Były szef Netfliksa: Walka ze współdzieleniem kont wymaga rozsądku

Marc Randolph, współzałożyciel i były szef Netfliksa twierdzi, że zapowiedziane przez serwis działania przeciwko współdzieleniu kont przez użytkowników wymagają ostrożności. - Nie można utrudniać współdzielenia kont osobom, które mają uzasadnione powody lub chcą korzystać z Netfliksa różnych miejscach - zaznacza Randolph.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W ostatnim raporcie biznesowym Netflix podał, że w pierwszym kwartale 2022 r. zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln. To pierwszy taki przypadek od 2011 r.

Netflix przyznał, że jedną z przyczyn rozczarowujących wyników firmy jest kwestia współdzielenia jednego konta w serwisie przez kilku użytkowników, w sposób nie przewidziany przez regulamin platformy.

W tej sprawie serwis już wcześniej podjął pewne działania, rozpoczynając testy pozwalające na udostępnianie konta za dodatkową opłatą. Zapowiedział też inne metody walki z korzystaniem z jednego profilu przez wielu użytkowników.

Delikatna sprawa

Teraz w kwestii ograniczeń w dzieleniu się kontem Netfliksa zabrał głos Marc Randolph, współzałożyciel serwisu oraz jego pierwszy szef w latach 1997 – 2003.

Marc Randolph wyraził swoją refleksję w wywiadzie udzielonym serwisowi Yahoo Finance. - Wyzwaniem jest znalezienie drogi pośredniej – przyznał były szef Netfliksa. - Nie można po prostu wprowadzić czegoś na rynek i dopiero zobaczyć, co się stanie. Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał utrudniać życie osobom, które mają uzasadnione powody dzielenia się swoim hasłem lub używaniem swojego konta w wielu miejscach. Jest oczywiście konieczność zachowania równowagi oczywistym złem, a oczywistym dobrem.

Komentarze Randolpha jest następstwem testów, które już przeprowadzono w krajach takich jak Chile, Peru i Kostaryka. Nie zakończyły się one sukcesem, a użytkownicy będący przedmiotem prób narzekali na chaos i niedopracowanie metody weryfikacji użytkowników, jaką zastosował serwis.

Randolph, który udokumentował swoją pracę w Netfliksie w książce „That Will Never Work” przyznał w wywiadzie, że cieszy się, iż nie jest już szefem dużej firmy medialnej.

- Obecnie kierowanie takimi organizacjami jest o wiele trudniejsze niż dawniej, i szczerze mówiąc coraz bardziej przypomina karkołomny spacer po linie - ocenił Randolph.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele