Według badania Mediapanel serwisy i aplikacje Google’a w czerwcu br. odwiedziło 28,86 mln polskich internautów, co dało 96,68 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich średnio przez 5 godzin, 59 minut i 23 sekundy. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 29,11 mln użytkowników, 97,31 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 45 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca nie zmieniła się kolejność sześciu kolejnych wydawców. Klasyfikowany osobno YouTube, należący do Google’a, jako serwis i aplikacja mobilna przyciągnął 26,68 mln użytkowników, 89,66 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 4 minuty i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem.
W przeglądarkowym Facebooku każdy z 22,63 mln internautów spędził przeciętnie 4 godziny, 6 minut i 20 sekund (w maju miał 23,08 mln użytkowników, 77,15 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 59 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania).

Powyżej dwóch godzin zanotowały natomiast Grupa Wirtualna Polska (2 godziny, 26 minut i 42 sekundy, o 11 minut i 32 sekundy mniej niż w maju) oraz Grupa Ringier Axel Springer Polska (2 godziny i 56 sekund, o 7 minut i 37 sekund mniej niż miesiąc wcześniej).
Grupa TVN z krótszym czasem korzystania
Liczba użytkowników Grupy Agora zwiększyła się z 17,75 do 17,9 mln, dzięki czemu wydawca wyprzedził Grupę OLX i Grupę Polska Press. Natomiast serwis Weather.com zanotował wzrost z 9,28 do 9,7 mln odwiedzających.
Koniec wiosennego sezonu ramówkowego przełożył się na spadek średniego czasu korzystania ze stron i aplikacji Grupy TVN z godziny, 13 minut i 21 sekund do 49 minut i 8 sekund. Przy czym liczba odwiedzających zwiększyła się z 12,74 do 13,1 mln.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu na 29,7 mln, a tych korzystających z internetu codziennie - na 25,4 mln. W maju było to odpowiednio 29,7 mln i 25,5 mln.

YouTube bez miliona użytkowników, o2.pl mocno w górę
Google.com zanotowało w czerwcu 27,87 mln użytkowników, 93,66 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 16 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, wobec 28,36 mln internautów, 94,81 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania.
Przeglądarkowy YouTube stracił ponad milion użytkowników, notując spadek z 23,43 do 22,29 mln. W konsekwencji został wyprzedzony przez przeglądarkową wersję Facebooka.

Za to o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) osiągnęło wzrost z 12,61 do 13,23 mln użytkowników, przesuwając się o trzy pozycje w górę, a na OLX.pl liczba internautów zmalała z 12,84 do 12,44 mln.
Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook
Tylko na komputerach Grupa Google miała 22,55 mln użytkowników, 75,79 proc. zasięgu oraz godzinę, 59 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 23,12 mln internautów, 77,3 proc. zasięgu oraz 2 godziny, minutę i 51 sekund średniego czasu.

Na YouTube 17,54 mln internautów spędziło średnio po 8 godzin, 3 minuty i 2 sekundy, a przeglądarkowy Facebook każdego z 16,62 mln użytkowników przyciągał na 4 godziny i 44 minuty.
Natomiast przeglądarkowy Netflix zanotował 5,14 mln odwiedzających oraz 6 godzin, 10 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, podczas gdy w maju miał 5,26 mln użytkowników oraz 5 godzin, 51 minut i 44 sekundy średniego czasu.
Google.com zanotowało na komputerach 22,2 mln użytkowników, 74,61 proc. zasięgu oraz godzinę, 47 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Google.pl - 9,14 mln odwiedzających, 30,72 proc. zasięgu oraz 31 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania.

Przeglądarkowy Instagram osiągnął wzrost z 5,32 do 5,53 mln internautów, natomiast liczba użytkowników Interii zmalała z 5,52 do 5,05 mln, a Twittera - z 4,37 do 3,89 mln.
Na urządzeniach mobilnych Grupa Allegro zanotowała spadek z 20,06 do 19,86 mln użytkowników, w konsekwencji została wyprzedzona przez Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 19,7 do 20,1 mln) i Grupę Ringier Axel Springer Polska (miała w czerwcu 19,97 mln użytkowników, minimalnie więcej niż w maju).
Grupa Google miała 26,53 mln użytkowników, 89,15 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 49 minut i 37 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Natomiast na YouTubie przeciętny czas korzystania wyniósł aż 13 godzin, 51 minut i 34 sekundy.

Google.com zanotowało w mobile’u 22,72 mln użytkowników, 76,34 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 48 sekund średniego czasu korzystania. WP.pl osiągnęła wzrost z 15,64 do 15,91 mln internautów (przy czym przeciętny czas zmalał z 62 minut i 54 sekund do 54 minut i 34 sekund), wyprzedzając Onet.pl, na którym liczba odwiedzających minimalnie zmalała - z 15,77 do 15,75 mln.
Z kolei liczba użytkowników Weather.com zwiększyła się z 9,96 do 10,73 mln.

TikTok coraz bliżej Instagrama
Wśród aplikacji mobilnych z jedenastu najpopularniejszych osiem należy do Google’a, a cztery do Mety. Aplikacja Google zanotowała 25,09 mln użytkowników oraz godzinę, 16 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania, natomiast w aplikacji Facebooka każdy z 22,72 mln internautów spędził przeciętnie 14 godzin, 38 minut i 49 sekund.
W tej ostatniej statystyce lepszy wynik osiągnął jedynie TikTok - aplikacja miała w czerwcu 12,04 mln użytkowników oraz 19 godzin, 43 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania (wobec 11,83 mln odwiedzających oraz 18 godzin, 50 minut i 34 sekundy średniego czasu w maju). Pod względem zasięgu zbliżyła się do aplikacji Instagrama, która zanotowała spadek z 12,57 do 12,51 mln użytkowników.
W aplikacji Netflixa liczba internautów zwiększyła się z 11,04 do 11,27 mln, co pozwoliło wysunąć się nieznacznie nad Allegro.

Aplikacja Allegro pozostaje zdecydowanym liderem wśród tych objętych audytem w Mediapanelu. Aplikacja WP Poczta zanotowała wzrost liczby użytkowników z 1,54 do 1,74 mln, aplikacja Playera - spadek z 1,26 do 1,12 mln, a Nowa Poczta Interia - z 1,19 do 1,17 mln.
W aplikacji RMF ON mobile każdy użytkownik spędził średnio 9 godzin, 40 minut i 36 sekund, w aplikacji Fotki - 3 godziny, 49 minut i 52 sekundy, a w CZATerii - 3 godziny, 31 minut i 22 sekundy.











