Netflix zaprasza do współpracy nad oryginalnymi anime japońskich twórców

CLAMP, Shin Kibayashi, Yasuo Ohtagaki, Otsuichi, Tow Ubukata i Mari Yamazaki to japońscy twórcy, z którymi Netflix będzie współpracować nad stworzeniem oryginalnych serii anime.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Netflix zaprasza do współpracy nad oryginalnymi anime japońskich twórców

Netflix podpisał umowy z sześciorgiem japońskich twórców, którzy przygotują dla serwisu oryginalne seriale anime. Znajdą się w bibliotece Netfliksa na całym świecie. W gronie artystów są rysownicy, powieściopisarze, scenarzyści i filmowcy.

Jak podaje Netflix w swoim komunikacie, "współpraca ta stanowi element szerszej strategii mającej na celu nieustanne poszerzanie oferowanej przez serwis najlepszej w swojej klasie biblioteki produkcji anime głęboko osadzonych w japońskiej tradycji twórczej".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anime-diablo-netflix-kiedy-premiera ##

Netflix inwestuje w anime

W skład wybranej szóstki twórców wchodzą CLAMP („Cardcaptor Sakura”), Shin Kibayashi („Zapiski detektywa Kindaichi”), Yasuo Ohtagaki („Mobile Suit Gundam: Thunderbolt”), Otsuichi („Goth”), Tow Ubukata („Mardock Scramble”) i Mari Yamazaki („Thermae Romae”).

- Ogromnie się cieszę, że wraz z tymi wybitnymi twórcami, stworzymy najlepsze w swoim rodzaju anime dla serwisu Netflix. Te partnerstwa doskonale wpisują się w strategię inwestycyjną, która wspiera powstawanie japońskich anime, umożliwiając ich twórcom pokazywanie odważnych i nowatorskich opowieści widzom z całego świata. W końcu świat anime nie zna granic narracji - mówi Taiki Sakurai, główny producent działu anime firmy Netflix.

W zeszłym roku Netflix zawarł umowy produkcyjne z pięcioma japońskimi studiami animacji: Production I.G, bones, anima, David Production i Sublimation.

Ponad 17,3 mld na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online