Netflix ma 139 mln subskrybentów. Wpływy z innych rynków wyższe niż z USA

Na koniec ub.r. Netflix miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Pierwszy raz roczne wpływy z USA były niższe od tych na pozostałych obszarach, przy czym rynek amerykański jest dużo bardziej rentowny.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Netflix ma 139 mln subskrybentów. Wpływy z innych rynków wyższe niż z USA

W minionym kwartale Netflix pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach. Rok wcześniej na platformie przybyło 6,62 mln płacących użytkowników - 1,47 mln w USA i 5,16 mln poza USA.

Z kolei w całym ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 29 mln, wobec wzrostu o 22 mln w 2017 roku.

Na koniec ub.r. serwis miał 139,26 mln płacących użytkowników - 58,49 mln w USA (wobec 52,81 mln rok wcześniej) i 80,77 mln na pozostałych obszarach (rok wcześniej było to 57,83 mln).

grafika

Rynki poza USA mają też dużo większy potencjał do dalszego wzrostu. Na koniec grudnia Netflix miał tam 7,13 mln użytkowników w trakcie darmowego okresu próbnego i spodziewa się, że w bieżącym kwartale pozyska 7,3 mln subskrybentów. W przypadku USA niepłacących użytkowników było 2,07 mln, a prognoza wzrostu liczby tych płacących w bieżącym kwartale to 1,6 mln.

W USA mniejsze wpływy, ale wyższa rentowność

W ub.r. przychody Netflixa na obszarach poza USA wyprzedziły te na rynku amerykańskim. Jeszcze w ostatnim kwartale 2017 roku te pierwsze wynosiły 1,63 mld dolarów, a te drugie - 1,55 mld dolarów. Natomiast w minionym kwartale było to odpowiednio prawie 2 mld dolarów oraz 2,22 mld dolarów.

Przy czym rynek USA jest dużo bardziej rentowny. W ostatnim kwartale ub.r. jego wkład do dochodu firmy wyniósł 590 mln dolarów, a do marży operacyjnej - 29,6 proc., natomiast w przypadku pozostałych obszarów działalności spółki te wskaźniki wyniosły odpowiednio 82 mln dolarów i 3,9 proc.

grafika

Rynki zagraniczne osiągnęły rentowność

W całym ub.r. Netflix w USA zanotował 7,65 mld dolarów wpływów, wobec 6,15 mld dolarów w 2017 roku. Koszty uzyskania przychodów wzrosły z 3,47 do 4,04 mld dolarów, a wydatki na marketing - z 603,7 mln dolarów do 1,02 mld dolarów. W konsekwencji wkład do dochodu zwiększył się z 2,08 do 2,48 mld dolarów.

Na pozostałych rynkach firmie udało się osiągnąć dodatni wkład do dochodu - wzrósł on z -103 mln dolarów w 2017 roku do 661,9 mln dolarów w ub.r. Jednocześnie wpływy poszły w górę z 5,09 do 7,78 mld dolarów, koszt ich uzyskania - z 4,36 do 5,78 mld dolarów, a nakłady marketingowe - z 832,5 mln dolarów do 1,34 mld dolarów.

Netflix nadal oferuje w USA wysyłkę płyt DVD, przy czym ma to niewielkie znaczenie dla firmy. Na koniec ub.r. z usługi korzystało 2,71 mln użytkowników (wobec 3,33 mln rok wcześniej), wpływy w skali roku zmalały z 450,5 do 365,6 mln dolarów, a wkład do dochodu - z 248 do 212,5 mln dolarów.

grafika

Roczne wpływy i zysk w górę

W czwartym kwartale 2018 roku przychód Netflixa wyniósł 4,18 mld dolarów, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku). Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów).

W ujęciu rocznym wpływy Netflixa zwiększyły się z 11,69 mld dolarów w 2017 roku do 15,79 mld dolarów w ub.r., koszty ich uzyskania - z 8,03 do 9,97 mld dolarów, wydatki marketingowe - z 1,44 do 2,37 mld dolarów, a nakłady na technologie i rozwój - z 953,7 mln dolarów do 1,22 mld dolarów.

W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę z 838,7 mln dolarów do 1,6 mld dolarów, a zysk netto - z 558,8 mln dolarów do 1,21 mld dolarów.

Netflix prognozuje, że pierwszy kwartał br. zakończy z 4,494 mld dolarów przychodu i 253 mln dolarów zysku operacyjnego. Wedle prognoz, liczba użytkowników wzrośnie o kolejne 8,8 mln, do ponad 148 mln osób na całym świecie.

grafika
grafika

Spółka poinformowała w komunikacie o restrukturyzacji kosztów, część z nich przeniesiono z administracji na marketing, cięcia dotknęły też technologii i rozwoju.

"Nie zamykaj oczu", "Bird Box" i "You" hitami Netfliksa

Netflix pochwalił się rekordową oglądalnością "Bird Box". Film z Sandrą Bullock w roli głównej, przez pierwszy miesiąc obejrzało w serwisie 80 mln użytkowników. Inne filmowe sukcesy Netflixa to "Roma", " The Christmas Chronicles" i "Private Life". W komunikacie czytamy, że platforma chce w najbliższym roku rozwijać segment oryginalnych produkcji filmowych i współpracować z czołowymi reżyserami na świecie.

Netflix jest także zadowolony z oglądalności produkcji serialowych. Nowość "You" w ciągu pierwszych czterech tygodni od premiery miała widownię na poziomie 40 milionów użytkowników. Podobnej oglądalności serwis spodziewa się w przypadku  brytyjskiego "Sex education".

W tym roku z nowymi sezonami mają powrócić znane już widzom Netflixa seriale: "Narcos: Meksyk", "The Crown", "Big Mouth", "13 powodów", "Dom z papieru", "Szkoła dla elity" czy "Stranger things".

Netflix - plany na 2019

Netflix zamierza dalej testować nowe plany taryfowe oraz współpracować w zakresie oferty z czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi. W komunikacie wymienia się hiszpańską Telefonicę, Comcast i T-Mobile (na rynku USA), Sky (Niemcy, Wielka Brytania), japońską KDDI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online