mln, co pozwoliło wysunąć się nieznacznie nad Allegro.

grafika

Aplikacja Allegro pozostaje zdecydowanym liderem wśród tych objętych audytem w Mediapanelu. Aplikacja WP Poczta zanotowała wzrost liczby użytkowników z 1,54 do 1,74 mln, aplikacja Playera - spadek z 1,26 do 1,12 mln, a Nowa Poczta Interia - z 1,19 do 1,17 mln.

W aplikacji RMF ON mobile każdy użytkownik spędził średnio 9 godzin, 40 minut i 36 sekund, w aplikacji Fotki - 3 godziny, 49 minut i 52 sekundy, a w CZATerii - 3 godziny, 31 minut i 22 sekundy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów